سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که باید قبل از رنگ کردن مو رعایت کنید



نکاتی که باید قبل از رنگ کردن مو رعایت کنید




1 - شناخت مو (زبر، نرم، لطیف و خشن)

2 - جنس مو (خشک، چرب، معمولی)

3 - درصد سفیدی (در صورتی که موها دارای سفیدی باشد از دستور خاصی استفاده می شود)

4 - تعیین رنگ مو

5 - انتخاب درست و شایسته رنگ

6 - آزمایش پوست برای حساسیت

7 - تعیین حجم اکسیدان و مقدار اکسیدان کرم

8 - نحوه رنگ آمیزی

9 - زمان ماندگاری رنگ روی موها.


نکاتی که باید هنگام رنگ کردن رعایت شود

1 - اگر موها تارهای سفید دارند اول از قسمت جلوی سر شروع به رنگ کردن کنید.

2 - اگر در موهای شما «ساقه» روشن تر از «ریشه» است، اول ساقه موها را رنگ کنید، بعد ریشه را.

3 - پس از اتمام رنگ کردن، اگر جنس موها زبر و خشن و تارهای سفید زیاد باشد از کلاه پلاستیکی استفاده نکنید.

4 - اگر می خواهید موهای طبیعی خود را برای اولین بار یک یا دو درجه روشن تر کنید، رنگ را با اکسیدان شماره 2 مخلوط کنید و طرز رنگ زدن از ساقه و پشت سر است.

5 - مواد دکلره و رنگ ها همیشه باید در ظروف غیرفلزی ریخته شوند و از به کار بردن شانه، برس و کاسه فلزی خودداری نمایید

6 - قبل از رنگ آمیزی و دکلره، دور صورت، گردن و گوش ها را چرب کنید.

7 - بعد از دکلره و رنگ کردن موها، سشوار بکشید.

8 - از استفاده از مواد شیمیایی روی پوست که سوزش یا زخم یا ناراحتی دارد خودداری کنید.

9 - حجم اکسیدان نباید از آنچه توصیه شده بیشتر شود.


علل بروز موخوره استعمال بیش از حد مواد شیمیایی و قلیایی، شانه کردن زیاد، خشکی هوا، گرد و غبار و تغییر آب و هواست.



نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو
1 - هر شب قبل از خواب، موها و پوست سر را با لوسیون مناسب به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید تا اختلالات موجود در کار غدد رفع شود و غذای مناسب به مو برسد.

2 - از این که گرد و غبار و عرق منافذ پوست را بگیرد، جلوگیری کنید و سر خود را هر 3 روز یک بار با شامپوهای مناسب بشویید.

3 - از خوردن چربی حیوانی خودداری کنید ولی چربی مصرف کنید.

4 - چنانچه دچار بیماری هایی از قبیل چربی، خشکی و موخوره و شکستگی مو شدید، بلافاصله در پی درمان آن باشید.

5 - موخوره عبارت است از شاخه شاخه شدن مو که در اثر آن موها خشک و شکسته می شود و می ریزد و حالت زشت و نازیبا به خود می گیرد. متأسفانه موخوره گاهی از شانه و برس مبتلایان به افراد سالم سرایت می کند.

علل بروز موخوره استعمال بیش از حد مواد شیمیایی و قلیایی، شانه کردن زیاد، خشکی هوا، گرد و غبار و تغییر آب و هواست.




قابلیت های مختلف مو
یک موی سالم سنگینی بین 50 تا 150 گرم را تحمل می کند با چنین باری و حالت ارتجاعی طبیعی، مو قبل از آن که پاره شود نیمه باز خواهد شد. به همین علت هنگام شانه کردن موهای درهم و شلوغ نیز آنها خیلی راحت و آسان کشیده شده و بالاخره صاف می شوند. البته با فشار زیاد حتی اگر موی سر شکسته نشود آسیب می بیند. همچنین قابل ذکر است که طرز شانه کردن مو فوق العاده مهم است.

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:54 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

دیگه ازت بدم میاد

تشخیص اختلال بدریختی بدن زمانی صورت می گیرد که تعداد جراحی ها، مراجعات به پزشک و اصرار به جراحی (با وجود مخالفت پزشک معالج) افراطی و بیش از حالت طبیعی باشد.

به طور حتم شما هم در میان اطرافیان و دوستان خود افراد زیادی را سراغ دارید که برای برطرف کردن نقص های جسمانی خود، زیر تیغ جراحی قرار گرفته اند. یکی از شایع ترین اعمال جراحی که امروزه نه تنها در کشور عزیزمان ایران صورت می گیرد.

بلکه در تمام دنیا نیز مشتریان پر و پا قرص دارد جراحی زیبایی بینی است. علاوه بر آن جراحی روی گونه ها، پلک ها، پوست و بسیاری قسمت های دیگر بدن نیز شایع شده است.

امروز می خواهیم راجع به کسانی صحبت کنیم که به دنبال هر یک از این جراحی ها، همچنان از ظاهر یا اندام خود ناراضی و مشتریان همیشگی جراحان هستند. به عبارت ساده تر، به صورتی افراطی از این روش ها برای زیبا شدن بهره می برند. این افراد احساس ذهنی مداومی درباره زشت بودن برخی از جنبه های ظاهر یا چهره خود دارند،در حالی که ظاهر آنها طبیعی یا تقریبا طبیعی است. در اصل این افراد به اختلال بدریختی بدن مبتلا هستند.

اساس این اختلال، باور یا ترس قوی از جذاب نبودن ظاهر و یا حتی نفرت انگیز و مشمئز کننده بودن آن است که متاسفانه این ترس را به ندرت می توان با اطمینان بخشیدن به بیمار و یا تعریف و تمجید از او برطرف کرد.

افراد مبتلا به اختلال بدریختی بدن، کمتر به روانپزشکان مراجعه می کنند، چرا که خود را نیازمند به کمک فردی با این تخصص نمی دانند بلکه معتقدند باید از متخصصان پوست، جراحان پلاستیک و یا داخلی برای برطرف کردن عیوب جسمانی خود (البته به تصور خودشان) یاری بجویند.

مطالعه ای که روی گروهی از دانشجویان انجام شده است، نشان داد که بیش از 50 درصد آنها حداقل یک نوع اشتغال ذهنی با جنبه خاصی از ظاهرشان دارند و در حدود 25 درصد آنها به دلیل این نگرانی، دست کم تا حدودی دچار اختلال در احساسات و کارکرد روزمره خود شده اند.


چه کسانی و چرا...؟

داده های موجود حاکی از آن است که شایع ترین سن شروع این مشکل، بین 15 تا 30 سالگی است و زنان تا حدودی بیشتر از مردان گرفتار می شوند، البته مردان نیز در خطر ابتلا هستند و بیشتر بیماران مبتلا نیز مجرد هستند. علت اختلال بدریختی بدن، مشخص نیست. مفاهیم قالبی مربوط به زیبایی که در برخی خانواده ها و فرهنگ ها به آن تأکید می شود، در مقیاس وسیع ممکن است اثرات چشمگیری بر بیماران متبلا به این اختلال بگذارد. از طرف دیگر، مطالعات نشان داده که حداقل در برخی از این بیماران مقدار برخی از مواد شیمیایی در خون غیرعادی است.

اختلال بدریختی بدن به طور شایعی همراه با دیگر اختلالات روانی دیده می شود. در واقع بیش از 90 درصد بیماران، دوره ای از افسردگی را در طول زندگی خودشان تجربه می کنند. حدود 70 درصد از آنها، اختلال اضطرابی دارند و بالاخره اینکه تا 30 درصد نیز به نوعی از اختلال روان پریشانه مبتلا هستند.


برخی از خصوصیات مبتلایان

شایع ترین نگرانی ها به عیب های صورت، به خصوص معایب اجزای خاص بدن (مثل بینی) مربوط می شود. گاهی نگرانی بیمار مبهم و فهم آن دشوار است، مثل نگرانی مفرط در مورد "چانه ای مچاله!" بیماران در سیر اختلال خود به طور متوسط درباره چهار ناحیه بدن نگرانی هایی دارند. قسمت های دیگر بدن که مایه نگرانی هستند عبارتند از: موها، پوست، اعضای تناسلی و غیره.

گونه ای از اختلال بدریختی بدن در مردان، میل به بزرگ شدن هیکل و به دست آوردن عضلاتی بزرگ است. این حالت می تواند در زندگی معمولی، حفظ شغل یا سلامتی فرد اختلال ایجاد کند.

البته به خاطر داشته باشیم هر نوع جراحی زیبایی حتما به معنی این بیماری نیست. تشخیص اختلال بدریختی بدن زمانی صورت می گیرد که تعداد جراحی ها، مراجعات به پزشک و اصرار به جراحی (با وجود مخالفت پزشک معالج) افراطی و بیش از حالت طبیعی باشد. به علاوه به اشکال در کارکرد شغلی، اجتماعی و یا دیگر حوزه های کارکرد منجر شود. بیماران این باور غلط را دارند که همیشه و همه جا به دلیل عیب هایی که خود می پندارند، مورد توجه دیگران هستند. آنها یا به کلی از آینه و سطوح شفاف اجتناب می کنند تا به این ترتیب عیب های خود را نبینند و یا برعکس، به صورت افراطی و بیش از حد به آینه نگریسته و تلاش می کنند تا نقص فرضی خود را با آرایش یا لباس پنهان کنند. اثرات اختلال بدریختی بدن می تواند بر زندگی بیمار چشمگیر باشد. تقریبا همه بیماران مبتلا از رویارویی اجتماعی و شغلی دوری می جویند. از هر سه بیمار، یکی خانه نشین می شود، زیرا نگران است که به دلیل نقص فرضی اش مسخره شود و از هر پنج نفر مبتلا، یک نفر اقدام به خودکشی می کند.


پایان ماجرا چگونه است؟

شروع اختلال بدریختی بدن معمولا تدریجی است. بیمار ممکن است احساس نگرانی مفرطی درباره بخشی از بدن خود پیدا کند. وی به تدریج متوجه می شود که این نگرانی عملکرد او را تحت تاثیر خود قرار داده است. بیمار ممکن است برای رسیدگی به مشکل فرضی خود در جست وجوی کمک طبی یا جراحی برآید. میزان نگرانی درباره این مسأله ممکن است در طول زمان کاهش یا افزایش یابد. گرچه در صورت درمان نشدن، این اختلال معمولا حالتی مزمن پیدا می کند. پس شناسایی بیماران با توجه به کمک هایی که می توان به آنها کرد ارزشمند است و موجب بهره مندی آنها از یک زندگی طبیعی یا دست کم تقریبا طبیعی می شود. درباره تعداد بیماران مبتلا به اختلال بدریختی بدن که درصدد جراحی ترمیمی برمی آیند، اطلاعات زیادی در دست نیست. در یک مطالعه تنها دو درصد بیمارانی که به یک درمانگاه جراحی ترمیمی مراجعه کرده اند، واجد شرایط این تشخیص هستند.

با این حال درصد کلی این بیماران ممکن است بسیار بیشتر از این مقدار باشد. به طور معمول باورهای این بیماران درباره وضع ظاهری و چهره، با انتظارات غیر واقع گرایانه ای از میزان تصحیح نقایص فرضی آنها به وسیله جراحی همراه است و به این دلیل ممکن است بیمار خشم خود را با اقامه دعوا علیه جراح پلاستیک ابراز کند و یا به اختلال افسردگی مبتلا شود.


نسخه پزشک

درمان این اختلال از طریق روش های جراحی، پوستی و سایر روش های طبی به منظور رفع نقص های فرضی تقریبا بدون استثنا ناموفق است. امروزه برای درمان این بیماری ، داروهایی موجود است که تا نیمی از علایم را کاهش می دهد.

درمان اختلالات همراه (از جمله افسردگی، اضطراب و غیره) نیز ضروری است. در کنار این دو، روش های غیردارویی و روان درمانی نیز به اثر بخشی بیشترداروها کمک می کند.


 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:53 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

تابش زیاد نور خورشید بر پوست بدن باعث ایجاد سرطان پوست می شود ، ولی یک زخم پیش سرطانی به نام ACTINIC KERATOSIS ( کراتوزیس ) خیلی جلوتر از بروز سرطان پوست، دیده می شود.

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب بسیاری از این زخم ها را قبل از سرطانی شدن از بین می برد. استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل تابستان، تا 60 درصد از تأثیر نور خورشید کاهش می دهد.

پزشکان استرالیایی 600 نفر را که در اثر تابش نورخورشید به شدت دچار آسیب پوستی شده بودند ، بررسی کردند. هر کدام از این افراد ، حداقل دارای یک زخم کراتوزیس بود. به نیمی از این افراد کرم ضد آفتاب و به نیمی دیگر کرم معمولی داده شد تا در فصل تابستان استفاده کنند. همچنین به آنها توصیه شد تا جایی که ممکن است از نور آفتاب دوری کنند.

بعد از تمام شدن فصل تابستان دیده شد، افرادی که از کرم معمولی استفاده کرده بودند، حداقل یک زخم اضافی روی پوستشان به وجود آمده بود. ولی تعداد زخم ها در افرادی که از کرم ضد آفتاب استفاده کرده بودند، کم شده بود.

این بررسی نشان می دهد تماس زیاد پوست با نور آفتاب، سرطان پوست را افزایش می دهد که در اثر افزایش زخم های کراتوزیس است. استفاده مرتب از کرم های ضد آفتاب همراه با کاهش تماس پوست با نور خورشید ، زخم های پوستی را از بین می برد.

بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از سرطان پوست و چروک شدن آن اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام روزهای سال است.

خورشید دو نوع اشعه ماوراء بنفش درد که می توانند پوست را خراب کنند، اشعه ماوراء بنفش A که باعث پیری سلول ها می شود و اشعه ماوراء بنفش B که باعث سرطانی شدن و آفتاب سوختگی سلول های پوست می شود.



پنجره های شیشه ای نمی توانند جلوی عبور تمام انواع اشعه های ماوراء بنفش را بگیرند و بیشتر جلوی عبور اشعه ماوراء بنفش B را می گیرند و فقط 30 درصد اشعه ماوراء بنفش A را عبور نمی دهند. بنابراین از آفتاب سوختگی جلوگیری می کنند، ولی مانع از چروکیدگی پوست نمی شوند.

لامپ های مخصوص برنزه کردن که در اطاقک های مخصوص استفاده می شوند، باعث ایجاد سرطان پوست نمی شوند، زیرا این لامپ ها دارای اشعه ماوراء بنفش نوع A هستند نه نوع B.

کرم های ضد آفتاب از سرطان پوست جلوگیری نمی کنند ، ولی از تأثیر نوع B و قسمتی از نوع A بر پوست بدن جلوگیری می کنند. پس جلوی آفتاب سوختگی را می گیرند ولی تأثیری بر چین و چروک پوست ندارند.

بیشتر لباس ها اشعه نوع A را از خود عبور می دهند ، بنابراین اگر برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب باشید، چین و چروک پوستتان افزایش می یابد ، ولی احتمال سوختگی وجود ندارد.

اگر کسی مبتلا به سرطان پوست بود، می تواند تحت نظر پزشک با تزریق اینترفرون ( یک نوع پروتئین ) برای مدت سه هفته و هفته ای سه بار معالجه شود.

توصیه می شود در تمام روزهای سال حتی وقتی نمی خواهید از منزل خارج شوید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این کار باعث می شود مواد موجود در کرم ضد آفتاب به پوست شما بچسبد و به آسانی با عرق کردن و شستن از بین نرود. تا جایی که ممکن است از نور آفتاب به خصوص در روزهای تابستان، دوری کنید و هر چند مدت یک بار به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. با این کار قبل از تبدیل شدن سلول های پیش سرطانی به سلول های سرطانی ، آنها را از بین خواهید برد.

البته این کرم ها ممکن است باعث شوند ویتامین D به مقدار کافی در بدن تولید نشود ( همانطور که می دانید با تابش نور خورشید بر پوست ، ویتامین D در بدن تولید می شود )، بنابراین هنگام مراقبت از پوست خود، به مقدار مورد نیاز ویتامین D نیز توجه داشته باشید.



 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:53 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

لباس مناسب زنان و مردان با اندام های مختلف


زنان قد بلند
1- از کمر بند پهن استفاده کنید.
2- از دامن خیلی کوتاه و خیلی بلند پرهیز کنید.
3- بهتر است پیراهن خود را داخل شلوار و دامن تو بگزارید تا خط عمودی کمرتان نمایانتر گردد.
4- لباس نقش دار و طرح خطوط افقی بپوشید.
5- دامن بلند و یا دمپا گشاد بپوشید.
6- لباسهای سر تا پا یکرنگ نپوشید.
7- از گردنبند و گوشواره کوچک استفاده نکنید.
8- کیف دستی کوچک حمل نکنید.
9- شلوار راسته بپوشید.
10- تاپ نپوشید.
11- کفش پاشنه بلند نپوشید و از کفش اندکی لژ دار استفاده کنید.

زنان قد کوتاه و ریز نقش
1- لباس با طرح راه راه افقی نپوشید.
2- از لباس های رنگارنگ، ملزومات بزرگ و شلوار دمپا گشاد و یا پاچه های تا شده استفاده کنید.
3- دامن کوتاه با نقش و نگار بزرگ نپوشید.
4- لباس های یکرنگ و شلوار راسته و لباس تنگ و ملزومات کوچک استفاده کنید.
5- خطوط عمودی و لباسهای یقه هفت بدن را کشیده تر میکنند.
6- کفش کمی نوک تیز بپوشید.
7- کفش پاشنه بلند بپوشید.
8- از کمر بند باریک استفاده کنید.

زنان چاق
1- لباسهای یکدست یکرنگ بپوشید.
2- از کت و ژاکت بلند با دکمه های باز استفاده کنید.
3- از روسری شالی استفاده کنید.
4- گردنبند دراز شما را لاغر تر میکند.
5- کفش پاشنه بلند بپوشید.
6- لباس یقه هفت و قلبی شکل، گردن را کشیده تر میکند.
7- ژاکت بلند بدون اپل بپوشید.
8- لباسهای تیره رنگ بپوشید.

مردان قد بلند
1- لباسهای یکدست یکرنگ نپوشید.
2- لباسها و شلوارهای زیپدار نپوشید.
3- کت و شلوار با خطوط راه راه با خطوط عمودی و کراوات باریک و ژاکت که طولش تا روی کمر است نپوشید.

مردان قد کوتاه
1- کفش بوت و ساق بلند نپوشید آنها شما را قد بلندتر نمیکنند.
2- شلوار پاچه کوتاه و یا پاچه تا شده نپوشید.
3- لباس آستین دار به تن کنید.
4- از نقش و نگار عمودی راه راه عمودی و شلوار راسته استفاده کنید.

مردان لاغر
1- کراوات باریک و پیراهن و یا تیشرت یقه هفت نپوشید.
2- لباسهای براق و با خطوط عمودی و چسبان نپوشید.
3- کت و شلوار اپل دار بپوشید.
4- شلوار بگی بپوشید.
5- پلوور حجیم و یقه اسکی بپوشید.

مردان چاق
1- ژاکت اپل دار نپوشید.
2- کراوات زرق و برق دار نزنید.
3- دکمه پیراهن را تا انتها و بالا نبندید.
4- ساعت باریک به دست نکنید.
5- پلوور حجیم و یقه اسکی نپوشید.
6- بلوز و پیراهن یقه هفت نپوشید.
7- شلوار تنگ نپوشید.
8- لباس با خطوط عمودی استفاده کنید.
9- از لباسهای تیره رنگ استفاده کنید.

مردان شکم بزرگ
1- جلیقه و یا هر چیزی که روی شکم بیافتد و به آن فشار بیاورد را نپوشید.
2- شلوار را روی شکم خود نیاورید.
3- لباسهای براق و یا روشن نپوشید.
4- لباسهای گشاد و تیره رنگ بپوشید.
5- ژاکت و شلوار یکرنگ بپوشید

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:52 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

ساختمان و عملکرد ناخن

ساختمان و عملکرد ناخن
ناخن دریچه ای شفاف به بسترعروقی خونمی باشد و درحاشیه طرفی به وسیله چین های نرم طرفی ناخن نگهداری می شود . در ناحیه قدامی ، یک چین پوستی نرم به قسمت بالای ناخن چسبیده است که به نام چین ابتدایی ناخن نامیده می شود . صفحه ناخن (Nail plate) ، ساختمانی سفت دارد که در تمام عمر رشد آن ادامه دارد . چین های طرفی ناخن ، ساختمانی از جنس پوست دارند که لبه های طرفی ناخن را تشکیل میدهند.

ناخن دارای لایه زایگری است به نام ماتریکس که عامل تولید مثل سلولی و رشد ناخن می باشد . در روی قسمت ابتدایی صفحه ناخن ناحیه سفیدی دیده می شود به نام "ماهک" یا " لانولا " که این ناحیه در ناخن شست دست و پا مشخص تر است . بستر ناخن Nail bed) ) نیز بستری عروقی است که صفحه ناخن بر روی آن قرار می گیرد.

فیزیولوژی رشد ناخن

بیشتر مطالعات در ناخن انگشتان دست انجام شده است. رشد آن بین 9/1 – 4/4 میلیمتر در ماه متغیراست . مقدار متوسط رشد نیز 3 میلیمتر در ماه یا 1/0 میلیمتر در روز است . ناخن های انگشتان پا در حدود 1 میلیمتر در ماه رشد می کنند . مطالعات مختلف نشان داده است که فصول مختلف و بیماریهای خفیف اثر ناچیزی در رشد ناخن دارند . قد یا وزن فرد روی رشد ناخن تأثیری ندارند. جنس، تأثیر اندکی بعد از بلوغ بر روی رشد ناخن دارد . مردان دارای رشد ناخنی بیشتری تا 19 سالگی هستند . این تفاوت ازاین سن کاهش یافته ولی تا 69 سالگی رشد ناخن در مردان اندکی بیشتر است . ازاین سن به بعد ، رشد ناخن هر دو جنس یکسان می شود . حاملگی باعث افزایش سرعت رشد و سوء تغذیه باعث کاهش آن می شود . بعضی از بیماریهای شدید نیز باعث اختلال در رشد یا ایجاد ناخن می شوند .

اختلال رشد می تواند در بیماریهای شدید مثل" اوریون" و" تیفوید" دیده شود که خودش را به صورت یک فرورفتگی یا برجستگی عرضی بر روی ناخن نشان می دهد .

ترکیب شیمیایی ناخن

پروتئین عمده ناخن، کراتین است . چربی عمده ناخن نیزکلسترول می باشد و حدود 1/0 تا 1 درصد آن را تشکیل می دهد . مقدار آب آن کمتر از پوست بوده و حدود % 12 – 7 می باشد .

محرک های شیمیایی ناخن

ناخنها در اثر غوطه وری طولانی درآب و یا مقادیر زیادی از قلیا یا مواد پاک کننده قوی ، دچار نرمی و تخریب تدریجی می شوند . حلال های آلی و روغن موتور نیز باعث نرم شدگی صفحه ناخن می شود . روغن های معدنی باعث اونیکولیز ( جداشدن ناخن از بستر ) و ضخامت زیر ناخن می گردند .

عفونت های باکتریایی

عفونت های کنار ناخن ( پارونیکیا ) به وسیله عوامل میکروبی متعدد ایجاد می شود . افراد شاغل در آشپزخانه ، باغبانها و کشاورزان و نوازندگان پیانو مستعد ابتلا به این حالت هستند . این حالت به شکل حاد در قصابها دیده می شود .

صدمات ناشی از مانیکور

ناخنها بهتر است با صابون و برس تمیز شوند . مانیکور شدید و عقب زدن کوتیکول ناخن و نظافت کنار ناخن با وسایل آلوده ، ممکن است باعث عفونت حاد یا مزمن انساج کنار ناخن شوند .

ریش ریش شدن کنار ناخن

این مسئله ناشی از شکسته شدن قسمت سطحی پوست است که می تواند به علت خشک و تر شدن زیاد دستها در حین کار و شستشو باشد و یا به علت ناخن خوردن ایجاد شود. بهتر است از دستکش های کار استفاده شود و توسط کرمهای رطوبتی در اطراف ناخن و پوست آن ، به درمان این حالت پرداخت


 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:52 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

مدلهای جدید دستمال گردن و طرز بستن آن

عکسها را ببینید  و حتما به طرز بستن آنها دقت کنید

مدلهای جدید دستمال گردن و طرز بستن آن

مدلهای جدید دستمال گردن و طرز بستن آن

مدلهای جدید دستمال گردن و طرز بستن آن

مدلهای جدید دستمال گردن و طرز بستن آن

مدلهای جدید دستمال گردن و طرز بستن آن




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:52 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

چه رنگ لباسى مناسب شماست؟

شاید براى شما اتفاق افتاده باشد که دوستتان در حالى که پیراهنى رنگی به تن کرده، مورد تحسین، تمجید و توجه فراوان اطرافیان قرارگرفته باشد. اما وقتی شما نیز مانند او پیراهنى به همان رنگ تهیه کرده و به تن مى کنید، نه تنها کسى شما را تحسین نمى کند، بلکه لباستان مورد تمسخر و ریشخند دوستانتان قرار مى گیرد...

اگر مى خواهید بدانید چرا آن پیراهن صورتى مناسب شما نبوده و این که اصلاً مى توانید لباس هاى رنگ روشن بپوشید یا نه، این مقاله را بخوانید.

پوست هاى تیره

کسانی که پوست تیره دارند معمولاً دارای چشم و موى مشکى یا قهوه اى تیره هستنند. این افراد باید لباسى را انتخاب کنند که با رنگ هاى تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختى بیرون می آورد و باعث جذابیت بیشتر اشخاص مى گردد.

رنگ هاى مناسباین گروه عبارت اند از: صورتى، سفید، خاکى، آبى ملایم، طوسى روشن.

رنگ هاى نامناسب افرادى که پوستشان تیره است نیز:مشکى، قهوه اى تیره، فیروزه اى، سبز شمعى، قرمز تیره است.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید از پوشیدن لباس با رنگ هاى گرم و تیره خوددارى کنید. از آنجایى که رنگ مشکى و آبى تیره معمولاً به عنوان لباس رسمى کار در نظر گرفته شده و نمى توان به طور کامل آن را کنار گذاشت، لذا سعى کنید به کارگیرى آنها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آنها استفاده نمایید.

پوست هاى معمولى (نه تیره و نه روشن)

افرادى که داراى چنین رنگ پوستى هستند مى توانند تقریباً از هر رنگ لباسی استفاده کنند. از آنجا که هر دو رنگ روشن و تیره مى تواند با این گونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو طیف رنگ مى توان استفاده کرد ولى بهتر است براى جذابیت بیشتر پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد.

رنگ هاى مناسب این گروه عبارت اند از: بژ، آبى، سورمه اى، گندمى، مشکى، صورتى

رنگ هاى نامناسب مغزپسته اى، بنفش، قهوه اى تیره، قرمز است.

تنها رنگ هایى را که در این گروه اصلاً نباید به کار برد، رنگ هاى نزدیک به رنگ پوست است. براى مثال اگر رنگ پوست شما زیتونى است، از پوشیدن لباس زیتونى یا قهوه اى خوددارى کنید.

پوست هاى روشن

این گونه افراد معمولاً موهایى بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آنها سبز، آبى، خاکستری یا قهوه اى روشن است. رنگى مناسب این گروه است که با رنگ پوست تضاد داشته باشد.

رنگ هاى مناسب این گروه شامل: آبى ملایم، قهوه اى، بژ، آبى سیر، و هر رنگى غیر از سفید مى شود.

رنگ هاى نامناسب قرمز، صورتى، نارنجى، زرد، ارغوانى است. در این گروه باید به طور کلى از رنگ هاى خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافى با رنگ پوست به وجود آید. به کارگیرى رنگ هاى گرم به هیچ عنوان توصیه نمى شود.



 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:52 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

معجزه آرایش !!!

با دیدن ادامه عکسها به فکر فرو میرین  وبا خودتون میگین : چی بودن چی شدن اینا

معجزه آرایش !!!

معجزه آرایش !!!

معجزه آرایش !!!

معجزه آرایش !!!




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:51 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

8 توصیه برای پاک کردن آرایش

اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورتتان به رختخواب میروید، بدانید که دارید بزرگترین خیانت را به پوست صورتتان میکنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاک کردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بکشد .

* فراموش نکنید بهتر است یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. مارکهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاک کنندههای خوبی نیز به بازار عرضه میکنند .

* برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاککننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند .

* آرایش صورت شما مانند کرمپودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کنندههای آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاک میشوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کننده قویتری دارند. این مواد پاککننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند .

* برای پاک کردنآرایش چشمانتان، از حرکات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب دیدن و چروک خوردن آن زیاد است .

* برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند .

* در صورتی که اصلا آرایش نمیکنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوشزدن آن جلوگیری میکند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم میکند .

* پاک کنندههایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید. این پاک کنندهها گرچه باعث میشوند در سطح پوستتان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشکی پوست شما میشوند .

* کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک کنندهها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک کنندههای ملایم برای شما مناسبترند

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:50 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

انواع ماسک میوه برای پوست های چرب - ماسک آناناس - پرتقال - سیب -

انواع ماسک میوه برای پوست های چرب - ماسک آناناس
 
یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی دربیاید؛ سپس به اندازه وزن آن به آن الکل میوه (الکل اتیلیک) بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان به مخلوط اضافه کنید. حال می توانید روزی یک بار هر بار 20 تا 30 دقیقه این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.



ماسک پرتقال

 

یک پرتقال را پوست بکنید، هسته ها و پوست های نازک پره های آن را جدا کنید، روی پوست خود بخوابانید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

ماسک سیب

 

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری آرد جو دوسر و 2 قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوست تان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل می کند و به پاکسازی پوست می پردازد. برای نتیجه مطلوب هفته ای یکبار از آن استفاده کنید.

 

ماسک توت فرنگی

 

استفاده از ماسک توت فرنگی درمان کننده جوش ها و التهابات پوستی است.

 

ماسک آلو

 

ضماد مخلوطی از آلو و سرکه، جوش های چرکی پوست را التیام می بخشد.

 

ماسک آلوی قرمز

 

برای تهیه ماسک آلوی قرمز کافی است هسته آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و سپس به مدت 20 دقیقه آن را روی پوست بمالید و آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید.

 

ماسک لیمو ترش

 

برای تهیه ماسک لیموترش آب دو عدد لیمو را بگیرید و با یک قاشق عسل گرم، مخلوط کنید و روی پوست بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

 

ماسک هویج

 

ماسک هویج نیز به وسیله آب هویج تهیه می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روی پوست بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

 

ماسک پرتقال و لیمو

 

2 قاشق آب پرتقال و یک قاشق آب لیمو ترش را خوب مخلوط نمایید و به صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

ماسک خیار

 

خیار را بپزید و له کنید و به صورت ماسک روی صورت بگذارید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

ماسک سیب

 

یک عدد سیب رنده شده را با 5 قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید و سپس روی پوست صورتتان بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

ماسک زردآلو

 

چند عدد زردآلوی رسیده را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها بچکانید.

 

خوب مخلوط کرده و 20 دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب نیم گرم بشویید و با گلاب ماساژ دهید.




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:50 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]