سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مترجم

خلاصه داستان
سیلویا بروم یک سفیدپوست آفریقائی تبار است که بیشتر ایام خود را در کشور آفریقائی « ماتوبو » سپری کرده است . او در نوجوانی ، والدین و خواهر خود را طی حادثه ای از دست داد . سیلویا معتقد است که رژیم دیکتاتوری حاکم بر کشورش ، باعث مرگ اعضای خانواده او بوده است  سیلویا چند سال پیش به نیویورک مهاجرت کرد . او از آن هنگام در سازمان ملل متحد به عنوان مترجم مشغول به کار شد و هم اکنون نیز مشغول همین کـار است . در ادامه داســــــتان زووانی دیکتاتـــور کشور « ماتوبو » ، به سازمان ملل متحد می آید . زووانی بیست و هشت سال پیش به قدرت رسید ، یک آزادیخواه و محبوب ملتش بود اما از آنجا که قدرت فساد می آورد ، حالا او به یک دیکتاتور بی رحم مبدّل شده است . زووانی در حال حاضر متهم به نقض حقوق بشر در کشورش شده و به همین خاطر به سازمان ملل متحد آمده تا از سیاست های خودش دفاع کند . در همین هنگام ، سیلویا که برای جمع کردن برخی از وسایلش به اتاق ترجمه سازمان ملل رفته ، به صورت ناخواسته حرف های دو مرد را می شنود . این دو نفر در صحبت های خود ، طرح ترور زووانی را مطرح می کنند . سیلویا متوجه موضوع می شود . مردها نیز پی می برند که سیلویا از طرح ترور آنها مطلع شده و به همین خاطر سعی می کنند او را به قتل برسانند . سپس سیلویا مسئولین امنیتی سازمان ملل را مطلع می کند . دو مأمور سرویس مخفی آمریکا به نام های توبین کلر و دات وودز مسئول رسیدگی به موضوع می شوند . توبین کلر که به تازگی همسرش را طی یک حادثه رانندگی از دست داده ، در یک وضعیت روحی نامساعد به سر می برد . او ابتدا به حرفهای سیلویا ظنین می شود . از نظر توبین ، سیلویا نباید هیچ انگیزه ای برای نجات جان زووانی داشته باشد چرا که از مخالفان سیاسی اوست . اما تدریجا ً توبین پی به درستی ادعاهای سیلویا می برد . حمله به جان سیلویا ، توبین را به سیلویا نزدیکتر می کند تا آنجا که حمایت از جان وی را به عهده می گیرد . اما سیلویا همه چیز را به توبین نگفته و ...

 

در مورد فیلم مترجم یک نکته حاشیه ای قابل توجه است و آن حضور چند ایرانی تبار در ساخت و تولید این فیلم است : داریوش خنجی فیلمبرداری فیلم را به عهده داشته ــ از داریوش خنجی فیلمهای دیگری نیز در سینمای هالیوود به چشم می خورد ، فیلمهائی از قبیل هفت و اتاق وحشت که هر دو ساخته دیوید فینچر می باشند ـــ  مازیار جبرانی ــ نقش یک مأمور سیا را بازی کرده و از یکی از ترانه های خانم شینی ــ از ارامنه ایرانی تبار ساکن لس آنجلس که قبلا ً با اندی می خواند ــ نیز در فیلم استفاده شده است .

 

کارگردان : سیدنی پولاک
بازیگران : نیکول کیدمن ( سیلویا بروم ) ؛ شان پن ( توبین کلر ) ؛ کاترین کی نیر ( دات وودز )

 

محصول 2005 آمریکا ؛ مدت 128 دقیقه




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 90/6/3 ] [ 4:20 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

به گیرنده ها دست نزنید


هموطن
محمدرضا مفیدی تهیه کنندگی این سریال را برعهده دارد و در قالب 90 قسمت 40 دقیقه ای از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.
مجموعه تلویزیونی ""به گیرنده ها دست نزنید"" به کارگردانی مهدی مظلومی با انجام حدود نیمی از مرحله تصویربرداری از نیمه اسفند امسال آماده پخش می شود.
تصویربرداری این سریال از حدود یک ماه گذشته در تهران آغاز شده و این مرحله که در لوکیشن اصلی سریال (خانه و باغچه ای بزرگ در منطقه زعفرانیه) ادامه دارد، به صورت داستان های جدا از هم گرفته می شود. بخشی از دکورهای این سریال در داخل باغچه قرار دارد که بارش برف و باران طی چند روز گذشته باعث کندی پیشرفت کار شده است.
متن مجموعه تلویزیونی ""به گیرنده ها دست نزنید"" به سرپرستی محسن تنابنده و 7 هفته نویسنده دیگر در حال نگارش است که علی وارسته و محمد سهیلی از جمله همکاران نویسنده متن های این سریال هستند.
داستان این سریال درباره مردی است که به عنوان پیشکار در خانه افشار زندگی می کند که سالها قبل به خارج از کشور سفر کرده است و خانه را به این پیشکار سپرده است. تنهایی و مشکلات مالی موجب می شود تا وی به صورت موقت و در مدت زمان های کوتاه این باغچه را به گروه های تصویربرداری برنامه ساز و فیلمساز کرایه دهد و از این راه کسب درآمد کند. حضور هر یک از گروه ها اتفاقاتی را به وجود می آورد. در این بین یک روز صاحبخانه، تصویر سرایدار و فضای کلی خانه خود را در تلویزیون می بیند و به خانه اش بازمی گردد تا آن را پس بگیرد...
در مجموعه تلویزیونی ""به گیرنده ها دست نزنید"" حمید لولایی، یوسف تیموری، سحر ولد بیگی، محسن تنابنده، علی صادقی و رضا داوود نژاد ایفای نقش می کنند. همچنین محمدرضا کاظمی به عنوان مدیر فیلمبرداری، محسن احمدی در سمت صدابردار، تقی وارسته در مقام طراح نور، حسین عالی نژاد به عنوان طراح صحنه و محمد قمی در مقام طراح چهره پردازی فعالیت می کنند.
محمدرضا مفیدی تهیه کنندگی این سریال را برعهده دارد و در قالب 90 قسمت 40 دقیقه ای از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد. به گفته کارگردان سریال اگر پخش آن از اسفند ماه امسال آغاز نشود، پس از 20 فروردین 85 شاهد پخش آن خواهیم بود.
مظلومی پیش از این مجموعه سریال اکسیژن را کارگردانی کرده بود.
و متن آن به وسیله سروش صحت و خشایار الوند نوشته شده است، داستان مردمی را روایت می کرد که یک دکتر ریه تشخیص می دهد با توجه به آلودگی هوا باید اتاق هایی در شهر ساخته شود که در آن اکسیژن خالص باشد تا مردم کمبودهای اکسیژن خود را درآن اتاق ها جبران کنند البته در جوار این اتاق اکسیژن شخصی وجود دارد که به قاچاق دارو روی آورده است و احداث اتاق ها برای او به نوعی مزاحمت ایجاد می کند.
در این سریال پری امیرحمزه، نصرالله رادش، سعید پیردوست، بیژن بنفشه خواه، لاله صبوری، حمید کاشانی و شهرام عبدلی بازی می کردند. همچنین محمد رضا کاظمی به عنوان مدیر فیلمبرداری، رضا کشاورز در سمت صدابردار، تقی وارسته در مقام طراح نور، مهدی گورنگی به عنوان موسیقی متن، احمد موذنی در سمت برنامه ریز، آرمین عابدینی در مقام مدیر تولید و شهریار کلهر به عنوان طراح دکور در ساخت این سریال همکاری داشتند

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 90/6/3 ] [ 4:19 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

اختلاف هدیه تهرانی با همسرش !

هدیه تهرانی با همسرش اختلاف دارد. این هم خط اصلی داستان جدیدترین فیلم سوپراستار سینمای ایران است که قرار است به زودی جلوی دوربین رود. ظاهرا در این فیلم هدیه تهرانی و مهران مدیری که قرار است نقش یک زن و شوهر را بازی کنند با هم دچار اختلاف هستند و ورود یک پسر و دختر به خانه انها باعث اتفاقات دیگر می شود.
زوج تهرانی و مدیری برگ برنده این فیلم به حساب می آید و مطمئنا حضور این دو بازیگر به اضافه نیما شاهرخ شاهی ، گوهر خیر اندیش فرهاد آئیش ، رضا داوود نژاد و .... در اولین فیلم بخت آور باعث فروش فوق العاده این کار خواهد شد

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 90/6/3 ] [ 4:18 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

زوجهای هنرمند ایرانی

ازدواج ستاره های هنری در تمام دنیا بسیار جذاب و خبر ساز است و در ایران نیز معرفی زوجهای هنری ایرانی هم برای دوستداران هنر خالی از لطف نیست.
نیما فلاح - سحر ولد بیگی
علی دهکری - آفرین چیت ساز
حسن پورشیرازی - مهنار افضلی
حمید سمندریان - هما روستا
محد رضا شریفی نیا - آزیتا حاجیان
علی مصفا - لیلا حاتمی
یوسف مرادیان - سار خوئینی ها
مهدی هاشمی - گلاب آدینه
امین حیایی - نیلوفر خوش خلق
بهرام بیضایی - مژده شمسایی
بهزاد فراهانی - فهیمه رحیم نیا
مجید جعفری - اکرم محمدی
نیما بانکی - لیلی رشیدی
احمد حامد - فاطمه معتمد آریا
جمشید جهانزاده - فرزانه نشاط خواه
عزیز ساعتی - میترا محاسنی
آتش تقی پور - شهین علیزاده
بهروز بقایی - پرستو گلستانی
رفیع پیتز - آتنه فقیه نصیری
هادی مرزبان - فرزانه کابلی
جلال مقامی - ر فعت هاشم پور
مهرداد شکرابی - عاطفه رضوی
عبدالرضا گنجی - فاطمه گودرزی
فریبرز کامکاری - الهام پاوه نژاد
اصغر همت - افسر اسدی
محمد رحمانیان - مهتاب نصیر پور
علی اسیوند - حمیرا ریاضی
داوود رشیدی - احترام برومند
امین تارخ - منصوره شادمنش
جهانگیر کوثری - رخشان بنی اعتماد
پیام صابری - زیبا بروفه
بهمن زرین پور - مینا جعفرزاده
پیمان قاسم خانی - بهاره رهنما
امیر جعفری - ریما رامین فر
عباس صالحی - رزیتا غفاری
سعید تهرانی - لادن طباطبایی
محمود پاک نیت - مهوش صبر کن
جمشید آهنگرانی - منیژه حکمت
حسن جوهرچی - مهناز بیات
اتیلا پسیانی - فاطمه تقوی
حسین عرفانی - شهلا ناظریان
اسماعیل ریاحی - شهلا ریاحی
شهرام اسدی - لادن مستوفی
محسن مخملباف - مرضیه مشگینی
بهروز افخمی - ناهید طلوع
فرخ نعمتی - سهیلا رضوی
کیومرث پوراحمد - مهرانه ربی
میر ولی ا.... مدنی - رویا تیموریان
فرشید نوابی - الهام چرخنده
مرحوم فیروز بهجت محمدی - آزیتا لاچینی
معسود جعفری جوزانی - فهیمه سرخابی
نجف دریا بندری - فهیمه راستکار
سروش خلیلی - فاطمه دانش زاد
حمید فرخ نژاد - فروزان جلیلی فر
غلامرضا آزادی - فریال بهزاد
ابوالفضل جلیلی - مریم اشرفی ( عکاس )
محمود کریمی حکاک - یاسمین ملک نصر
بابک نوری - هاله ارجمند کرمانی
شاهرخ فروتنیان - افسانه چهره آزاد
فرشید رحیمیان - کتایون ریاحی
ناصر هاشمی - سیما تیرانداز






ادامه مطلب

[ پنج شنبه 90/6/3 ] [ 4:17 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]