سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خطرات استفاده از لوازم آرایش ـ ریمل

لوازم آرایشى خصوصاً ریمل ها که امروزه با رنگ ها و مارک هاى گوناگون در دسترس زنان و دختران جوان است هرقدر هم که از لوازم استاندارد و معتبر باشند در بعضى ازمصرف کننده ها باعث واکنش هاى آلرژیک مى شود.

ریمل ها به خاطر داشتن مواد شیمیایى و نگهدارنده باعث حساسیت هایى همچون سوزش چشم، آبریزش و خارش مى شوند. اخیراً از سوى وزارت بهداشت نظارت هایى در زمینه لوازم آرایشى و بهداشتى خصوصاً ریمل هاى ایرانى شروع شده است و تولید کنندگان لوازم آرایشى موظف هستند تا در این تولیدات مواردى را رعایت کنند.

حتى در مورد ریمل هاى خارجى هم شرکت هاى وارد کننده به شرطى مى توانند جنس وارد نمایند که مجوزهاى لازم را داشته باشند و براى کسب اینگونه مجوزها این شرکت ها باید دقیقاً جزئیات اقلام وارد شده را از شرکت هاى سازنده براى وزارت بهداشت بگیرند یا این مواد آرایشى در آزمایشگاه هاى وزارت بهداشت تجزیه و آنالیز شوند و در صورتى که مواد مضرى در تولید آنها به کار نرفته باشد توزیع مى شوند. متأسفانه تمامى شرکت هاى لوازم آرایشى در کاتالوگ هاى مخصوص خود خواصى برخلاف آنچه که ریمل ها دارند ذکر مى کنند، براى مثال ریمل هاى چند کاره براى پرپشت کردن مژه ها و ویتامینه کردن آنها استفاده مى شود و یا فلان ریمل هرگز مژه ها را از بین نمى برد و باعث استحکام آنها مى شود ولى به طور کلى ریمل ها فقط مى توانند مژه ها را بلند کنند و باعث پرپشتى و حالت دار بودن آنها نمى شوند.

دکتر «مسعود داودى» متخصص پوست و مو در مورد ریمل و اثرات آن مى گوید: ریمل ها از نظر شکل ساختارى به دو نوع پودرى ومایع در بازار ایران عرضه مى شوند، پایه اصلى ریمل هاى مایع به صورت آب و روغن است، ریمل هایى که پایه اصلى آنها روغن است در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند ولى متأسفانه خشک شدن آنها روى مژه ها به مدت طولانى صورت مى گیرد ولى ریمل هایى که پایه اصلى آنها آب است دقیقاً برخلاف ریمل هاى مزبور هستند وى معتقد است: متأسفانه ریمل هاى مایع به خصوص آنهایى که پایه اصلى آنها آبکى است محیط مناسبى براى رشد و نمو میکروب ها هستند و با تکثیر این میکروب ها و حضور مداوم آنها در نزدیک چشم مى تواند عفونت هاى چشمى ، التهاب، قرمزى ، ترشحات غلیظ ، خارش و حتى پوسته ریزى لبه پلک را ایجاد نمایند؛ همچنین در موارد شدیدتر این ریمل ها به قرنیه چشم آسیب مى رسانند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایى را به وجود مى آورند و این علائم با ادامه مصرف افزایش مى یابد بنابراین به دلیل حساس بودن ناحیه اطراف چشم، بهتر است از این ریمل ها کمتر استفاده شود.

وى مى گوید: وجود مواد رنگى، عطرى و نگهدارنده موجود در داخل ریمل ها نیز مى تواند حساسیت هاى پوستى را افزایش دهد، وجود این مواد به دلیل جلوگیرى از خراب شدن ترکیبات موجود است و حتى بعضى از اوقات براى مقابله با میکروب ها از آنتى بیوتیک هاى پیشگیرى کننده استفاده مى کنند تا حتى المقدور احتمال عفونت ها در هنگام مصرف کاهش یابد. این متخصص مى گوید: افرادى که با استفاده مکرر از ریمل ها دچار التهاب و حساسیت مى شوند، ریزش مژه ها در آنها به مراتب بیش از سایرین خواهد بود.

دکتر داودى مى گوید: متأسفانه ریمل هایى که پایه اصلى آنها از روغن تشکیل شده است به دلیل این که به سختى پاک مى شوند، موجب افزایش ریزش مژه ها و چسبندگى آنها مى شوند . وى معتقد است استفاده از ریمل ها و یا هرگونه لوازم آرایشى ممنوعیت خاصى ندارد حتى افرادى که به دلیل بیمارى هاى مختلف مژه هایشان کم پشت شده و یا در اثر تصادف مژه هاى خود را از دست داده اند، مى توانند با استفاده از ریمل ظاهر چهره خود را تا حدى به صورت طبیعى برگردانند ولى باید از مصرف زیاد و دائمى ریمل که شانس ابتلا به عفونت و حساسیت را افزایش مى دهد خوددارى کنند. وى معتقد است: براى پاک کردن انواع ریمل هاى پودرى و مایع مى توان از آب استفاده کرد اما براى پاک کردن ریمل هاى روغنى که اصطلاحاً «واترپروف» نامیده مى شوند باید از محلول آب و صابون استفاده کرد.

دکتر داودى مى گوید: مصرف لوازم آرایشى خصوصاً ریمل غیر استاندارد و تقلبى احتمال بروز عفونت هاى خطرناک چشمى و حساسیت هاى پوستى را دو برابر افزایش مى دهد؛ همچنین خرید این گونه لوازم آرایشى از دستفروش ها هم توصیه نمى شود.

دکتر مونا بهار متخصص پوست و مو نیز در ادامه مى گوید: ریمل هاى موجود در بازار فقط براى رنگ دادن به مژه ها به کار برده مى شود، بنابراین نباید از آنها انتظارات غیرواقعى داشت. وى معتقد است ، متأسفانه تمامى شرکت هاى لوازم آرایشى در کاتالوگ هاى مخصوص خود خواصى برخلاف آنچه که ریمل ها دارند ذکر مى کنند، براى مثال ریمل هاى چند کاره براى پرپشت کردن مژه ها و ویتامینه کردن آنها استفاده مى شود و یا فلان ریمل هرگز مژه ها را از بین نمى برد و باعث استحکام آنها مى شود ولى به طور کلى ریمل ها فقط مى توانند مژه ها را بلند کنند و باعث پرپشتى و حالت دار بودن آنها نمى شوند.

وى معتقد است ریمل هاى ضد آب (واترپروف) بیشتر به سلامت مژه ها آسیب رسانده و باعث ریزش آنها مى شود؛ همچنین به سختى پاک کردن اینگونه ریمل ها از دیگر مشکلات آنها است که به مژه ها آسیب مى رساند. دکتر بهار معتقد است براى پاک کردن چنین ریمل هایى نباید از آب استفاده کرد زیرا ریزش مژه ها را افزایش مى دهد و به دلیل اینکه مژه ها رشد کافى ندارند، در صورت ریخته شدن دیرتر ترمیم مى شوند.

وى مى گوید: ریمل ها به خاطر داشتن مواد شیمیایى و نگهدارنده باعث حساسیت هایى همچون سوزش چشم، آبریزش و خارش مى شوند وى پف بالا و زیر چشم را از دیگر عوارض استفاده مکرر از ریمل ها مى داند و مى گوید: به دلیل اینکه سلول هاى موجود در سطح پوست خصوصاً دور چشم بسیار نازک است و مواد شیمیایى در طول استراحت به راحتى وارد چشم شده و عفونت هاى چشمى را افزایش مى دهد. دکتر بهار معتقد است افراد حتماً باید بعد از استفاده از ریمل ها آنها را پاک کنند و حتى الامکان سعى کنند با ریمل نخوابند، زیرا تمام فولیکول هاى مژه که روى پلک قرار دارند مسدود شده و احتمال ریزش آنها هنگام شست و شو بیشتر مى شود.

وى استفاده از ریمل هاى دائم را خطرناک مى داند و معتقد است: استفاده از ریمل هاى دائم عوارضى همچون ایدز و هپاتیت را به راحتى انتشار مى دهد؛ همچنین این گونه ریمل ها باعث بسته شدن منافذ پوست شده و باعث تغییر رنگ در مژه ها مى شود و به مرور زمان بد شکلى هایى را به وجود مى آورند و بعد از مدتى مژه ها استحکام اولیه خود را از دست مى دهند. وى استفاده از فر مژه هایى را که باعث کشش در مژه ها مى شود مضر مى داند و مى گوید: با توجه به این که مژه ها پایه سستى دارند، کشش زیاد آنها مى تواند استحکام و حالت و زیبایى مژه ها را از بین ببرد.

دکتر بهار در پایان مى گوید: تمامى کسانى که مژه هاى کوتاه دارند به جاى استفاده دائم از ریمل ها مى توانند از محلول روغن بادام و زیتون در داخل لوله ریمل و یا از ماساژ این دو محلول استفاده کنند؛ زیرا این کار باعث مى شود تا مژه ها بلند شده و استحکام یابند و حتى بعد از مدتى مژه ها به حالت ابریشمى در مى آیند.

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:42 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

اشتباهاتی که بانوان در آرایش می کنند

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که بانوان در آرایش می کنند، انتخاب فوندیشن نامناسب برای پوست شان است، به همین علت، صورت بعضی ها بسیار طبیعی و شاداب به نظر می آید و برخی دیگر از خانم ها مثل این است که یک ماسک بر چهر ه شان زده اند. به طور کلی رنگ پوست بیشتر بانوان یک ته زمینه زردرنگ دارد و این ته رنگ پوست در بانوان آسیایی، آمریکای لاتین و برخی از مناطق آفریقا دیده می شود. بنابراین برای اینکه پوست شان طبیعی تر به نظر بیاید، باید فوندیشنی را انتخاب کنند که یک ته رنگ زرد داشته باشد. بیشتر فوندیشن های موجود در بازار، ته رنگ نارنجی یا صورتی رنگ دارند. به همین دلیل بانوانی که این رنگ فوندیشن ها را استفاده می کنند، صورتی مصنوعی پیدا می کنند

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:40 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

یک راه کار ساده برای زیباتر و جذاب تر شدن

متخصصان سوئدی می گویند اگر دوست دارید سالم تر و جذابتر به نظر برسید فقط بااین متخصصان می گویند برای اولین بار مدارک و شواهد مطالعاتی و قابل استنادی بدست آمده که تایید

می کنند بین خوب خوابیدن و افزایش زیبایی و جذابیت چهره رابطه مستقیم وجود دارد.

دکتر جان اکسلسان، کارشناس انستیتو تخصصی کارولینسکا در سوئد در آزمایشات اخیر خود روی رابطه بین خواب و کسب جذابیت و سلامتی مطالعه و بررسی کرده است.

وی و دستیارانش معتقدند که این یافته را برای جامعه امروزی که اکثریت مردم از اختلالات خواب رنج می برند و نرخ مبتلایان به این اختلالات رو به افزایش دارد بسیار حائز اهمیت است.

این آزمایشات روی 23 شرکت کننده در گروه های سنی 18 تا 31 سال انجام گرفت.

گفتنی است که افراد سیگاری و الکلی در این مطالعات شرکت داده نشدند. در پایان تایید شد افرادی که از خواب کافی و مناسب محروم بودند به لحاظ چهره سلامتی و جذابیت کمتری داشتند و خسته تر به نظر می رسیدند.

به گفته متخصصان، سیگنالهای چهره در افراد بدخواب روی سیمای فرد و شادابی و زیبایی صورت تاثیر گذار است.

روزنامه سان


 یک اقدام ساده می توانید به هدف خود دست پیدا کنید که آن هم خواب کافی شبانه است.




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:38 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

برای رفتن به جشن عروسی باید چه لباسی بپوشیم ؟

شما به یک عروسی دعوت شده اید ، برای انتخاب لباس مورد نظرتان دچار مشکل شده اید ، و از سوی دیگر دلتان می خواهد در این جشن شما تک باشید ، باید چه کرد ؟

شما به یک عروسی دعوت شده اید ، برای انتخاب لباس مورد نظرتان دچار مشکل شده اید ، و از سوی دیگر دلتان می خواهد در این جشن شما تک باشید ، باید چه کرد ؟
معمولا افراد هنگامی که به یک جشن عروسی دعوت می شوند ، تا شب مورد نظر فرا رسد دچار استرس می شوند . در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را به هدف مورد نظرتان برسانیم : اگر  شما فامیل ، اقوام ، درجه ی اول باشید که می خواهید به عروسی بروید ، لباسی که می خواهید انتخاب کنید ، خیلی سخت تر خواهد بود . اگر جشن عروسی که می خواهید بروید در فصل تابستان است ، توصیه می شود که از رنگ های خیلی روشن بپرهیزید . رنگ های تیره ، رنگ های ملایم  بیشتر برای این فصل مناسب هستند . مانند : مشکی ، رنگ های تیره ، …. اگر جشن عروسی که می خواهید بروید در فصل زمستان باشد بهتر است از رنگ های روشن ، بژ ، … استفاده کنید . البته لازم به ذکر است رنگ های مانند : مشکی ، سفید در تمام فصول و تمام محافل می توان استفاده کرد . اگر جشنی که می خواهید بروید قرار است در روز برگزار می شود، می توانید ماکسی یا پیراهن بلندی را انتخاب کنید ، یا شلواری که دارای پاچه های گشادی باشد . اما ترجیحا بهتر است لباس های مانند کت و دامن را انتخاب کنید . لباس های را که بهتر است برای جشن های شبانه انتخاب کنید : لباس هایی را که برای مهمانی های شبانه می خواهید بپوشید لزومی ندارد که بلند باشد ، اگر هم بلند باشد باید از یک ناحیه ی دیگر باز باشد تا جلوه ی شیک و شکیلی را به شما ببخشد . بخصوص دختر خانم های جوان نباید لباس ها و ماکسی های بلند را بپوشند.  زیرا شکل و فرمی زنانه به شما می بخشد . راجع به پارچه هایی با الیافی مانند ابریشم ، ساتن ، ارگانزا ، ….  مخصوص جشن های عروسی هستند و بستگی به سلیقه و علایق شخصی هر کس دارد ، که مایل باشد از کدام یک از این نوع پارچه ها استفاده کند. معمولا لباس های که برای مراسم ازدواج می پوشند دارای شکل و فرمی بلند هستند . اگر لباس شب  شما دارای حالت و فرمی مربع شکل می باشد کفشی که می پوشید باید دارای پاشنه ی پنج سانتی باشد تا لباس شما بهتر نمایان شود . دختر خانم های جوان که دیگر نه نوجوان هستند و نه به سنی رسیده اند که مانند خانم ها لباس بپوشند بهتر است کفشی را که می پوشند 7 – 7 سانت پاشنه داشته باشد نه بیشتر  زیرا اگر دارای پاشنه ی بلندی باشد حالت زنانه به خود می گیرند . البته نکته ی دیگری که در رابظه با پوشیدن کفش در مجالس عروسی وجود دارد این است که کفشی را انتخاب کنید و بپوشید که راحت باشید ، زیرا شما زمان زیادی را باید با همان کفش ها سپری کنید ، بخصوص اگر بخواهید برقصید حتما باید کفش  های راحتی بپوشید . تهیه و ترجمه : سیمرغ




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:38 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

قشنگ ترین و جذاب ترین آرایش سال

ما می خواهیم هر نوع آرایشی که برای پاییز و زمستان امسال مد شده است، را در پیش رویتان قرار دهیم. خط چشم و سایه های ملایم طلایی جدیدترین نوع میک آپ می باشند، که درخشندگی خاصی را به چهره شما ارزانی می دارد. در حقیقت رنگ طلایی یکی از رنگ هایی که است که می توان با آن کارهای زیادی انجام داد: با هر رنگ پوستی سازگاری دارد و می توانید هم در طول روز و هم در شب از آن استفاده کنید (البته اگر این کار را زیرکانه انجام دهید) کمی رنگ طلایی درخشندگی مطبوعی را بر روی صورت شما به وجود می آورد و تناسب زیادی با فصول سرد دارد.

آیا همه افراد می توانند بر روی پوست خود از رنگ طلایی استفاده کنند؟ خانم جولیا ردفورد، مشاور در امور زیبایی پاسخ مثبت به این سوال می دهد. فقط کافی است با شیوه های استفاده از این رنگ آشنا شوید. اگر می خواهید از رنگ طلایی در چشمان خود استفاده کنید، باید کمی برق لب طلایی نیز بر روی لب های خود بمالید. اگر مقدار کمی هم بر روی گونه هایتان مشاهده شود، هیچ کس نمی تواند از آرایش شما ایراد بگیرد. سایه های طلایی و براق به تنهایی و یا با خط چشم های مشکی قیافه شما را جذاب و خواستنی می کنند. توجه کنید که در این حالت لب ها نباید بیش از اندازه پر رنگ شوند. استفاده از یک برق لب ملایم کفایت می کند.

استفاده از رنگ های طلایی بر روی چشم جلوه خاصی دارد. این چشم های شماست که بیشترین تاثیر را بر روی فرد مقابل می گذارد. جولیا معتقد است هنگامیکه در حال صحبت کردن با کسی هستید آنها به چشم های شما نگاه می کنند. و از این گذشته سایه چشم در طی مدت زمان طولانی از بین نمی رود و لازم نیست هر چند ساعت یکبار آنها را تجدید کنید؟!

یکی از متد های جدید آرایش پیشنهاد می کند که فقط مقدار کمی از رنگ طلایی استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است آنرا به زردی متمایل نکنید. به دنبال رنگ های طلایی گرم و یا طلایی مخلوط با برنز بروید. چشم شما هر رنگی که داشته باشد، با رنگ های ذکر شده مچ خواهد شد. هیچ گاه کل پلک خود را (از محل رویش مژه ها تا زیر ابرو) طلایی نکنید. در نزدیکی مژه ها از رنگ طلایی پر رنگ تر استفاده کنید و هر چه از مژه ها دور می شوید تن طلایی را ملایم تر کنید. برای اینکه جذاب تر شوید از بعد از پلک تا زیر ابرو را محو کنید. سعی کنید که سایه از رنگ تقریبا طلایی از گوشه داخلی چشم شروع شود و در گوشه خارجی چشم به نقره ای برسد. این کار باعث می شود که رنگ حالت طبیعی تری را به چشمان شما القا کند.

اگر می خواهید مقدار کمی طلایی به صورت خود نیز اضافه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که پوست شما در شرایط مناسبی به سر می برد، چراکه رنگ طلایی لک ها و جوش های موجود بر روی پوست صورت را برجسته تر می کند. پیش از آنکه بخواهید از پن کک طلایی و یا روشن کننده های طلایی رنگ استفاده کنید، پوست خود را تمیز کنید و بعد مقداری مرطوب کننده بر روی آن استعمال کنید. جولیا معتقد است زمانیکه پوست صورت شما تمیز باشد، درخشندگی بیشتر می شود و آرایش به اصطلاح بهتر بر روی پوست می خوابد.

و از همه مهمتر این است که اصلا لازم نیست خودتان را مثل مجسمه اسکار طلایی کنید، بلکه می توانید برای هر چه زیباتر شدن بر روی گونه های خود از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. صورتی جزء رنگ های طبیعی به شمار می رود و سبب می شود تا چهره شما طبیعی تر به نظر رسد. هنگامیکه از آرایش طلایی استفاده می کنید، استعمال مقدار کمی صورتی به رنگ آرایش شما روح تازه ای می بخشد و باعث جذاب تر صورتتان می شود. استفاده از خط چشم در این نوع آرایش اختیاری است، اما قرار گرفتن ریمل بر روی مژه ها امری ضروری است! بر روی مژه های خود ریمل مشکی استفاده کنید و برای جذابیت هر چه بیشتر می توانید پس از اینکه ریمل کاملا خشک شد، روی مژه ها مقدار کمی اکلیل براق طلایی بریزید. سپس به وسط پیشانی و زیر برجستگی گونه های خود مقدار کمی پن کک طلایی ملایم بزنید. بقیه قسمت های صورت باید رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. بر روی لب های خود نیز از رژلب بنفش براق و ملایم استفاده کنید آنگاه زیبایی شما یک میلیون دلار می ارزد.






 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:33 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

12 راهکار برای دستیابی به جذابیت

زیبایی شما کاملا به حالات فیزیکی و روحی شما بستگی دارد. اما نگذارید این موضوع بر شما غلبه کند. شاید تمایل داشته باشید که هر ماه یکی از این روش ها را بکار گیرید تا در طول سال زیبا به نظر برسید.

1- ورزش کنید : اگر درباره ارجحیت های زیبایی می اندیشید ، هیچ چیز به اندازه برنامه ورزشی منظم تاثیر مثبت ندارد. اگر شما از شنا، والیبال ، تنیس یا دوچرخه سواری لذت می برید، سعی کنید که آن نظم را در آن ورزش دنبال کنید . حتی 30 دقیقه پیاده روی در روز تاثیر شگرفی در بر دارد.
2- مدلتان را عوض کنید : با آرایشگرتان مشورت کنید که چه مدل موی دیگری به شما میاد. گاهی اوقات سالها کشیدن خط چشم به یک طریق یا استفاده از عطر یکسان باعث میشود خیلی سخت مدلهای جدید را بپذیرید .
3- کمدتان را مرتب کنید : در کمدتان را بازکنید و ببینید چه لباس هایی را در 2 سال گذشته نپوشیده اید. آنها را کنار بگذارید و در مورد کشوی میز آرایشتان نیز لوازمی که خیلی وقت است استفاده نمی کنید دور بریزید.
4- سری به دکترتان بزنید: دست کم سالی یکبار سری به پزشک و دندانپزشک خود بزنید. هیچ وقت نگذارید که بیش از 12 ماه از آخرین ویزیت شما با دندانپزشکتان بگذرد. دندان های سفید یکی از مهم ترین اصول زیبایی شماست.
5- همیشه یک وقت برای موهایتان داشته باشید : موهای شما یکی از اصلی ترین پایه های زیبایی شماست. در هر قرار آرایشگاه ، قرار بعدی را هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که به موهایتان سروقت میرسید.
6- به باشگاه ورزشی بروید: تناسب اندام شما چقدر برایتان مهم است ؟ مطمئن باشید که همان قدر هم در انرژی جسمی و روحیه شما موثر است.
7- صحیح غذا بخورید : درباره رژیم غذایی تان تجدید نظر کنید تا میزان انرژی تان را به حداکثر برسانید. اینکار را با حذف غذاهای مشخصی شروع کنید تا زمانی که به یک فرمول غذایی مناسب برسید. مواد غذایی کم چرب و کم شکر مصرف کنید تا به یک تعادل برسید.
8- یک تغییر بزرگ داشته باشید : این تغییر حتی میتواند شامل بلوند کردن یا فر کردن موهایتان باشد.
9- مهربان باشید : یک کار خیرخواهانه انجام دهید بی آنکه انتظار تلافی داشته باشید . اینگونه کارها باعث تغییرات مثبت بزرگی در احساس شما میشوند. رفتار مودبانه همیشه منجر به زیبایی درونی و بیرونی میشوند.
10- آب بنوشید: مقدار زیادی آب بنوشید . نوشیدن مقدار زیاد آب در روز به لاغرهایی که میخواهند چاق شوند و چاق هایی که میخواهند لاغر شوند توصیه میشود. کارهای کوچک دیگری که باعث میشود رفتارتان بهتر شود را امتحان کنید. لبخند بزنید. به حرف دیگران گوش کنید، صاف بنشینید، در طول روز به بدنتان کش و قس دهید…
11- یک هدف در نظر بگیرید : هدفی را در نظر بگیرید که با سعی در رسیدن به آن از شر چند کیلو اضافه وزنتان خلاص شوید.
12- خوب بخوابید : به اندازه کافی بخوابید. موقع شب خواب خوبی داشته باشید تا صورتتان شفاف شود. نور اطاق هنگام خواب باید در کمترین حد ممکن باشد. شب زودهنگام بخوابید و سحر گاه از خواب برخیزید تا انرژی های کیهانی که در جهان در هنگام صبح پخش میشوند به بدنتان برسد. اینکار از لحاظ علمی ثابت شده است.


 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:28 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

خانم ها جهت داشتن شکمی صاف این مقاله را بخوانند

غذاهایی که شکم شما را آب می کنند

*قطع مصرف هله هوله
دکـتر ""لزلی بونسی"" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: ""بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.""

*بدوید (در حدود 2 کیلومتر)
دکتر ""دیانا تیلور"" از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: ""ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.""

*در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک ها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

*پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

*H2Oبیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.


4 حرکت شکم که معجزه می کند!
1-دراز نشست استاندارد..... 2-دوچرخه.....3- دراز نشست عمودی ... 4- ورزش پهلوها




6 تصور غلط که باعث افتادگی شکم می شود

1- برای سفت شدن شکم یاید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهید
دلیل: عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. ""کتی کیلر"" مربی و نویسنده کتاب "" تمرین های کتی برای هنر پیشگان"" اظهار می دارد که: ""انجام تمرین های شکمی برای 3 تا 5 روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید.""


2- تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشد
دلیل: کیلر معتقد است. ""اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام می دهید. ...نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.


3- دراز نشست خیلی آرام، عضلات را محکم تر می کند
دلیل: آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغز می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلا سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند: چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نمیدهید.

4- بهترین زمان برای انجام حرکات شکمی، آخر تمرین ها می باشد
دلیل: ""گیلبرت ویلت"" محقق، فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکی می گوید: ""هیچ فرقی نمی کند شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد."" بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامیکه خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.


5- با انجام حرکات پایلیت (Pilates ) نمی توانید شکم خود را 6 تکه کنید
دلیل: ""کیمبرلی لیون"" یک مربی خصوصی در لوس آنجلس معتقد است که: ""این حرکات بیشترین تاثیر را بر روی شکم شما می گذارند و اگر آنها را به همراه یک رژیم غذایی سالم انجام دهید، به طور حتم می توانید لایه های مورد نظر خود را بر روی شکم به وجود آورید. شکل شکم، قد و بلندی نیم تنه بالایی شما، جزء اموری هستند که به ژن هایتان ارتباط پیدا می کند.""


6- بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنید
دلیل: شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانایی و قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می کنند. لیون می گوید: ""بسیاری از دستگاهها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت های که نباید، وارد شود. او برای ما یک نصیحت دیگر هم دارد: به زمین بچسبید که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.

نتیجه بیشتر در زمان کمتر
""لیو جردن""، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:

حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با 4 شماره به حالت اول باز گردید.
5 تا 10 ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.
حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.

شکم خود را صاف کنید
انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغر تر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:28 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]