سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از آرایش چشم ها


داشتن نگاهی درخشان و جذاب بستگی به تعادل خط ابروها و آرایش متناسب با چشمان شما دارد.
همه چشم ها به یک طریق آرایش نمیشوند و هر چشم به واسطه شکل و فرم خود آرایش مخصوص خود را دارد.
با دقت به فرم چشمان خود نگاه کنید.
 چشمان شما به هر شکل و فرمی که باشند، شما میتوانید از جدول زیر جهت تشخیص و یادگیری  فنون و رازهای زیباتر شدن آنها استفاده کنید.
به طور کلی پلک متحرک باید کمتر دیده شود و استفاده از رنگهای روشنتر به منظور وسعت دادن به نگاهتان دارای اهمیت خاصی است.
به یاد داشته باشید که در مرحله آخر با یک قلم مو خط بین دو سایه تیره و روشن را محو کنید.

چشم های نوع آسیایی

چشم های برجسته

چشم های فرو رفته

چشم های بادامی

چه رنگی را استفاده کنیم؟

سایه روشن یا متوسط که به طرف قوس ابرو کاهش می یابد

سایه روشن یا متوسط

سایه روشن

سایه متوسطکه به طرف قوس ابرو کاهش می یابد

روی پلک متحرک

 

سایه متوسط و سایه تیره که در یک سوم بیرونی کاهش میابد

سایه متوسط بالای دو تای پلک که به دو طرف کاهش پیدا می کند

 

دو تای پلک

سایه روشن یا متوسط

سایه روشن

سایه روشن ابروها

سایه روشن زیر ابروها

روی قوس ابرویی

سایه تیره با اثری ضخیم و محو شده با تاکید بر گوشه های خارجی چشم.

سایه تیره که اثرش رو به بیرون محو میشود

سایه تیره با اثری ظریف هم سطح مژه ها

سایه تیره که اثرش رو به بیرون محو میشود

روی خط مژه ها

در چشمهای برجسته پلک متحرک خیلی قابل دیدن است

در چشمهای فرورفته پلک متحرک کمی قابل دیدن است


 

 

 




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

چگونه آرایش کنیم ؟؟

بیشترخانمها شیوه صحیح آرایش ورفع عیب های صورت رابا استفاده از محصولات آرایشی، بلد نیستند .

هدف از ارائه این مقاله آموختن روش صحیح آرایش به خانمهاست ، پس حتماً این مطلب را تا  آخر بخوانید .

نکته مهم هنگام آرایش کردن طریقه صحیح آرایش و رفع عیبهای صورت بااستفاده از محصولات آرایشی است .  به عبارت دیگر یک آرایش ترمیم کننده

قبل از اینکه ببینیم چه رنگی به صورتمان می آید و چه رنگی مناسب تابستان است ابتدا باید به فکرترمیم چاله های صورت بود . برای این کارابتدا صورت را با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید ، سپس قلم مورابه پن کیک آغشته و روی صورت بزنید . در صورت استفاده از کرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده وسپس روی صورتتان پخش کنید .

پس از مالیدن کرم پودر کمی پن کیک روشن رابا قلم مو روی صورتتان بکشید تا کاملاً پخش شود و دیر عرق کند .

اگر صورتتان پهن است از کشیدن یکنواخت پن کیک روی صورت خودداری کنید .  نواحی کنار گوش ، محل رویش مو وزیر چانه را پررنگ برنیدتا صورتتان کوچک تر نشان داده شود . از پن کیک دورنگ ( تیره و روشن ) نیز  می توان برای این کار بهره گرفت . با پن کیک تیره می توان برای کوچک وکوتاه نشان دادن بینی ، بزرگ نشان دادن چشمان گودرفته وگردن باریک ، همچنین برجسته نشان دادن گونه و برطرف کردن لکه ها وزخمها استفاده کرد .

برای برجسته نشان دادن گونه یک خط از گوشه دهان به وسط گوش ویکی دیگربه صورت عمودی ازگوشه خارجی چشم به طرف چانه فرض کنید .تلاقی این دوخط رادرنظرگرفته وپودرتیره رابه صورت هلالی روی صورت بکشید .

برای اینکه بدانید چه رنگ آرایشی به شما می آید به رنگ موهایتان توجه کنید . اگرموی گندمی یا زیتونی دارید،سراغ بنفش ، قرمز ویاسی بروید . اگرموهایتان خرمایی است، سایه های براق ، کرم و رژلب نارنجی بسیار پیشنهاد میشود . موهای شرابی یا بلوطی نیز تمامی رنگهای تابستانی را می پذیرد. سبز یا آبی انتخاب خوبی است. برای موهای بور نیز انتخاب اول رژلب قرمز است . این افراد اگربیشتر از خط چشم یا ریمل استفاده کنند زیباتر خواهند شد تا سایه های بنفش و صورتی . تیپ مشکی ها نیز پیشنهاد میشود سراغ طوسی ، خاکستری، مشکی و سرمه ای بروند واز رژ لب های قرمز و نارنجی و سرخابی استفاده کنند. اگرهم به مد فکر میکنید ، سراغ رنگهای استوایی بروید . سایه های سبز  (چمنی ، فیروزه ای و مرجانی )، بنفش و آبی آسمانی توصیه متخصصان زیبایی برای تابستان امسال است  در این مدل ریمل جایی ندارد وتنها از مداد مشکی وسایه برای آرایش چشم استفاده می شود .

اگرعینک میزنید، بیشتر از سایه های قهوه ای، آبی و بنفش استفاده کنید . استفاده از سایه های روشن وصدفی باعث گم شدن چشم پشت عینک می شود . اگرعینک تان فریم مشکی دارد حتی الامکان از ریمل استفاده کنید وتا میتوانید خط چشم نکشید ، این گونه چشم تان بیشترمورد توجه قرار میگیرد . برعکس در عینک های گریف  (بدون فریم ) ویاعینک های پنسی هرچه سایه روشن تر باشد چشم بیشتر جلوه می کند.نکته مهم دیگردرآرایشهای ترمیمی استفاده از سایه کم رنگ برای رفع گودی چشم است. سایه ی روشن را ازگوشه داخلی تا کمی خارج چشم زده وسپس کمی سایه تیره دورچشم بزنید تاچشم بیشتر جلوه کند. درمدل آرایشی که امروزه طرفداران بسیاری دارد  تمرکز روی چشم است . استفاده از دورنگ سایه مات وتیره مثل آبی- سرمه ای درصورت سفیدبودن چهره باعث زیباترشدن چشم میشود .

برعکس استفاده از سایه تک رنگ ،چشم راکوچک نشان می دهد. مالیدن سایه بدون خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد میشود .

حتماً از ریمل یا خط چشم برای تکمیل آرایش استفاده کنید . دراین نوع آرایش برای بهتر جلوه کردن لب نیز از رژلب ومداد لب همزمان استفاده کنید . مدادلب می تواند فرورفتگی هارا بپوشاند و همانند ژل بوتاکس عمل کند .

رژ لب روشن وبراق بیشتر برای لب های خیلی بزرگ و کشیدن مداد لب برای لبهای باریک بسیار توصیه میشود . اینها دستورالعمل هایی بود که برای آرایش ترمیمی بکار میرود .

 

برای یک آرایش طبیعی که تنها صورت شما رااز بی حالی و رخوت درآورد استفاده ازپودر کم رنگ ، ریمل رقیق و رژگونه آجری و رژلب براق با تنالیه صورتی بسیار عالی است .

در آرایش طبیعی کشیدن خط چشم دور تا دور چشم وسایه های دورنگ زیاد مطرح نیست ، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم وگونه است که مهمترین ویژگی صورت طبیعی است .

 

         این اصل مهم را هرگز فراموش نکنید:   همیشه از لوازم آرایشی اصل با مارک معتبر استفاده کنید .




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

والدین مقصراصلی آرایش کردن دختران


خبرگزاری مهر: سن استفاده از لوازم آرایشی درحالی درایران به دوره راهنمایی رسیده که درکشورهای دیگر آرایش کردن بیشتر در میان زنان مسن دیده می شود و دختران و به ویژه دانشجویان اصلا خود را آرایش نمی کنند.کارشناسان مقصر اصلی گرایش زیاد جوانان به آرایش افراطی را والدین می دانند.

معصومیت کودکانه اش پشت چهره رنگ کرده اش پیداست. گوشه سفره خانه نشسته است و با دود قلیان بازی می کند. روپوش سرمه ای، کیف مدرسه اش و موضوع مشترکی که با دختران دیگر درباره آن حرف می زنند نشان می دهد تفریح بعد از درس و مدرسه شان همین قل، قل قلیان است. دختری هم سن و سالش از پله های سفره خانه پایین می آید و یک راست می رود سراغ دستشویی و دقیقه‌ای بعد همانند همکلاسی هایش با چهره ای بزک کرده تر از قبل به جمع دوستانش اضافه می شود.

خاطره دوری نیست کودکی. سالهایی که تنها به درس و بازی گذشت و به ذهن کمتر کودکی می رسید می توان روبروی آینه خانه بنشیند و کودکی هایش را زیررنگ ها پنهان کند. کاهش سن استفاده دختران از لوازم آرایش هشداری است که برخی از کارشناسان مدتها است به آن اشاره می کنند، اما هنوز بزرگ شدن زودهنگام کودکانمان دغدغه مادر و پدرهای این شهر نیست.

سن استفاده از لوازم آرایش 10 سال کاهش یافته است
دکترمجید ابهری، رفتارشناس معتقد است: سن ازدواج و استفاده از لوازم آرایش نسبت به گذشته ده سال کاهش یافته است و دختران در دوره راهنمایی از این لوازم استفاده می کنند.

او تهاجم فرهنگی و استفاده روز افزون خانمها از شبکه‌های ماهواره ای را دلیل هیجان رفتاری و پیش افتادن بلوغ در دختران می داند و می گوید: هیجانات روحی ناشی از تماشای تصاویر غیراخلاقی ماهوارهها باعث تحریک جنسی شده و 5 تا 7 سال بلوغ پسران و دختران را زودتر کرده است.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه به نقش خانواده به عنوان اولین الگوی کودکان اشاره می کند ومی گوید: وقتی مادر و خواهر بزرگ خانواده که از اصلی ترین الگوهای کودک هستند از لوازم آرایش استفاده می کنند و حساسیتی نیز به استفاده کودک از این وسایل نشان نمی دهند چنین اتفاقاتی نیز رخ می دهد.

ابهری بر نقش ویژه ماهواره بر بروز چنین رفتارهایی تاکید می کند و می گوید: آرایش غلیظ و غیر متعارف دختران سبب شده که کشور ما از لحاظ استفاده از لوازم آرایش مقام اول و در جها ن مقام هفتم را داشته باشد.

هنرپیشگان الگوی غلط رفتاری برای فرزندان
او آموزش از طریق رسانه ملی، آموزش و پرورش و سایر رسانه ها را در کاهش این پدیده موثرمی داند ومی گوید: متاسفانه در سریال ها و فیلم های تلویزیونی کمتر به حجاب و آرایش هنرپیشه توجه می شود که این موضوع می تواند الگوی غلط رفتاری برای فرزندان ما باشد.

این رفتارشناس کاهش توجه خانواده ها به موضوع پیشگیری را نسبت به دهه های گذشته ناشی از کم رنگ شدن ارزشهای اخلاقی می داند و می گوید: دیگر مثل گذشته آرایش یک دختر نزد پدر ویا مادر حرکت ناشایستی نیست و برخی اوقات به عنوان یک اصل پذیرفته شده است. وقتی زشتی یک رفتار اجتماعی کاهش یافته و یا از بین برود هنجارشکنی در جامعه نهادینه می شود.

دخترک حلقه های دود قلیان را بیرون می دهد و منتظر به درسفره خانه نگاه می کند. این میز شلوغ که هیاهوی زنگ تفریح را یادمان می اندازد یک دهه ای از باقی مشتریان این قهوه خانه کوچکترهستند. دو، سه قلیان ردیف روی میزشان است و هر کدام هنرنمایی خود را در حلقه کردن دود به رخ همدیگر می کشند. نگاه منتظر دختر پر از لبخند می شود و پسرکی که نه پشت لبش هنوز سبز شده و صدایش بم از پله ها پایین می آید و می رود کنار میز بچه مدرسه ای ها و دوباره صدای سلام های کشدار بچه ها به تازه وارد فضای سفره خانه را پر می کند.

شبکه‌های ماهواره ای کودکان را وسوسه می کنند
محمد پیروی خامنه روانشناس درباره گرایش دختران به لوازم آرایش می گوید: ریشه این رفتارها را باید در خانواده جستجو کرد در سنینی که الگو پذیری و همانند سازی در کودک رخ می دهد والدین مراقب الگوهایی که به کودکانشان می دهند نیستند. شبکه‌های ماهواره ای کودکان را وسوسه می کنند که برای جذابیت بیشتر از لوازم آرایش استفاده کنند زیرا این ظاهر جدید نیز در جنس مخالف خریدار دارد و مورد توجه نیز قرار می گیرد.

او ادامه می دهد: 10 تا 11 سالگی سن احساسات است، دختران در این سن عاشق می شوند،عاشق خواهر بزرگتر، پسر همسایه، دختر همسایه، معلم و... اگر این احساسات کنترل و هدایت نشود به بدترین شکل بروز پیدا می کند.

این روانشناس با بیان اینکه برخی محدودیت ها برای بروز هیجانات این سن سبب می شود گرایش به این لوازم بیشتر شود،یاد آوری می کند: اگر برای تخلیه انرژی این دوران برنامه هایی پیش بینی شود کمتر جامعه دچار مشکلات این چنینی می شود.

بی توجهی به شایستگی دختران؛ دلیل گرایش به زیبا شدن افراطی
خامنه عدم توجه مناسب به دختران و بی توجهی به سایر شایستگی آنها را سبب گرایش دختران به زیبا شدن افراطی می داند و می گوید: دختران سعی می کنند با آرایش، پوشیدن لباسهای متفاوت و... تحسین دیگران را برانگیزند که می توان با توجه به سایر خصوصیات آنها این نیاز را از راههای دیگر برطرف کرد.

این روانشناس آگاهی زود هنگام کودکان از مسائل جنسی را دلیل دیگری برای کاهش سن استفاده از لوازم آرایش می داند و می گوید: کودکان نسبت به گذشته ده سالی زودتر بالغ می شوند.

امان الله قرایی مقدم نیز با اشاره به اینکه در ایران نحوه آرایش به عنوانی معیاری برای شخصیت افراد تلقی می شود، می گوید: براساس نحوه و نوع آرایش جوانان شخصیت درونی و بیرونی، طبقه اجتماعی و همچنین طرز تفکر و نگرش و بینش آنان مشخص می شود.

به گفته قرایی مقدم، آرایشهای غلیظ تقلید کورکورانه از هنرپیشگان مبتذل غربی و شرقی و همچنین کم اهمیت شمردن اخلاقیات است.

والدین مقصران اصلی هستند
او اضافه می کند: والدین در زمینه استفاده زیاد جوانان از لوازم آرایشی مقصران اصلی هستند به طوری که اگر از همان ابتدا در صورت مشاهده چنین رفتارهای نابهنجاری از سوی فرزندان خود به آنان تذکر داده و راه و رفتار درست را به آنها نشان دهند دیگر شاهد چنین رفتارهایی نخواهیم بود.

به گفته قرایی مقدم، پس از خانواده، مدرسه، گروه همسالان، جو اجتماعی و وسایل ارتباط جمعی به خصوص تلویزیون در این میان نقش زیادی دارند به طوری که امروزه بسیاری از دختران هنرپیشگان را به عنوان الگوی خود می دانند.

تاکید برنقش خانواده ها، الگو پذیری از شبکه های ماهواره ای از جمله مواردی است که سیما اسفندی روانشناس نیز بر آن تاکید می کند و می گوید: عدم وجود الگوهای رفتاری مناسب در اجتماع، خانواده ها، مدارس و رسانه و عدم برنامه ریزی فرهنگی دلیل کاهش سن استفاده از لوازم آرایش در دختران است.

او عدم کنترل مناسب والدین به دلیل اشتغال هر دوی آنها، جاذبه های دوستان نامناسب همسال را سبب اشاعه این رفتارها در میان نوجوانان می داند.

دود قلیان که کم می شود، دختر دوباره سری به دستشویی قهوه خانه می زند و پر رنگ تر از گذشته همراه دوستانش از پله های قهوه خانه بیرون می روند...




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

چند نکته جالب بری آرایش و پوست:

 

  • یک بار صبح و یکم بار شب، هر بار یک قطعه پنج سانتی از گیاه الوورا را بریده و شیره آن را به صورت خود بمالید تا پوست شاداب و شفافی داشته باشید و به مرور چروک هی پوستتان کم شده و پوستتان کشیده شود .
     
  • روغن هسته انگور باعث رویش مجدد ابرو می شود. (طرز تهیه ین روغن به زودی در همین قسمت از سیت)
     
  • بری فرم دادن ابروها کشمش را از وسط نصف کرده به قسمت هی نامنظم ابرو بمالید و بعد با شانه یا برس ریمل خشک شده به سمت بالا شانه کنید.
     
  • بعد از آریش صورت، هنگامی که به موهی خود تافت می پاشید، اجازه دهید مقداری از تافت به چهره تان پاشیده شود (البته چشمهیتان را ببندید). ین کار باعث تثبیت تقریبی آریشتان می گردد.
     
  • بری ماندگاری رژ لب خود کرم پودر صورتتان را به لبتان مالیده سپس کمی هم پنکیک بزنید تا لب بیرنگ شود. بعد رژ لب خود را بزنید. حدالامکان از استفاده از رژهی اصطلاحا دوام دار جلوگیری کنید چون سرب موجود در ین رژها، که باعث دوام آنها می گردد، در طی زمان به پوست لب آسیب رسانده آن را خراب می کند.



ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش چشمهای با عینک

:

  • اگر قاب عینک شما تیره باشد نیازی به استفاده از رنگها در سایه چشم نمیباشد ,فقط کافی است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا نمایید .
     
  • اگر از انواع قهوه ای ریمل استفاده مینمایید ,سعی کنید به جای آن از انوع مشکی و بصورت نازک در آرایشتان استفاده نمایید.
     
  • از ریملهای چند کاره جهت استفاده در پایین مژه ها و فر دادن و صاف کردن آنها استفاده نموده و به سمت بالا آنها را حالت دهید.
     
  • اگر از عینکهای کائوچویی و دسته شاخی استفاده میکنید باید وقت بیشتری برای آرایش ابروهایتان صرف نمایید.
     
  • توجه داشته باشید هدف از آرایش شما نمایش بهتر صورتتان است نه عینکتان , پس در انتخاب رنگها دقت نمایید



ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

برداشتن ابروبا موچین

هنگام برداشتن ابروها به وسیله موچین بهتر است که

1- ابروها را به وسیله کمی روغن با شیر پاک کن نرم کنیم.

2- پوست را محکم بگیریم.

3- موها را یکی یکی در مسیر رشد مو در بیاوریم.

4 - بعد از برداشتن موها، کمپرس آب سرد روی آن گذاشته و کمی ضدعفونی کننده برای جلوگیری از تورم روی آنها بمالیم.

برای فرم دادن به ابرو میتوانیم از مداد ابرو و پودر ابرو استفاده کنیم. قبل از استفاده از مداد ابرو باید حتما آن را با مدادتراش

مخصوص مدادهای آرایش بتراشیم.

مدادهای آرایشی ابرو معمولا به رنگهای قهوه ای روشن، متوسط، تیره، زغالی، سیاه و جگری تیره هستند.

بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده یک درجه روشن تر از ابروی اصلی انتخاب شود. برای ابروهای بسیار روشن (بلوند) رنگ

مداد کمی تیره تر توصیه میشود.

قبل از مصرف مداد حتما ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفین، در مسیر رشد موها برس کنیم و سپس با مداد نوک تیز

خط نازک میکشیم و آرام آرام خط را پهنتر کرده و فرم میدهیم.

میتوانیم از پودر استفاده و با برس ابرو از گوشه داخل ابرو شروع، به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجی ادامه داده

و سپس با یک برس تمیز پودرهای اضافی را تمیز نموده و حالت طبیعی به ابروها دهیم.
 

برگرفته از کتاب:
آرایش راز زیبایی و جوانی

تالیف:
  پریچهر فتحی




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش چشمهای مختلف

آرایش چشمهای گود:
در این نوع چشم تکیه دراستفاده از رنگهای کمرنگ
میباشد. زیرا باعث ایجاد جلوه بیشتر چشمها میگردد. برای آرایش این نوع چشم میبایست سایه را از گوشه های داخلی چشم تا کمی خارج از گوشه های خارجی آن به کار گرفت و مقدار کمی از یک سایه تیره تر نیز به چینهای اطراف چشمها زده و آنها را یکدست نمود.

آرایش چشمهای با فاصله
:
در این نوع چشم میباست از سایه در گوشه های داخلی و تا وسط پلک جهت نزدیکتر نمودن چشمها به هم استفاده نمود .از یک سایه کمرنگ تر در قسمت میانه پلک به سمت خارج آن استفاده نمود و در قسمت وسط پلک آنرا بخوبی یکدست نمایید.

آرایش چشمهای نزدیک به هم
:

برای دورتر نشان دادن چشمها میتوان از یک نقطه کوچک از کرم کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشم استفاده کرد . از یک خط چشم کمرنگ و نازک در لبه بالایی پلکها و
نزدیک مژه ها که به سمت خارج ضخیم میگردند , باید استفاده نمود. برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایه کمرنگ استفاده نمود و مقدار کمی از نوع تیره تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلک به کار برده و به خوبی در بخش میانی آنها را یکدست نمایید .


روشهای آرایش چشم
:
استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوه شدن چشمها میگردد و این رمانی تشدید میگردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد .

اگر میخواهید که چشمهایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده نمایید . استفاده از سایه بعد از خط چشم موجب ایجاد یک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشمها میگردد .  از خط چشم در آخر کارتان برای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید. با استفاده ازیک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید . برای این کار میتوانید از انواع ریملهای پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید . هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلکهای پایینی استفاده نکنید , این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشمها میگردد.



ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

کلک برای مژه ها


مژه ها را 3 مرتبه فر کنید. نزدیک به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیک به ریشه و هر بار فر مژه را برای 5 ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این کار ندارند.

یک لایه از ریمل زخیم کننده را روی مژه های بالائی بمالید مخصوصا گوشه های داخلی چشمها. و اجازه دهید برای 30 ثانیه خشک شود.

یک لایه ریمل مخصوص بلند کردن مژه ها را از ریشه تا نوک مژه ها بزنید.

4- همنطور که هنوز ریمل خیس است یک دست از ریمل سیاه که به مژه ها حالت ضخامت میدهند به تمام مژه ها بمالید.ولی توجهتان بیشتر به ریشه ها باشد. خیلی با دقت و ضریف سعی کنید که خط اصلی مژه را تیره تر کنید.

5- قبل از اینکه ریمل کاملا خشک شود اضافیهای انرا از روی مژه ها بردارید.

6-قسمت پائین مژه ها را با ریمل مخصوص بلند کننده بصورتی که براش ریمل را بصورت افقی نگه داشته اید بمالید. و دوباره اضافه ریملها را پاک کنید.

7- با یک مداد نوک نازک یا با پودر سایه چشم و براش خودش بین ریشه مژه ها بصورت نقطه بکشید این نقطه ها باید کملا تمیز باشند تا حالت خود را روی مژه ها نشان دهند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

زیرسازی صحیح آرایش

در این مقاله کلمات فاندیشن (Foundation) و کانسیلر(Concealer) مدام تکرار میشوند که  به معنی انواع کرم پورد هستند، همان مواد زیرسازی و پنهان کننده لکه های صورت.

خلق یک چهره بی عیب و نکات اولیه زیرسازی آرایش و پنهان کردن لکه ها و جوشها

مقدمه:
حتما تا کنون تصاویر مدلهای زیبا را در مجلات دیده اید و به خودتان گفته اید که این مدلها برای داشتن چنین چهره عالی چه میکنند؟
در حقیقت  این چهره بی عیبی که شما میبنید، نتبجه کار فاندیشن و کانسیلرها یا همان کرم پودر است. اگر شما در صورتتان جوش یا لکه دارید، فاندیشن و کانسیلر به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی عیب داشته باشید.

دو نوع کرم پودر وجود دارد:به صورت مایع و به صورت کرم.
کرم پودر مایع یک جلای مات و یک پوشش کنترل شده بر روی پوست ایجاد میکند و کاری میکند که پوست شما زیباتر به نظر برسد و لکه ها  و کبودی دور چشم را به خوبی میپوشاند.
کرم پودر ماتیکی یا همان
Foundation برای قسمت هایی از پوست که میخواهیم بپوشانیم، پوشش خوبی ایحاد میکند. انواع لکه ها و آثاری که میخواهیم بپوشانیم عبارتند از: کبودی زیر چشم، جای زخم و سوختگی، رگهای نمایان، چروکها و آثار کشیدگی، جای بخیه، تاتو، ماه گرفتگی ها لکه های ناشی از بالا رفتن سن. همچنین با این ماده میتوان چروکهای ریز زیر چشم را پوشاند. برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پن کیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چونکه حالت ضد آب به آن میدهد. درست مانند یک پوست دوم.
به هنگام استفاده از کرم های آرایشی از یک اسفنج  آرایش استفاده کنید. کرم آرایشی یا همان کرم پودر را به صورت دایره شکل روی پوست بکشید تا کامل پوست را پوشش دهد.
حالا زیرسازی آرایش شما حاضر است تا با استفاده از رنگهای متناسب صورتتان را آرایش کنید.
کرم پودر یک جلای بی نقص به چهره شما و پوششی درخشان به پوست شما میدهد.
کرم پودر برای یکنواخت کردن رنگ چهره، پوشاندن لکه ها صورت و جلا دادن به صورت استفاده میشوند. کرم پودر را باید خیلی یکنواخت بر روی پوست کشید تا حالت براق پیدا نکند.
کرم پودرهای مرغوب حاوی ماده ضد آفتاب بوده و نقش مرطوب کننده نیز دارند.
استفاده از رنگ اشتباه در کرم پودر باعث میشود که آرایش شما رنگ واقعی خود را نشان ندهد و کمی چرک به نظر برسد. بر عکس آنچه بسیاری از خانمها تصور میکنند، کرم پودر و مواد زیرسازی آرایشی، اگر مرغوب باشند، برای پوست بسیار مفید بوده و مثل کرم صورت و مواد ضد چین و چروک عمل میکنند. کرم پودرها و مواد زیر سازی آرایشی مرغوب، اگر با کرم مرطوب کننده استفاده شوند، لایه محافظ پوست شما را تقویت میکنند.  رنگدانه های پوست شما، با استفاده از این مواد مرغوب، در برابر گرد و غبار و اشعه های مضر نور آفتاب حفاظت میشود. برای یک محافظت خوب بهتر است به میزان ماده ضد آفتابی که در کرم پودر شما وجود دارد دقت کنید.
برای یک زیر سازی آرایشی خوب شما باید از یک کرم پودر به صورت، کرم، مایع یا پودر استفاده کنید. که انتخاب آن به نوع پوست شما، رنگدانه های پوست شما و همچنین میزان پوششی که پوست شما نیاز دارد، بستگی دارد. اگر می بینید که پوست شما به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب میکند، بهتر است که از کرم پودر چربتر استفاده کنید. کرم پودرهای پودری برای کنترل میزان چربی در پوستهای چرب بیشتر کاربرد دارند. اگر به طور مداوم در طول روز و هر روز از کرم پودر خوب استفاده کنید، این زیرسازی باعث میشود که آرایش شما حالتی کاملا طبیعی داشته باشد .

چگونه کرم پودر مناسب برای پوست خود را انتخاب کنیم؟
هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند. به همین خاطر بهتر است که تا آنجا که میتوانید هنگام انتخاب کرم پودر خود، نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید. برای اینکار رنگ آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید. رنگ درست باید در مقایسه با رنگ گردن طبیعی جلوه کند.

 

 
به یاد داشته باشید:
اگر کرم پودر درست را انتخاب کنید و به خط فک پایین خود بمالید، دیگر خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نمی آید. برای تست رنگ کرم پودر بهتر است سه رنگ نزدیک به رنگ بر روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده میشود یا نه. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.
اگر پوستتان چرب باشد بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کنید. پوستهای خشک با کرم پودرهای مایع و کرم پودرهایی که حالت کرم دارند، سازگاری بهتری دارند.
کرم پودر را درست زیر چانه تست کنید . این کار باعث میشود بفهمید که آیا کرم پودر در صورتتان نامرئی میشود یا نه. اشتباهی که اغلب خانمها میکنند این است که کرم پودر را یا روی گونه تست میکنند، که اغلب پوست آن تیره تر از دیگر قسمتهای صورت است، و یا روی پشت دستشان.
زنان پوست رنگی رنگدانه های زرد در پوستشان دارند و به همین خاطر باید از کرم پودر با پس زمینه زرد و بدون چربی استفاده کنند. پوستهای تیره تر نور بیشتری منعکس میکنند و چرب تر هستند.
ابتدا، نوع پوستتان را در نظر بگیرید. اگر در مجموع پوست صاف (با لکه ها و آسیب دیدگی بسیار اندک) دارید و میخواهید ظاهری صاف داشته باشید، از یک کرم پودر مایع یا کرم استفاده کنید که جلای مات داشته باشد، مانند کرمهایی که دارای فرمول
Pro-Retinol   و SPF20  هستند. اگر چرب بودن برای شما ایجاد مشکل میکند. ار فرمول هایی استفاده کنید که درخشش اضافه را جذب میکند و حاوی مواد ضد جوش هستند. اگر میخواهید لطافت و صافی پوست را حفظ کنید از فرمول های ضد پیری استفاده کنید، یعنی فرمولهایی که در آنها ترکیبات مس استفاده شده باشد تا صافی پوست شما را تقویت کند.

رنگ کرم پودر خود را درست انتخاب کنید:
حال، مطمئن شوید که رنگ کرم پودرتان را درست انتخاب کرده اید.
رنگ کرم پودر باید  تا جایی که میشود  به رنگ پوست شما نزدیک باشد. اکثر خانمها چند درجه زردی در پوستشان دارند. پس کرم پودرهایی که پس زمینه طلایی دارند از کرم پودرهایی که پس زمینه صورتی دارند طبیعیتر نشان میدهند. اگر میخوایهد مقداری سرخی به پوستتان بدهید، به جای کرم پودر این کار را با رژ گونه انجام دهید.
اگر در مورد رنگ پوستتان دو دل بودید، از یک رنگ حنثی استفاده کنید که نه زیاد زرد باشد و نه زیاد صورتی. اگر هنگام کشیدن آن بر روی پوست نامرئی شد، رنگ درست را انتخاب کرده اید.

چگونه از کرم پودر استفاده کنیم:
وقتی نوبت به کرم پودر زدن میرسد، به یاد داشته باشید که کم آن هم زیادی است. منظورمان این است که هر کسی نیاز ندارد که از پیشانه تا زیر چانه خود را کرم پودر بزند. یکی از ترفندهای داشتن یک ظاهر طبیعی این است که فقط جاهایی را آرایش کنیم که پوست تیره  یا سرخ دارند. (اکثرا روی بینی، کناره های بینی، گونه ها، اطراف دهان و گوشه چشم) کرم پودر را نقطه به نقطه بزنید و بعد با نوک انگشت یا اسفنج آرایش به سمت خارج، جهت خط مو پخش کنید.
انگشتان بهترین برسها هستند. غالبا استفاده از انگشتان برای پخش کردن کرم پودر از هر وسیله دیگری بهتر است چون حرارت نوک انگشتان باعث آب شدن تدریجی  کرم پودر میشود، که به این ترتیب راحت تر میتوان آن ا روی نقاطی کی میخواهیم پخش کنیم. به تدریج این رنگ را به تمام صورت، از جمله پلکها و زیر چانه پخش کنید تا چهره تان دو رنگ نشود.

 

نکاتی برای زدن کرم پودر:

·         صورتتان را مرطوب کنید و بگذارید کرمتان جذب شود. این موضوع باعث میشود که کرم پودرتان در سطح پوست بماند.

·         کرم پودر را بزنید و فورا پخش کنید.

·         با زدن برس در پن کک و پخش کردن آن روی صورت به صورت حرکات مدور هماهنگی کرم پودر را ایجاد کنید.  نگران ماتی جلای چهره تان نباشید.

·         کرم پودر را با نوک انگشت یا اسفنج آرایشی بمالید تا پوستتان درخشان و طبیعی جلوه کند.

·         پس از اتمام کار با یک دستمال نمناک روی صورتتان بزنید تا اضافه های پن کیک را از روی آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان داده شود.

·         هنگام زدن کرم پودر دهانتان را باز کنید  تا قسمت گردن قشنگ آرایش شود و خطی باقی نماند.

·         دو رنگ کرم پودر را همیشه دم دست داشته باشید. یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان. اغلب ماه های سال اگر این دو رنگ را با هم مخلوط کنید هماهنگی بسیار زیبایی به دست می آید.

·         پس از اتمام آرایش، یک تکه پارچه را روی صورتتان بزنید که هم آخرین پوشش را تکمیل کنید و هم نرمشی به ظاهرتان داده باشید.

به یاد داشته باشید:
آرایش در زیر نور مصنوعی و رنگ طبیعی متفاوت جلوه میکند، به همین خاطر همیشه زیر نوری مشابه به نور جایی که میخواهید بروید آرایش کنید.
رنگهای روشن چهره تان را جلوه دار تر میکنند. ولی رنگهای تیره تر این جلوه هار را کمتر نمایان میکنند.


نکاتی برای داشتن یک پوست زیبا:

در اینجا به نکاتی  اشاره میکنیم که اگر مراعات کنید میتوانید پوست زیبایی داشته باشید.

·         تا آنجا که میتوانید از استرس دوری کنید.

·         زیر آفتاب زیاد نمانید و از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید.

·         سیگار نکشید چون سیگار خودش پوست را خراب میکند.

·         آب زیاد بنوشید.

·         خوابتان کافی باشد.

·         توجه کنید که پوستتان را خوب تمیز کنید.

·         سبزیجات و میوه جات را به وفور استفاده کنید.

 

چگونه میتوان کبودی زیر چشم را کم کرد؟
کبودی زیر چشم مشکلی است که اکثر خانمها با آن مواجه هستند. کبودی و پف زیر چشم اکثر به خاطر استرس، بیخوابی و گاهی اوقات هم ارثی است. این کبودی در حقیقت ناشی از جریان خون زیاد در مویرگهای این قسمت از صورت است که ناشی از مشکلاتی است که در بالا گفته شد.
برای رفع این کبودی و ورم، باید از کرم های زیر چشمی استفاده کنید که منشا گیاهی و دریایی داشته باشند تا این رگها را آرامش داده و حالت مرطوب کنندگی هم داشته باشند. این کرم را صبح و شب با ضربه های آرام به زیر چشم خود بمالید تا این جریان خون را هماهنگ کرده و جلوی تورم را بگیرد.

بالاخره پاک کردن آرایش...
توجه داشته باشید که پاک کردن آرایش هم به اندازه خود آرایش کردن اهمیت دارد. قبل از خواب، با استفاده از یک شیر پاک کن خوب آرایش و چربی و کثیفی را به خوبی از روی پوست خود پاک کنید تا شب آرام و خوبی داشته باشید.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

راه حل برای چشمان پف کرده

- یک قاشق غذاخوری را زیر اب سرد گرفته و آنرا برای 60 ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید.

کرمهای روی پوف کردگی استفاده کنید که دارای نشاسته و روغن جگر کوسه باشد. متخصصین پوست سالهاست بر این عقیده هستند که این مواد ورم پوست یا پف چشم را از بین میبرد.

- راه دیگر حلقه حلقه کردن خیار و روی چشمها بصورت کمپرس گذاشتن است.

- چای سیاه کیسه ای را در آب سرد خیس نموده و برای 10 دقیقه روی چشمها بگذارید و به آرامی از سمت داخل به بیرون چشمها فشار آرامی بدهید.

- از خوردن هر چیزی که دارای نمک باشد خودداری کنید چرا که باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشمها خواهد شد.

- در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهدارید که باعث اضافه جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]