سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طریقه صحیح کرم زدن

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

کشیدن خط چشم

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش لبها


آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید.  برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.
برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه میداریم.
با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میکشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را میکشیم. رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.
بعد از تعیین رنگ مناسب،  رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست میتوان  فرم لبها را  به صورت دلخواه نشان داد.
 









ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش


1 - هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب میکشیم و آن را با رژ لب پر میکنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بملید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.
2 - وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.
3 - هنگامی که لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پر میکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.
4 - برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است.
5 - دهان و لبهای کوچک را میتوان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.
6 - در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.
7 - لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.
برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده کرد:
انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید  و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لبهایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری میکند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آشنایی با انواع کرمها


کرمهای مرطوب کننده:  این کرمها از سه طریق می توانند رطوبت پوست را تأمین نمایند برخی با بر جای گذاردن یک لایه چرب بر روی پوست مانع از دست رفتن آب پوست می شوند (مانند وازلین و کلد کرمها) ، برخی کرمها حاوی اجزاء جاذب رطوبت هستند که رطوبت را جذب و در خود نگه می دارند، برخی از کرمهای مرطوب کننده حرفه ای (مانند هیدرازن لانکوم) سیستم آب رسانی دارند و مرتب آب به پوست می رسانند.
کرمهای ضد آفتاب : این کرمها حاوی موادی به نام فیلترهای ضد اشعه UV  هستند که اشعه مضر فرابنفش خورشیدی را از طریق جذب نور و یا تفرق و انعکاس آن تضعیف می کنند و مانع از آسیب رساندن آن به پوست می شوند. میزان کارایی یک فراورده ضد آفتاب با استفاده از عددی به نام SPF  نشان داده می شود.مفهوم این عدد افزایش مقاومت پوست  در برابر قرمز شدن در صورت استفاده از فراورده ضد آفتاب است.برای مثال اگر پوست بدن  شما بدون استفاده از فراورده ضد آفتاب  مثلاً پس از 10 دقیقه قرمز شود با استفاده از فراورده ضد آفتاب با SPF=15  پس از 150 دقیقه قرمز خواهد شد.
کرمهای روز و کرمهای شب : تشابه این دو کرم در مرطوب کنندگی آنها است تفاوت آنها در این است که کرمهای روز حاوی مقادیری فیلتر ضد آفتاب ولی کرمهای شب حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مفید برای پوست است . تا در طول شب بر روی پوست مانده و تأثیر خود را ظاهر کنند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

چطور قرمزی چشمامو بعد از آرایش رفع کنم ؟

قرمز شدن چشمها بعد از آرایش برای هر کس دلیل خاص خود را دارد به عنوان مثال ، برای عده ای زدن ریمل باعث قرمز شدن و اشک آمدن از چشمها یشان می شود و در بعضی دیگر کشیدن خطی داخل  چشم یا زدن سرمه باعث این امر می شود .
 
حال برای رفع این مشکل برای افرادی که با زدن ریمل چشمهاشون اشک می زنه و قرمز میشه توصیه میشود از ریملهایی که خرده مژه دارند استفاده نکنند زیرا در اکثر مواقع ، این به اصطلاح خرده مژه هایی که برای پر نشان دادن مژه ها در ریملهاست زیر پلک می چسبند و باعث قرمزی و التهاب چشمها می شوند به خصوص اگر ریمل مرغوبی هم نباشد. بنابراین توصیه ی اول ، استفاده از ریملهای بدون خرده مژه برای افرادی است که پس از زدن ریمل دچار این مشکل می شوند.
 
خانمهایی که دوست دارند از خط چشمی به هر رنگ ، سفید، سیاه و یا رنگهای روشن دیگر داخل چشمشان بکشند بهتر است از مدادهای روغنی نرم و چرب استفاده کنند تا به راحتی با یکبار کشیدن آنها پلک داخل چشمشان رنگی شود و مجبور نباشند چندین و چند بار به خاطر خشک و خشن بودن مداد این کار را تکرار کنند تا به چشمشان آسیب برسانند. در صورتی که با مدادهای نرم نیز این مشکل باز هم برایشان پیش آمد بهتر است با یک دست پلک را پایین کشیده و خطی آرام بکشند تا از تماس مداد با داخل چشم جلوگیری  کنند.
 

خانمها و دختر خانمهایی که عادت به سرمه زدن داخل چشم دارند بهتر است که بدانند اگر جنس سرمه ی شما خوب نباشد باعث التهاب و قرمزی چشمها خواهد شد و جدای از آن به مرور و در مدت زمان طولانی آسیبهای جدی تری به آنها خواهد رساند. بنابر این توصیه می شود موقع خرید از کیفیت  مرغوب آن مطمئن شوید و ترجیحا از سرمه سنگهای دودی رنگ استفاده کنید.
 

در نهایت ممکن است این اتفاق همیشگی نباشد چرا که هر کس خود می داند که چشمهایش به چه لوازم آرایشی از قبیل ریمل یا مداد و خط چشم حساس بوده و تجربه ی خودش در این زمینه باعث می شود که از آن لوازم آرایش خاص استفاده نکند اما نکته ی قابل توجه این است که برای اکثر خانمهایی که می خواهند بعد از آرایش چشم و ترجیحا هنگامی که داخل چشمها خط چشم نمی کشند، آرایشی تمیز با چشمانی شفاف داشته باشند پیشنهاد می کنیم که بعد از اتمام آرایش از قطره های استریل چشمی بی ضرر که مخصوص التهاب و یا قرمزی چشمهاست داخل هر چشم یک قطره ریخته تا پرز یا جسم ریز خارجی که هنگام آرایش در چشم رفته را شستشو داده و قرمزی آن را پس از آرایش رفع کند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

خط چشم و طریقه صحیح کشیدن آن


بعضی از خانمها دوست دارند که در روز از خط چشم استفاده کنند. استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر میکند و مژه ها ضحیمتر به نظر می آیند. خط چشم به  رنگهای مشکی و قهوه ای تیره در دسترس است.
موقع کشیدن خط چشم، پلک بالا باید کاملا خشک و بدون چربی باشد. پلک چشم را با یک یا دو انگشت نگه میداریم و خط باریکی بالای چشم، از گوشه داخلی چشم و تا حد امکان نزدیک به چشم میکشیم. سپس از دو سوم خط ، آن را کمی به طرف بالا میکشیم. برای زیر چشم، خط بسیار باریکی از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به طرف خارج میرویم. دو خط در گوشه چشم نباید به هم بچسبند. یک فاصله کوچک بین دو خط در گوشه خارجی چشم آن را درشت تر نشان میدهد.
برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی، همان خط چشم باریک بالای چشم کافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط بکشید.
خانمهایی که میخواهند آرایش روزشان کمی بیشتر جلوه کند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و کمی پهنتر از گوشه داخلی چشم میکشند.
برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسیار باریک تمام میکنیم. خط دیگری زیر چشم میکشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله میگذاریم که چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد.
چشمهای بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین که دو گوشه به هم چسبیده باشند میتوانیم گرد نشان دهیم و با سایه ، گوشه چشم را بالاتر میبریم  که بسیار زیبا و جذاب جلوه کند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش گام به گام

ولین گام برای آرایش توجه به ابروان است.  ابروان نقش قاب را برای چشم بازی میکنند، یک تصویر زیبا در قاب زیبا و مناسب

جلوه بیشتری پیدا میکند. ابروان کمک میکنند  که چشمها و صورت  قشنگی واقعی خودشان را بیشتر نشان  دهند، البته در

صورتی که مرتب و  فرم گرفته باشند.

باید بیشتر سعی کنیم که ابروها را تا حد امکان طبیعی نگهداریم. بعضی ابروها فقط نیاز به برداشتن چند تار مو بعضی با تغییر

دادن فرم، کامل میشوند. البته موقع برداشتن ابرو باید توجه داشت که موها یکی یکی و در جهت رشد مو برداشته شوند. برای

برداشتن ابرو حتما لازم است چند نکته رعایت شود.

باید تو.جه داشته باشیم که چگونه فرم ابروان را پیدا کنیم. مداد را در امتدا بینی تا گوشه داخلی چشم میگذاریم، به این ترتیب

خط شروع ابرو مشخص میشود. موهای بین دو ابرو را باید برداشت. مداد را کنار بینی میگذاریم به طوریکه امتداد آن از وسط

مردمک چشم بگذرد، و یا به طور عمودی روی صورت قرار میدهیم تا از کنار لبه خارجی چشم عبور کند. حال محل بالاترین نقطه

ابرو را مشخص میکنیم. مداد را کنار بینی، در مسیری که از گوشه خارجی چشم عبور میکند قرار میدهیم تا نقطه انتهایی ابرو

را مشخص کنیم.

ابروی خوش فرم به زیبایی و جذابیت صورت میفزاید تا حدی که حتی با حرکت ابرو و چشم میتوانیم احساس خودمان را نیز ابراز

کنیم. وقتی ابروها باریک و بالا هستند به صورت حالتی میدهند که بیننده را بیشتر متوجه ابروها میکند تا سایر اعضای صورت.

ابروهایی که فاصله بین آنها زیاد باشد و گوشه خارجی ابرو کمی رو به پایین باشد نگاهی خالی و بیتفاوت به چشم میدهد.

ابروهای پهن و نزدیک به هم چهره را اخم آلود و ترشرو نشان میدهد.

فاصله طبیعی بین دو چشم در ابروهای طبیعی  برابر است با پهنای یک چشم.

در چشم های نزدیک به هم باید فاصله ابروها را به اندازه پهنای یک چشم بگیریم و اشکالی ندارد که مداد اندازه گیری کمی در

گوشه داخلی چشم به طرف چشم قرار بگیرد.

برای چشم های دور از هم نیز فاصله دو ابرو را به اندازه یک چشم فرض میکنیم و مداد را جهت اندازه گیری کمی داخل تر قرار

میدهیم، البته در گوشه خارجی چشم.1

در بعضی افراد ابروها رو به پایین رشد میکنند که حتما باید آنها را با قیچی کوچک مخصوص ابرو و مژه کوتاه کنیم و جالب است

که در این نوع ابروها حتی مژه ها هم مسیر رشدشان به طرف پایین است و مستقیم همه آنها را میتوانیم به وسیله فر مژه

تاب بدهیم.
 

برگرفته از کتاب:
آرایش راز زیبایی و جوانی

تالیف:
  پریچهر فتحی




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش چشم

 

 

سایه چشم:

چشمان شما نقاط اصلی و کانونی چهره شما هستند و آرایش آنها و انتخاب رنگ این آرایش بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشمتان دارد.
شما میتوانید با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگهای روشن باعث درشتی و رنگهای تیره باعث کوچکتر شدن چشمتان میشود.
هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو، میکشیم. این سایه روشن رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش  صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشمتان میشود.

نکته:
روزها، وقتی که عجله دارید، رنگ پایه را زده و سپس ریمل بزنید، همین.

پس از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است که اکثر خانمها سایه چشم را میزنند.  رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش کنید.
رنگ سوم را هم میتوانید بیفزایید. برای رنگ سوم از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در نگاهتان  عمق ایجاد کند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلک پایین به سمت خارج چشم بکشید تا با سایه ای که به پلک بالا زده اید یک حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد کند. این سایه باعث میشود که  چشم و خط ابروی شما برجسته تر نشان داده شود.
سایه سوم را خوب پخش کنید تا چشم شما بهتر شکل بگیرد.

چگونگی زدن سایه میتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زیاد و یا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در این است که سایه چشمتان را باید طوری پخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند، نه سایه چشمتان.
هرگز فراموش نکنید که قبل از آرایش پلکهای خود را آماده کنید. درست مانند موقعی که صورتتان را با کرم پودر برای آرایش آماده میکنید.

نکته:
هنگام زدن سایه چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقب متمایل کنید تا به خوبی ببینید که چه میکنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند.
افراد سن بالاتر میتوانند از سایه های هفترنگ استفاده کنند.
اگر پلکهای پف کرده دارید، سعی کنید از رنگهای مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید.

ریمل:

بعد از رژ لب، ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشمها و جلوه دار شدن مژه هایتان میشود. غیر از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولی.
روش زدن ریمل برای جلا دادن نگاه شما اهمیت به سزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند.
برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل ، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت.
هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید.
وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدنها باعث میشود که مژه های شما به هم نچسبند.

نکته:
اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با  دستمال پاک کنید.
اگر میخواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشید، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچوقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث میشود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

خط چشم:

بازار خط چشم بسیار بازار شلوغی است، چون شرکتهای مختلف انواع مختلف این محصول را به بازار داده اند که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادی، مایع و پودری وجود دارد .
اگر از مداد خط چشم استفاده میکنید، دقت کنید که نوک آن نرم باشد تا به راحتی بتوانید خط چشمتان را بکشید. این موضوع بسیار مهم است چون پوست پلکهای شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. کشیدن خط چشم بخشی از هنر آرایش کردن است  که احتیاج به تمرین و مهارت نسبتا زیادی دارد.
مداد خط چشم مجبوبیت زیادی دارد چون کشیدن خط چشم با آن آسانتر است و شما میتوانید به راحتی حالتی را که میخواهید به چشمانتان بدهید.
اگر میخواهید فاصله چشمانتان را بیشتر جلوه دهید، هنگام کشیدن خط چشم روی گوشه داخلی چشم بیشتر تا کید کنید و اگر میخواهید این فاصله را کمتر جلوه دهید، روی گوشه خارجی چشم  بیشتر تاکید کنید و گوشه داخلی را روشن تر نگه دارید.  برای داشتن چشمان خمار گوشه خارجی خط چشمتان را کمی به بالا متمایل کنید.

نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمی باز نگهدارید تا عضلات چشمتان شل شوند. به این ترتیب کشیدن خط چشم راختتر شده و نیازی نیست که پوست پلکتان را بکشید.
تا جاییکه میتوانید خط چشمتان را نزدیک به مژه هایتان بکشید تا از به وجود آمدن خط سفید بین مژه و خط چشم جلوگیری کنید.

نکات آرایش چشم
:

  • هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید که سایه تیره، چشم را کوچکتر و سایه روشن، چشم را درشتتر نشان میدهد.

  • رنگ روشن سایه را رو ی کل پلک بکشید.

  • رنگ متوسط را روی پایین پلک بکشید.

  • رنگ تیره را روی گوشه خارجی بکشید تا به نگاهتان عمق بدهید.

  • خط چشم را به آرامی با کششهای کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشید.

  • ریمل به نگاهتان جلا میبخشد.

توجه داشته باشید که سایه چشمتان را هنگام آرایش خوب روی هم پخش کنید. چونکه شما نمیخواهید سایه تان در سه رنگ جلوه کند.
همچنین دقت کنید که ریمل کمتری روی مژه های پایین بمالید.
اگر مژه های به هم چسبیده دارید، با شانه مژه آنها را شانه کنید.
اگر زیر چشمانتان مشکلی از قبیل پف، لکه یا... دارید، توجه داشته باشید که زدن ریمل به مژه های زیرین توصیه نمیشود، چون این کار پف و یا لکه ها را برجسته تر جلوه میدهد.
اگر دور چشمتان کبودی دارد میتوانید با سایه مگنت این کبودی را به حد اقل برسانید و بعد چشمانتان را آرایش کنید.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]