سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خطرات آرایش صورت در دختران نوجوان

مطالعات جدید نشان می‌ دهد آرایش کردن دختران نوجوان می ‌تواند خطرات جدی برای سلامت آنان به همراه داشته باشد.

 

به گزارش ایرنا، تحقیقات جدید نشان می ‌دهد محصولات آرایشی مانند ریمل‌ ها، سایه ی چشم و دیگر محصولات، دارای مواد شیمیایی هستند که می ‌تواند منجر به بیماری ‌هایی مانند سرطان، به هم ریختگی تعادل هورمونی و حتی ناباروری شود.

 

این تحقیقات که توسط گروه تحقیقاتی محیطی انجام شده نشان می‌ دهد هر چه دختران از سنین پایین ‌تر آرایش کردن را آغاز کنند، خطر ابتلا به این بیماری‌ ها افزایش پیدا می ‌کند.

 

البته مطالعات نشان می‌ دهد بسیاری از دختران بریتانیایی تا قبل از سن 11 سالگی از محصولات آرایشی استفاده نمی‌ کنند، اما با این حال بعضی از کودکان حتی در سنین بسیار پایین مانند شش سالگی شروع به استفاده از لوازم آرایشی می‌ کنند.

 

همچنین تحقیقاتی که روی دختران بین 14 تا 19 ساله انجام شده است، نشان می ‌دهد تمام محصولات آرایشی دارای مواد شیمیایی هستند که می‌ تواند مصرف آن ها خطراتی به همراه داشته باشد.

 

این مواد شیمیایی می‌ تواند منجر به مشکلات هورمونی و سرطان شوند و همچنین دانشمندان نگران هستند که مصرف این ‌گونه مواد در نهایت منجر به بیماری ‌های مرتبط با افسردگی شود.

 

بد نیست بدانید که کشور ما سومین مصرف کننده ی لوازم آرایش در خاورمیانه است و بنابر برآوردهای غیررسمی 25 تا 30 درصد کل این محصولات که بخش عمده ای از آن تقلبی و غیراستاندارد است از طریق قاچاق و تجارت چمدانی وارد کشور می شود.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

در فصل گرما چگونه آرایش کنم؟

پاسخ بابی براون: از لوسیون ها و کرمهای بدون چربی که ته رنگ ملایمی دارند استفاده کنید. این کرمها یک لایه و پوشش سبکی را روی صورت ایجاد میکند که باعث خفگی پوست نمی شود. در فصل گرما مدادهای چرب و سایه را حذف کنید. درعوض از خط چشم استفاده کنید. ریمل های ضدآب بزنید. از رژ لب هایی که در گرما اب می شوند خودداری کنید. درعوض، به جای رژ لب از خط لبی که دو درجه از رنگ لب تان تیتره تر است استفاده کنید و روی آن براق کننده بزنید.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

رژ لب

اگر لبهای برجسته و پر ندارید، از روشنترین رنگ ممکن استفاده کنید تا لبهای شما پر و برجسته نمود کند.
برای جلوگیری از اینکه رژ لبتان روی دندانهایتان مالیده شود. پس از زدن رژ انگشتتان را داخل دهانتان کرده و لبانتان را دور آن ببندید و انگشتتان را بیرون بکشید. .به این ترتیب رژ اضافه از داخل لبهایتان پاک میشود.
قبل از زدن رژ، باید از ویتامین ای استفاده کنید. این کار باعث مرطوب شدن و تغذیه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن لب جلوگیری میکند.
برای اینکه دوام رژتان افزایش یابد پس از زدن لایه اول رژ  یک یا دو لایه دستمال روی لبتان بگذارید، دوباره رژ بزنید و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذارید. به این ترتیب چربی رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقی میماند.
اگر بالای چهل سال سن دارید. پیشنهاد ما این است که از رژهای مات استفاده نکنید.لبان شما با کمی درخشش زیباتر جلوه میکنند. همیشه از برق لب استفاده کنید تا رژتان دوام بهتری داشته باشد.
رنگ رژ لب زیاد مهم نیست. ابتدا دور لبتان را با خط لب خط بکشید و با همان خط لب لبانتان را رنگ کنید. حال میتوانید برق یا رژ لبتان را بزنید. وقتی رژ قرمز میزنید، ابتدا خط لب قهوه ای بزنید و لبتان را با همان رنگ رنگ کنید و بعد رزتان را بزنید. به این ترتیب رنگ قرمز دوام بیشتری پیدا میکند.
برای اینکه از محتوای رژ لبتان حداکثر استفاده را بکنید، لایه لایه از روی آن ببرید و در ظروف مخصوص رژ بگذارید و استفاده کنید.
لطفا از رژ سیاه یا سبز استفاده نکنید، مگر برای مناسبتهای خاص مانند هالووین.
اگر دیدید که از رژتان مایع خارج میشود آن را در یخچال بگذارید.
از رژهای کهنه استفاده نکنید چون باعث پوسته شدن لبانتان خواهد شد.

برق لب

برق لبتان را روی رژ لب یا به تتهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث برجستگی و پر جلوه کردن لبانتان میشود.
اگر لبان پر و برجسته ای دارید از برق لب کمتر استفاده کنید.

خط لب

برای خوش فرم کردن لبها قبل و بعد از زدن رژ خط لب بزنید.
همیشه قبل از استفاده از خط لب نوک مدادتان را تیز کنید و سپس با نوک انگشت آرام روی آن بزنید تا نرم و گرم شود.
هرگز از رژ و خط لب با رنگهای متضاد استفاده نکنید.
هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنید و به این ترتیب لایه دوم رژی که میزنید دوام بیشتری خواهد داشت.

زدن رژ لب

رژها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر روز به این انواع اضافه میشود. با اینکه انتخاب رنگ رژ یک مسئله شخصی است،  مد روز هم در تصمیمگیری خانمها برای انتخاب رنگ نقش عمده ای بازی میکند. تنوع رنگهای  رزلبهای
Kayla را ببینید و انتخاب کنید. به یاد داشته باشید رنگ سال، صورتی است.
برای بوجود آوردن لبان زیبا، ابتدا خط لباننتان را با یک خط لب خنثی بکشید. توجه داشته باشید که خط خود لب را بکشید نه خط خارج لب را. سپس خط لب مورد نظرتان را بکشید.  بعد از آن سطح لبتان را با رنگ مورد نظرتان پر کنید. حال از برس لبتان استفاده کنید و این دو رنگ را در هم پخش کنید تا خط تفکیک آنها زیاد نمایان نباشد.


لبان زیبا

برجسته جلوه دادن لبان نازک یکی از راحتترین مشکلات آرایشی است. آرایش درست میتواند معجزه کند.
ابتدا، از مرطوب کننده کرم لب برای مرطوب کردن لبانتان استفاده کنید
و چند لحظه فرصت بدهید تا جذب شود.
سپس، رنگ رژ  مورد نظرتان را انتخاب کنیدو به لبانتان بزنید.(توجه داشته باشید که رنگهای مات و بسیار تیره لبهای نازک را نازکتر نشان میدهند)
حال، مداد لب متناسب با رنگ انتخابیتان را برداشته و روی خارج خط لبتان بزنید (نه بیرون لب) . با کمک انگشت یا یک گوش پاک کن، این خط را نرم کنید.
بالاخره، کمی برق لب وسط لب پایینتان بزنید و با مالیدن لبهایتان به یکدیگر آن را پخش کنید. این کار باعث برجسته تر شدن لبانتان میشود. البته استفاده از برق لبهای رنگ دار به این برجستگی می افزاید.

رنگ قرمز درست برای شما:

برای بهترین هماهنگی، رژ قرمزی را استفاده کنید که با تنالیته پوستتان هماهنگ باشد.
برعکس چیزی که اکثر خانمها فکر میکنند، هر کسی میتواند رژ قرمز بزند.
کلید این کار این است که طیف درست این رنگ را انتخاب کنید که با باقی آرایش شما هماهنگی داشته باشد. به مطالب زیر توجه کنید:

اگر پوستتان روشن است و زمینه صورتی دارد:
از رنگ قرمز روشن با ته زمینه صورتی یا آبی و یا  قرمز خالص استفاده کنید.

اگر پوستتان زمینه زرد دارد:
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمزهایی که ته زمینه آبی دارند  پرهیز کنید.

اگر پوستتن زمینه زیتونی دارد:
از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید.

اگر پوست تیره با زمینه صورتی دارید:
از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنچی یا هلویی دارد بپرهیزید.

اگر پوست تیره با زمینه زرد دارید:
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمز با ته زمیه آبی پرهیز کنید.

برای  هر رنگ پوستی:
برای نتیجه بهتر از قرمزی استفاه کنید که زمینه قهوه ای داشته باشد. چون قهوه ای یک سایه خنثی است، قرمزی که زمینه قهوه ای داشته باشد با هر پوستی سازگار است.

استفاده از مداد لب

هر آرایشگری به مداد لب نیاز دارد چون این وسیله نقش بسزایی  در آرایش دارد.
برای برجسته کردن رنگ لبهایتان: قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را بر تمام سطح لب بزنید.
برای جلوگیری از ریختن رژ از کنار لب: قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را به حاشیه لبهایتان بزنید.
برای بزرگتر نشان دادن دهان: خط لبتان را در حاشیه خارجی فرم لبتان بکشید و بعد رژ بزنید.
برای کوچکتر نشان دادن دهان: ابتدا حاشیه لبانتان را کرم پودر بزنید و سپس با خط لب در حاشیه داخلی فرم لبتان خط لبتان را بکشید و سپس رژ بزنید.

نکاتی درباره رژ لب

رژ لب و عطرهایتان را در یخچال نگهدارید تا دوام بیشتری داشته باشند.
هرگز تستر را روی لبتان آ زمایش نکنید چون غیربهداشتی است.
رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیکتر است.
برای پاک کردن لکه رژ لب کمی گلیسیرین روی لکه رژ بزنید و بعد آن را مانند باقی لباسهایتان بشورید.
اگر میخواهید دوام رژتان بیشتر شود
خط لبتان را بزنید و لبانتان را با همان مداد لب رنگ کنید و بعد  رژ بزنید.
اگر از مداد لب استفاده نکنید فرم لبتان زیاد نمایان نمیشود.
اضافه رنگ را به همان ترتیبی که در ابتدا گفتیم از روی لبتان بردارید (با انگشت)
اگر احساس میکنید که رژ لبتان از آنچه که میخواهید روشنتر به نظر میرسد. قبل از زدن رژ لبانتان را با مداد لبی چند درجه تیره تر رنگ کنید. یا اینکه از برق لب تیره تری بر روی رژتان استفاده کنید.

انتخاب رنگ لب

لبان شما قسمتی از صورتتان است که میتوانید با رنگ آن بازی کنید.بهترین راه پیدا کردن رنگ مناسب زدن آن رنگ رژ است ولی راهنمای زیادی برای این انتخاب رنگ وجود ندارد.
اگر رنگ پوستتان تیره است، بیشترین حق انتخاب را دارید.رنگ گوجه ای، شکلاتی ها، قرمزها، رنگهای روشن و نارنجی ها برای شما مناسب هستند.
اگر رنگ پوستتان متوسط است و ته زمینه طلایی دارد، تمام طیف های قرمز به شما تعلق دارند، بنفش با ته زمینه قهوه ای، صورتی یا قهوه ای با ته زمینه قرمز.
اگر پوست روشن دارید،  میتوانید از رنگهای روشن مانند بژ، صدفی و صورتی استفاده کنید.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

رنگها در آرایش

رنگهای اولیه اصلی
مثل قرمز، زرد و آبی که از این رنگهای اصلی رنگهای دیگر را میسازیم.

رنگهای ثانویه یا فرعی
از ترکیب مساوی دو رنگی اصلی به وجود می آیند. مثل:
زرد    +     آبی    =     سبز
قرمز  +    زرد       =    نارنجی
آبی   +    فزمز     =    بنفش

رنگهای فرعی دیگر
از ترکیب یک اصلی رنگ اصلی و یک رنگ فرعی به طور مساوی به دست مِی آیند. مثل:
آبی   +    سبز     =   فیروزه ای
بنفش    +    قرمز    = ارغوانی یا بنفش با ته سایه قرمز
 

رنگ ها همچنین به انواع سرد و گرم تقسیم میشوند. بعضی رنگها هم با توجه به سایه، تمایل به رنگی دیگر، روشنی و تیرگی، سرد یا گرم خوانده میشوند. در ترکیب رنگ سفید و قرمز، اگر رنگ سفید بیشتر باشد، رنگ صورتی حاصل سرد و اگر قرمز بیشتر باشد رنگ گرم است.
آبی رنگ سرد است و در پوستهای روشن، آبی تیره رنگ پوست را بیشتر نشان میدهد. در حالیکه در پوست تیره، آبی روشن این کار را انجام میدهد. رنگ سبز رنگ سرد است، قرمز رنگ گرم و محبوب بیشت افراد است و با بیشتر رنگها به راحتی ترکیب میشود.
سیاه رنگ خنثی است و با رنگهای دیگر به سادگی قابل ترکیب است. سفید نیز رنگ خنثی است. خاکستری رنگی سرد و خنثی است که با بسیاری از رنگهای دیگر ترکیب میشود، به خصوص با رنگها گرم مثل زرد، قرمز و نارنجی.
با کمی اطلاعات درباره رنگها میتوانیم رنگهای مناسب برای آرایش را آسانتر انتخاب کنیم. برای انتخاب رنگ فوندیشن و پودر با توجه به رنگ پوست و سایه زیر پوست، کرم پودر مناسب را که به رنگ اصلی پوست شبیه تر است انتخاب میکنیم.
برای ابروها، که رنگ مناسب آنها را خوش فرم تر و پرتر نشان میدهد، نیز رنگ مناسبی برمیگزینیم. برای موهای جوگندمی از مداد ابروی خاکستری و برای موهای قرمز از مداد ابروی قهوه ای روشن استفاده میکنیم. برای افرادی که موهای مشکی و پوست تیره دارند، رنگ مداد ابروی زغالی پیشنهاد میشود.
سایه چشم که برای زیباتر نشان دادن چشمها استفاده میشود در رنگهای متنوعی ساخته میشود.
برای کسانی که چشم کوتاه دارند، رنگ روشن چشم را بزرگتر نشان میدهد. با شناخت کمی درباره رنگها و ترکیب آنها میتوانیم با کمی دقت، رنگ متناسب با چشم را انتخاب نماییم که حتما با مدل و رنگ لباس هماهنگی داشته باشد.
در مورد رژ لب، خانم هایی که پوست روشن دارند، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی زیاد میدانند و رنگهای شفاف و روشن را ترجیح میدهند و خانمهایی که پوست تیره دارند آسانتر طرف رنگهای شاد و تند میروند. البته با توجه به مد، فصل و رنگ لباس، اگر لازم باشد میتوانیم رنگ دلخواه را با ترکیب چند رنگ به دست بیاوریم. خانمهایی که موهای بلوند، سفید و خاکستری دارند میتوانند از رژ لبهای صورتی روشن، قرمز روشن و نارنجی کم رنگ استفاده کنند. برای موهای قرمز، رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه میشود. خانمهایی که موهای مسی و شرابی دارندمیتوانند رنگهای فوق را به صورت تیره تر استفاده کنند. برای موهای قهوه ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه ای روشن و رنگهای در این ردیف و برای موهای قهوه ای تیره و مشکی، رنگهای فوق در طیفهای تیره تر مناسب هستند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش تکمیلی و ترمیمی


با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگهای تیره و روشن فوندیشن و یا پورد میتوانیم ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان بپوشانیم.  میتوانیم با رنگهای تیره این اعضا را کوچکتر و با رنگهای روشن آنها را بزرگتر نشان دهیم.  اگر در این کار دقت نکیم، این لکه های تیره وروشن نه تنها زیبا نخواهند بود، بلکه چهره را زشت نیز خواهند کرد. در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده میشود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش میشود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر میشود چون تکرار این آرایش باعث میشود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگهای متضاد کامل نشان دهیم.
به طور مثال برای بینی پهن، کنار بینی را کمی تیره تر میکنیم و روی بینی را پودر میزنیم. درمورد بینیهای بلند، نوک بینی را تیره تر میکنیم و در بینی های کج، رنگ تیره را در کنار بینی و رنگ روشن تر را در وسط بینی به کار میبریم.
برای پوشاندن جای زخم و یا جوش، آکنه، لکه های روی پوست و سیاهی دور چشم و خطوط ریز و پهن کنار دهان عمل ترمیمی و تکمیلی را بعد از زدن فوندیشن انجام میدهیم، زیرا فوندیشن را نمیتوانیم روی پودر بزنیم و مانع پاک شدن آن شویم.
پودر و یا کرمهای ترمیمی در رنگهای روشن، متوسط و تیره ساخته میشوند.
حلقه سیاه دور چشم را میتوان با استفاده از کرم پودر ترمیمی پوشاند. البته دلایل زیادی برای افتادن حلقه سیاه دور چشم و گود رفتن و پف کردن پلکها وجود دارد، مثل کم خوابی، غذای نامناسب، مصرف مشروبات الکلی، ناراحتی های کلیوی و... که در این صورت باید ابتدا در  رفع مشکل اصلی بکوشیم و سپس از آرایش کمک بگیریم. به هر حال، پلکها و اطراف چشم را تا زمانی که تیره و گود رفته هستند روشنتر میکنیم و یا در حالتی که پف کرده اند برای پوشاندن این پف ، روی آن را با پودر تیره تر و اطراف آن را با پودر روشن میپوشانیم و به دقت پودر را پخش میکنیم.
از پودر تیره برای کوچکتر نشان دادن بینی بزرگ و یا کج، غبغب، آرواره پهن و برجسته، پلکهای سنگین، چانه برجسته و پیشانی جلو آمده استفاده میکنیم.
از پودر روشن برای بزرگتر نشان دادن بینی کوتاه، چشمان گود رفته کوچک،  صورت باریک و بلند، چانه عقب رفته، گردن باریک و بلند و پوشاندن حلقه سیاه دور چشم استفاده میکنیم.
بریا برجسته تر نشان دادن گونه ها، یک خط فرضی از گوشه دهان به وسط گوش و یک خط دیگر به صورت عمودی، از گوشه خارجی چشم به طرف چانه میکشیم. فوندیشن تیره را بعد از خط عمودی  روی این خط فرضی به طور افقی میزنیم.
زخمهای کوچک، خال و لکه سیاه را با فوندیشن میتوانیم بپوشانیم که بهتر است با انگشت فوندیشن را کاملا پخش کنیم تا خط فاصله ای ایجاد نشود و صورت دو رنگ نشان ندهد. برای پوشاندن لکه ههای بزرگ و خال یا لکه مولودی (اصطلاحا همان ماه گرفتگی)  مسلما وقت بیشتری باید صرف کنیم و با صبر و حوصله به قدر کافی کار کنیم. بعد از زدن فوندیشن، مواد پوشاننده را روی لکه می مالیم و مجددا لایه نازکی از فوندیشن را روی آن میزنیم و سپس تمام صورت را به طور یکنواخت پودر میزنیم. باید توجه داشته باشیم که استفاده از فوندیشن خیلی زیاد و ضخیم، بدون پخش کردن صحیح مشکل صوزت را بدتر از آنچه که هست نشان میدهید.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

خط چشم و طریقه صحیح کشیدن آن

بعضی از خانمها دوست دارند که در روز از خط چشم استفاده کنند. استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر

 میکند و مژه ها ضحیمتر به نظر می آیند. خط چشم به  رنگهای مشکی و قهوه ای تیره در دسترس است.موقع کشیدن

 خط چشم، پلک بالا باید کاملا خشک و بدون چربی باشد. پلک چشم را با یک یا دو انگشت نگه میداریم و خط باریکی

بالای چشم، از گوشه داخلی چشم و تا حد امکان نزدیک به چشم میکشیم. سپس از دو سوم خط ، آن را کمی به طرف بالا

میکشیم. برای زیر چشم، خط بسیار باریکی از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به طرف خارج میرویم. دو خط در گوشه چشم

نباید به هم بچسبند. یک فاصله کوچک بین دو خط در گوشه خارجی چشم آن را درشت تر نشان میدهد.

برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی، همان خط چشم باریک بالای چشم کافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط

بکشید.

خانمهایی که میخواهند آرایش روزشان کمی بیشتر جلوه کند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و کمی پهنتر

 از گوشه داخلی چشم میکشند.

برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهنتر و سپس در

 انتها آن را بسیار باریک تمام میکنیم. خط دیگری زیر چشم میکشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله میگذاریم که

 چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد.

چشمهای بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین که دو گوشه به هم چسبیده

باشند میتوانیم گرد نشان دهیم و با سایه ، گوشه چشم را بالاتر میبریم  که بسیار زیبا و جذاب جلوه کند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش لب ها

آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای

نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید

لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده

شود. باید کاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید. 

برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.

برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه میداریم.

با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میکشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب

پایین را میکشیم. رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.

بعد از تعیین رنگ مناسب،  رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست

میتوان  فرم لبها را  به صورت دلخواه نشان داد.
 









ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش


1 - هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب میکشیم و آن را با رژ لب پر میکنیم. همچنین کمی

وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بملید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

2 - وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.

3 - هنگامی که لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پر

میکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.

4 - برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق

است.

5 - دهان و لبهای کوچک را میتوان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.

6 - در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.

7 - لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.

برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده کرد:

انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید  و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ

لب از داخل لبهایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری میکند.

 




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

برداشتن و مرتب کردن ابرو

 

مقدمه:
زیبا ساختن ابروان میتواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور من فقط تغییر سبک ظاهر نیست، بلکه حالت چهره شماست. ابروانی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش کرده  که قاب چهره است و قاب عکس که زیباساز یک نقاشی زیبا میتواند باشد. اقراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد.
  
قبل از شروع، نکات زیر را بیاموزید:
ابروان شما از کجا باید آغاز شوند؟
مداد را در کنار بینی به صورت عمودی نگه میداریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

بلندترین نقطه ابرو باید کجا باشد؟
مدادی را در کنار بینی به  سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید . محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشحص میکند.

نقطه پایانی ابرو کجاست؟
مدادی را طوری نگهدارید که امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست.

شکل درست ابرو را پیدا کنید؟
وقتی به ابروی خودتان نگاه میکنید، باید دو خط مرئی وحود داشته باشد. یکی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی باشند و در انتها نازک شود.

نکته:
اگر تا کنون ابرویتان را برنداشته اید، بگذارید اولین بار یک شخص متخصص این کار را برای شما انجام دهد و ابرویتان را شکل بدهد. و همچنین این را به یاد داشته باشید که همیشه در جهت رشد مو ابروانتان را بردارید. این مسئله درد ناشی از کنده شدن مو را کم میکند.

چگونه ابروانتان را بردارید؟
ابروانتان را به سمت بالا برس بکشید و با قیچی ابرو قسمتهای اضافه آن را قیچی کنید. سپس، روی شکل و کمان ابرویتان کار کنید. به یاد داشته باشید که فاصله بین ابروان شما باید به اندازه پهنای چشمتان باشد. و بخش داخلی ابرو باید از بالای سوراخ بینی آغاز شود. برای اینکه این نقطه به راحتی مشخص شود، مدادی را در کنار بینیتان به سمت بالا به صورت عمودی نگه دارید تا نقطه ابتدای ابرو مشخص شود.  برای اینکه طول ابرویتان مشخص شود، مداد را از کنار ابرو طوری نگهدارید تا امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد و به ابرویتان برسد. به این ترتیب نقطه پایانی ابرو مشخص میشود. سپس، باید مشخص کنید که بالاترین نقطه ابرو یا  کحاست. برای این کار مداد را در کنار بینی قرار هید تا امتداد آن از کنار قسمت خارجی عنبیه چشم بگذرد و به ابرو برسد.

قواعد برداشتن ابرو:
توجه: این کار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون آثار سرخی آن چندان زیبا نیست.
قاعده اول: ابروانتان را با یک برس کوچک مثل مسواک به حالت طبیعی برس بکشید.
قاعده دوم:  یک پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بکشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.
قاعده سوم: زیر ابرو را زیاد برندارید چون ظاهر عجیبی پیدا میکنید.
قاعده چهارم: ابروهایتان را بیش از حد برندارید چون به شما چهره متعجب میدهد.
قاعده پنحم: از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازک و کیپ استفاده کنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشکند. این کار ممکن است باعث عفونت شود.
قاعده ششم: موها را یک به یک بچینید. آنها را محکم و در جهت رویش مو بکشید.
قاعده هفتم: ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع کنید تا به درد آن عادت کنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت کمتری دارد.
قاعده هشتم: اگر درد این کار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار حالت بیحسی به پوست میدهد.
قاعده نهم: برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.
قاعده دهم: هماهنگی ابروهایتان را در آینه چک کنید و در پایان یک پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان  بگذارید تا سرخی پوست را کاهش دهد.
نکته: اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را کمی بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیکتر باشند.


به یاد داشته باشید:
طبیعی بودن همیشه بهتر است. هرگز ابروهایتان را بیش از حد برندارید.
وقتی شکل اولیه را به ابرویتان دادید، نگه داشتن این شکل آسان است.
ابتدای ابرو باید با گوشه داخلی چشم هماهنگ باشد.
کمان ابرویتان نیز باید با خط بالای چشمتان هماهنگ باشد.

درست کردن ابروی نازک و پراکنده:
قسمت ابتدای ابرو، دقیقا بالای گوشه داخلی چشم، باید پر باشد. اگر ابروان شما نازک و یا کم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مومانند پر کنید.
سپس، با یک برس زبر که در پودر رنگ ابرو فرو کرده اید کارتان را ادامه دهید. به این ترتیب رنگ مداد ابرویتان بیشتر میشود. هر قدر به کمان ابرویتان نزدیکتر میشوید خطوط را نازکتر کنید.

چگونه بهترین کمان ابرو را ایجاد کنیم:
ترجیحا، کمان ابرو باید از ابتدای شروع کره چشم آغاز شود. برای مشخص کردن آن از یک گوش پاک کن استفاده کنید، آن را در کنار بینی خود قرار دهید  و یر روی پلک بالایی چشم خم کنید. محل طلاقی گوش پاک کن و ابرو بالاترین نقطه کمان ابرو را مشخص میکند. اصولا ابرو باید یک سوم اینچ بعد از گوشه خارجی چشم به صورت کمی سربالا به پایان برسد.

چگونه کمان ابرو بالاتر ببریم؟
برای این کار بهتر است که زیر بالاترین قسمت کمان ابرو را نازکتر کنید تا کمان ابرو بالاتر برود. به این ترتیب ظاهر چشمتان نیز بازتر میشود.

چه موچینی بهتر است؟
برای برداشتن موهای اضافه از موچینهای سر کچ استفاده کنید.
ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشید. برای اینکه ابرویتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنید.
بهترین موچینها، موچینهای نوک کجی هستند که قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن  مو با آنها آسانتر است. برای کشیدن مو نباید زور زد. برای کنترل بهتر این عمل بعضی از موچینها به حالت قیچی هستند.
هر دو یا سه سال، وقتی نوک موچین شل شد،  باید موچین خود را تعویض کنید.
همیشه موچین خود را تمیز نگهداری. به کمک یک گوش پاک کن آغشته به ماده ضد عفونی یا الکل نوک آن را تمیز کنید. همیشه شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثار سرخی از اطراف ابرو محو شود.

چه رنگ مداد ابرو برای شما مناسب است؟
همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگهای تندتر استفاده کنید.
اگر رنگ موهایتان را تغییر شدیدی بدهید، متناسب با آن رنگ ابرویتان را کمرنگ یا پررنگ کنید. تنوع رنگ در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مداد ابروها است.
چند سایه چشم  را انتخاب کنید تا رنگ متناسب را پیدا کنید.
کسانی که میخواهند آرایششان بینقص باشد، میتوانند یک یا دو رنگ را با هم استفاده کنند تا آرایش چشمانشان جلوه بخصوصی پیدا کند.
قبل از هر استفاده نوک مداد ابرویتان را تیز کنید. اگر از رنگ پودری استفاده میکنید، هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش میکند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آموزش آرایش

قبل از شروع به آموختن آرایش صحیح لازم است کمی درباره رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای پوست اطلاعاتی داشته باشیم. معمولا رنگ پوست را در آرایش به رنگهای روشن، پریده، متوسط و تیره طبقه بندی میکنیم و با توجه به آن رنگهای مناسب را برای آرایش در نظر میگیریم، البته با در نظر گرفتن هماهنگی با رنگ چشم و مو.

رنگ پوست معمولا به رنگهای زیر طبقه بندی میشود:
1 - پوست سفید: پوستی است بدون ماده رنگی. این نوع پوست بسیار سفید و شیری رنگ است و رگهای زیر آن قابل رویت هستند. موها سفید و بیرنگ هستند و عنبیه چشم معمولا صورتی یا آبی و حدقه چشم قرمز پررنگ است که البته این نوع پوست بسیار نادر است.
2 - پوست روشن: پوستی است که کمی صورتی به نظر میرسد. اشخاص صاحب این نوع پوست معمولا بلند قد با موهای بلند هستند و بیشتر در کشورهای شمال غربی اروپا زندگی میکنند.
3 - پوست طلایی: این نوع پوستها اگز روشن باشندزرد و اگر کمی تیره باشند، ته رنگ طلایی دارند. دارنده این نوع پوستها را معمولا زردپوست میخوانیم که این امر همیشه درست نیست. بیشتر مردم پوست زرد با ته رنگ طلایی دارند.
4 - پوست خرمایی (گندمی): گاهی افرادی را میبینیم که میتوانیم بگوییم رنگ پوستشان خرمایی است. این پوست میتواند قهوه ای روشن یا تیره باشد با ته رنگ زرد یا قرمز.
5 - پوست آبنوسی: آبنوس نام چوبی است که تقریبا سیاه استولی نه خیلی سیاه. انواع پوتهای بسیار تیره مثلا زیتونی تیره، زرد و قهوه ای را در این رده قرار میدهیم.
6 - پوست زیتونی: این رنگ پوست را بیشتر شبیه رنگ زیتون میدانند و معمولا رنگی است زرد مایل به سبز با ترکیبی از قهوه ای و افرادی با رنگ پوست معمولا موهای تیره دارند. با توجه به رنگ پوستهای مختلف باید کمی هم ترکیب رنگ را بدانیم تا انتخاب رنگ مواد آرایش برایمان ساده تر باشد.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 6:0 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]