سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا آرایش چهره شما را پیر میکند؟

آیا آرایش چهره شما را پیر میکند؟
 
نوجوانان به این خاطر آرایش میکنند که زنانگی خود را احساس کنند.
از نینگ چائو (Ning Chao)

کرم پودر غلیظ و اکلیلهای براق – اینها از جمله لوازم آرایشی هستند که باید دست از آن بردارید. نینگ چائو اسرار جوانی پایدار را با شما درمیان میگذارد.

اولین برخورد من با نشانه های انکار ناپذیر سن، زمانی بود که روژ گونه براق مورد علاقه ام بر روی گونه چروک برداشت. چیزی به تولدم-تازه ?? ساله میشدم- نمانده بود که متوجه آغاز تغییرات چهره ام شدم. کک و مکهای ناشی از تابش خورشید بازگشت ناپذیر شده و خطوط ریز اطراف چشمانم دیگر تنها در اثر خندیدن ایجاد نمیشدند، بلکه همواره آنجا بودند. هرچند هنوز سی سال هم نداشتم، اما نگرانی وجودم را پر کرده بود.

البته من در این موقعیت تنها نیستم. اولین نشانه های پیش از موعد سالخوردگی مانند یک تار موی سفید یا یک چروک تازه میتواند تاثیر بسیاری بر اعتماد به نفس ما داشته باشد. دکتر دیوید سارور (David Sarwer) استادیار روانشناسی میگوید از نظر بیولوژیکی، اوج دوره باروری و جذابیت جنسی از اواخر دوره نوجوانی تا میانه دهه ?? سالگی است. هرچند اینکه تصور کنیم زنی در اواخر دهه بیست عمر خود دوران شکوفایی خود را پشت سر گذاشته باشد، قدری غلو آمیز باشد، اما شکی نیست که در این دوره، زنان باید در نوع آرایش و لوازم آرایشی خود تجدید نظر کنند. زیرا از این دوره به بعد، آرایش از حالت تفریحی و آزمودن رنگها و مدلهای عجیب و غریب خارج شده و بیشتر به منظور اصلاح و ترمیم انجام میشود.

به گفته پل استار (Paul Starr) آرایشگر:” نوجوانان به این خاطر آرایش میکنند که زنانگی خود را احساس کنند. دختران هنگامی که ?? ساله هستند، میخواهند ?? ساله به نظر برسند، اما روزی میرسد که وضعیت تغییر میکند و آنان در سنی هستند که میخواهند جوانتر به نظر برسند.”

دختربچه هایی که در مسابقات زیبایی کودکان شرکت کرده یا از سنین بسیار کم مدل لباس میشوند از جمله افراد اندکی هستند که به عمد و با استفاده از کرم پودر غلیظ، سایه چشم تیره و ریمل بیش از حد خود را مسنتر نشان میدهند. لورن هاتون (Lauren Hutton) مدل و بازیگر مشهور دهه ?? و ?? میگوید “ما باید بزرگتر از سن وقعی خود به نظر میرسیدیم زیرا در حال تبلیغ لباسهای بسیار گران قیمتی بودیم که تنها زنان مسنتر میتوانستند از عهده خریدش برآیند”. اما اگر شما به سنی رسیده اید که اطرافیان شما را “جدی” میگیرند و برای بزرگ بودن نیازی به آرایش غلیظ ندارید، بهتر است به جای کرم پودر از کرمهای مرطوب کننده رنگ دار استفاده کنید.

به گفته آنجلا لوین (Angela Levin) متخصص آرایش کمپانی مشهور شانل :” جز در مواردی که میخواهید به دلیل خاصی بزرگتر از سن واقعی خود نشان دهید، چرا جوانی و طراوت خود را زیر آرایش غلیظ پنهان کنید؟” او افزود که جوانتر به نظر رسیدن به معنای کنار گذاشتن لوازم و شیوه آرایشی است که در جوانی از آن استفاده میکرده اید. “اکنون زمان انتخاب لوازمی با بافتی نرم و حریری و استفاده اندک از آنهاست.”

پاتریک مک مولان (Patrick McMullan) ، عکاس و نویسنده مجله (Glamour Girls) که شاهد رشد و پا به سن گذاشتن مشهورترین زنان جهان بوده است، میگوید: ” استفاده بیش از حد از پودر صورت هم میتواند چهره شخص را پیرتر نشان دهد. آرایش تشکیل شده از چهره ای به رنگ سفید گچی و چشمانی با آرایش غلیظ سیاه، میتواند بر روی چهره یک مدل ?? یا ?? ساله بسیار جذاب باشد، اما برای یک زن ?? ساله، به خصوص در اواخر شب، بسیار زشت و زننده است و او را وارفته و بیمار نشان میدهد.”

در این سنین پوست تر و تازه و مرطوب بسیار مناسبتر است. به گفته استار ” فورمولهای آرایشی کرمی که حاوی مرطوب کننده هستند، تاثیری نرمتر و زیباتر دارند.” او استفاده از کرم پودرهای پوشاننده لکه و تیرگی یا (concealer) که تنها در زیر چشم و کنار بینی استفاده میشوند را نسبت به استفاده از کرم پودری برای تمام صورت، بیشتر توصیه میکند و برای برطرف کردن برق روی پیشانی، بینی و چانه، استفاده از کاغذ خشک کن را که چربی را برطرف کرده و براق بودن محل را از بین میبرد، توصیه میکند.

پودر تنها باید در اطراف چشم، که استفاده از کرم موجب تشدید چروکهای اطراف آن میشود، استفاده شود و پوشاندن تمام چهره با پودر توصیه نمیشود. به جای خط چشم سیاه، بهتر است از یک سایه چشم با رنگ خنثی و بدون اکلیل و مداد چشمی به رنگ قهوه ای تیره استفاده شود تا توجه اطرافیان به خطوط دور چشم جلب نشود.
هاتون هشدار میدهد که همواره از لوازم آرایشی براق و اکلیل دار با احتیاط استفاده کنید. “فرمولهایی که حاوی ذرات درخشان هستند مانند چراغهای اطراف باند فرودگاه عمل میکنند و تمام خطوط چهره، چروکها و روزنه های پوست را به وضوح نشان میدهند”.

مراقب سایه روشنهاییی که روی چهره ایجاد میکنید نیز باشید. چهره به مرور زمان استحکام و پری جوانی را از دست میدهد و شما باید مراقب باشید که اگر گونه هایتان دیگر برجسته نیستند، آنها را با روژ تیره، گودتر نشان ندهید. به گفته دکتر هایده هیرمند جراح پلاستیک اهل نیویورک “حجم صورت با بالا رفتن سن کمتر میشود و زنان بین سن ?? تا ?? سالگی، فربهی کودکانه چهره خود را از دست میدهند و چهره ایشان فرم استخوانی خود را بیشتر نمایان میکند. به جای استفاده از رنگهای تیره، کمی سایه روشن به چشمها و اندکی سایه کرم یا مرواریدی رنگ به زیر ابرو بزنید تا چشم درخشانتر دیده شود. برای گونه از روژ گونه در مایه های روشنتر و در امتداد خط گونه استفاده کنید.

به گفته استار :”زنان درست در زمانی که چهره ایشان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، دوست دارند جوانتر به نظر برسند. آنها در این دوره فوق العاده اند اما با تمرکز بر آنچه که از دست داده اند، این دوره شکوفایی را از دست میدهند.”

آیا آرایش چهره شما را پیر میکند؟




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:48 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

چه مدل ابرویی به صورت شما می آید

مدل ابروها
حال به این مسئله توجه نکرده باشید ولی زیبا ساختن ابروها می تواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. ابروان شما مانند قابی برای چشمان شما هستند. اغراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو می تواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. اگر ابروی شما به فرم صورت تان نخورد، فرم صورت به هم خورده و شکل آن تغییر می کند. پس اولین قدم این است که فرم چهره خود را بشناسید. بر اساس معیارهای تعریف شده زیبائی، برای هر فرم صورتی، بهترین و بدترین فرم ابرو پیشنهاد شده است. برای صورت کشیده بهترین فرم ابرو، ابروی صاف و افقی است و بدترین فرم ابرو، ابروی زاویه دار با ارتفاع بلند و دم کوتاه است. در مورد صورت های گرد بهترین فرم ابرو، ابروی زاویه دار با ارتفاع بلند و دم کوتاه است و بدترین ابرو، ابروی گرد است. بهترین ابرو برای صورت هائی که چهارگوش هستند، ابروی زاویه دار و منحنی با قوس تیز است کسانی که صورت قلبی شکل یا گلابی شکل دارند بهتر است ابروی گرد را انتخاب کنند. بدترین فرم ابرو برای این افراد ابروی صاف و افقی است. بر این اساس به شما توصیه می کنیم که همیشه ابروهایتان را به نسبت شکل صورت تان بردارید نه به توصیه دوستان و یا دنباله روی از مد. بر اساس معیارهای زیبائی نقطه شروع ابرو، بلندترین نقطه ابرو و نقطه پایانی ابرو بر اساس موقعیت چشم ها تعیین می شود. برای پیدا کردن نقطه شروع ابرو، مدادی را در کنار بینی به صورت عمودی نگه دارید. نقطه طلاقی مداد با ابرو همان محل شروع ابروی شماست. برای پیدا کردن بهترین محل برای بلندترین نقطه ابرو، مداد را کنار بینی به سمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید. حال مداد را طوری بگیرید که کنار بینی را به کنار خارجی چشم متصل کند. نقطه تلاقی به دست آمده با ابرو، دقیقا بهترین نقطه پایانی ابروان شماست.
اگر صورت را به طور کلی به شکل یک بیضی در نظر بگیرید و آن را با یک خط فرضی عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با خط افقی فرضی دیگری بیضی را به 4 قسمت مساوی تقسیم نمائید، در یک چهره متناسب، محل چشم ها روی خط افقی است. حال خط افقی را به 5 قسمت مساوی تقسیم می کنیم با این کار اندازه طبیعی چشم ها مشخص خواهد شد به این ترتیب متوجه می شوید که فاصله بین دو چشم، برابر با یک چشم است. نیمه بالای چهره (بالای چشم ها) محل قرارگیری ابرو است. در یک چهره متناسب اگر از خط افقی تا پایین بیضی را به دو نیمه تقسیم کنیم نوک بینی باید بر روی این نقطه واقع شود. اگر خواستید چشمانتان درشت تر به نظر برسد فاصله ابروها را بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده می خواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیک باشند. بعضی ها چشم های پف کرده ای دارند که ممکن است تناسب چهره شان را به هم ریخته باشد. برای کم کردن پف چشم، یک قاشق غذاخوری را زیر آب بسیار سرد بگیرید و برای 60 ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید. این کار ورم را کمتر می کند. البته کرم نیز برای از بین بردن پف کردگی چشم وجود دارد. این کرم ها معمولا دارای نشاسته و روغن جگر کوسه هستند و به گفته متخصصین پوست برای ورم چشم اثر معجزه آسائی دارند. با تمام این تفاسیر و قوانین، باید بگوئیم که برخی از چهره ها با اینکه از این قوانین پیروی نمی کنند، زیبا هستند بنابراین، تا آنجا که خودتان از چهره خود راضی هستید، همان قانون شماست!

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:48 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

محافظت از پوست با کاکائوی تلخ

کاکائوی تلخ از پوست محافظت می کند  

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد: کاکائوی تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیرکننده نور خورشید محافظت می کند.
به گزارش ایسنا، دانشمندان در پژوهش جدیدی دریافتند: اثرات نور خورشید که می تواند باعث ایجاد چین و چروک و پیری در پوست شود، با مصرف کاکائوی تلخ کاهش می یابد.
این دانشمندان تحقیقات خود را در مرکز درماتولوژی اروپایی لندن انجام داده اند.
این مرکز، یک کلینیک تخصصی پوست است که در این زمینه مطالعات مفیدی انجام داده است. دانشمندان این کلینیک هم چنین تاکید کردند، مصرف روزانه کاکائوی تلخ خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می دهد.

در این گزارش تاکید شده است که تاثیرات فوق فقط مربوط به کاکائوی تلخ (نه معمولی) می شود، چون این نوع کاکائو حاوی مقادیر بسیار بالایی از فلاوانول ها است.
فلاوانول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که به طور طبیعی در دانه های کاکائو وجود دارند.
(کاکائوی تلخ نسبت به کاکائوی معمولی دارای پودر کاکائوی بیشتری است، یعنی هر چه درصد کاکائوی موجود در شکلات بیشتر باشد، تلخ تر و تیره رنگ تر است.)
در این تحقیق، دانشمندان دریافتند: افرادی که کاکائوی غنی از فلاوانول مصرف می کنند، در برابر اشعه ی ماورا بنفش خورشید که باعث بروز چین و چروک های پوستی می شود، مقاوم ترند و کمتر یا دیرتر دچار پیری پوست می شوند.
محققان می گویند مکانیسم اصلی این تاثیر، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این مواد است. البته شکلات های معمولی تاثیر مشابه را به هیچ وجه ندارند.




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:47 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

بایدها و نبایدها در آرایش و کوتاه کردن موی سر

همه می دانید که برای دادن تغییر به ظاهرتان بهترین و
سریعترین راه رفتن به سلمانی و تغییر مدل موهای
سرتان است. اما آیا میدانید چطور این کار را بکنید؟ به
این سه سوال صادقانه جواب دهید. هر چند به یاد
داشته باشید که اگر پاسخ شما به هر سه این سوالها
مثبت باشد، احتمالاً مشکلاتی وجود دارد. ( نگران
نباشید، ما به شما کمک می کنیم.)



آیا بعد از آخرین مرتبه رفتن به سلمانی گریه کردید؟
آیا با این که می خواستید موهایتان بلند باقی بماند، آنها را فر کرده اید؟
آیا فکر می کردید که آرایشگرتان پس از انجام کارش روی موهایتان از دیدن شما زیاد راضی نبوده است؟
نگران نباشید! این مسائل همیشه در سلمانی ها اتفاق می افتد. خوشبختانه، علاج دارد و مثل سایر مسائل در زندگی با گفتگو حل می شود. پس قبل از اینکه قرار بعدی را با آرایشگرتان بگذارید، این بایدها و نبایدها را بخوانید تا این بار به مدل موی رویاهایتان دست یابید.

نبایدها


نباید هیچگاه در زمان بحران های جسمی و روحی به سلمانی بروید
اگر به طور ناگهانی عشقتان را از دست دادید، یا از کار اخراج شدید و یا با نزدیکترین دوستتان دعوا کردید، اصلاً وقت خوبی برای رفتن به سلمانی و تغییر مدل موهایتان نیست چون احساساتتان می تواند روی تصمیم گیری هایتان اثر بگذارد و مدلی انتخاب بکنید که بعدها پشیمان شوید.

نباید انتظار داشته باشید که آرایشگرتان بتواند فکرتان را بخواند
آرایشگرتان نمی تواند به شما بگوید که چه می خواهید. اگر واقعاً هیچ نظری ندارید، ابتدا برای مشاوره وقت بگذارید نه برای سلمانی. در طی مشاوره می توانید با دیدن مدل ها و عکس های مختلف و بیان نیازهایتان، مدل موی خود را انتخاب کنید.

نباید انتظار داشته باشید که این تغییر مدل یکباره موهای شما را به کلی تغییر دهد
یک سلمانی خوب ظاهرتان را خوشایندتر خواهد کرد. می تواند بافت طبیعی موهای شما را به بهترین حالت ممکن اش درآورد اما هیچگاه بافت مو، چهره یا زندگیتان را به کلی تغییر نخواهد داد.

نباید خود را درگیر جزئیات کارهایی کنید که آرایشگر روی موهایتان انجام می دهد
اگر شما فرق وسط باز می کنید و این مطلب را به آرایشگرتان هم گفته اید، به این معنی نیست که او باید اصلاح مویتان را هم از وسط شروع کند. به آرایشگرتان اطمینان کنید و به یاد داشته باشید که وقتی مدل موی موردنظرتان را به او اطلاع داده اید، بقیه کارها به عهده ی وی می باشد.

نباید هیچگاه دیر به آرایشگاهتان بروید
یکی از بهترین آرایشگرها می گفت که چقدر ممکن است دیر رسیدن مشتری همه برنامه های آرایشگر را به هم بریزد: "اگر ده دقیقه دیر بیایید، ده دقیقه دیگر هم لازم است که برای سلمانی آماده شوید، قهوه ای بنوشید و به محل مورد نظر بروید، و تنها استرس برای آرایشگر می ماند که چطور با نصف زمان نرمال بهترین اصلاح مو را برای شما انجام دهد."

نباید دوستانتان را هم با خود ببرید
وقت سلمانی برای شماست، نه دوستانتان. آرایشگری می گفت: " اگر دوستان فرد در حین انجام سلمانی آنجا باشند، کارها به هم خواهد ریخت." همچنین باعث می شود که آرایشگر فکر کند نه تنها باید شما را راضی کند، بلکه باید کاری کند که همراهانتان هم راضی شوند. این واقعاً منصفانه نیست.



بایدها


باید از نظر فکری به خود آرامش دهید
خیلی بهتر است که در زمان اصلاح مو آرام، راحت، خونسرد و خالی از استرس باشید تا بهتر بتوانید با آرایشگرتان صحبت کرده و مدل موی موردنظرتان را برای او تشریح کنید.

باید عکس یا تصویر مدل موی موردنظرتان را با خود ببرید
همه آرایشگرهایی که ما با آنها صحبت کردیم عقیده داشتند که آوردن عکس بهترین راه برای بیان مقصودتان و تشریح مدل موی دلخواهتان است. حتی بعضی می گفتند آوردن عکس مدل موهایی که بدتان می آید و نمی خواهید هم بسیار مفید است. با این کار خیلی واضح تر علائقتان را بیان کرده و مدل موی موردنظرتان را به آرایشگر می فهمانید.

باید بعد از انجام سلمانی پیش دوستانتان بروید و شکل تازه موهایتان را به آنها نشان دهید
با این کار می توانید کمی پز داده و خودتان را نشان دهید و آنها را حیرت زده و غافلگیر کنید!

باید سر موقع یا حتی چند دقیقه زودتر سر قرار سلمانی حاضر شوید: با این کار نه تنها به آرایشگرتان نشان می دهید که به وقت او احترام می گذارید بلکه می توانید به او برای انجام کارش وقت کامل را بدهید تا راحت تر شما را به مدل موی رویاهایتان برساند.

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:46 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

کفش های چرمی مناسب ترین جنس کفش است

کفش های چرمی مناسب ترین جنس کفش است، زیرا انتقال هوا بین پوست و خارج از کفش برقرار می شود.

اما کفش هایی که جنس آنها صد درصد پلاستیک است باعث ایجاد عرق در پا شده و با جلوگیری ازجریان هوا زمینه

بروز اختلالات و ناهنجاریهای پوستی فراهم می شود.

دکتر فرزانه ترکان متخصص طب فیزیکی و توان بخشی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: کفش راحت،

کفشی است که دارای ارتفاع مناسب بوده و پا در کفش احساس راحتی کند. معمولا نباید کفه کفش سفت بوده و فشار را فقط به یک نقطه منتقل کند.

وی درباره بهترین شکل و نرم کفش گفت: توزیع یکسان وزن بدن به جلو و عقب پا بهترین شکل کفش می باشد

البته کفش های پاشنه بلند باعث انتقال بیشتر وزن به جلوی پا شده و توصیه می شود که به مدت طولانی درطول روز استفاده نشود.


دکتر ترکان با اشاره به استفاده از کفش های لژدار که ارتفاع کفه کفش از قسمت پاشنه تا پنجه پا ادامه دارد

و اختلاف آن یک تا دو سانت نیست، اظهار داشت: معمولا نوک باریک و پاشنه بلند کفش باعث انتقال وزن بدن به جلوی پا

و تغییر شکل درانگشتان و بیرون زدگی استخوان پا به خارج می شود.

وی ادامه داد: تداوم در استفاده از این کفش ها باعث جمع شدن استخوان پا شده و به طرف مخالف کشیده می شود.

این ناهنجاریها معمولا دردهای ناراحت کننده ای را درافراد ایجاد می کند که تغییر شکل استخوان پا برگشت ناپذیر است

و در نتیجه فرد مجبور به پوشیدن کفش سفارشی می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه بر خلاف تصور مردم به خصوص زنان که صندل و دمپایی را راحت ترین کفش می دانند،

کفش مناسب کفشی است که کاملا پا را در برگیرد، توصیه کرد که خرید کفش حتی الامکان در ساعات بعد ازظهر که

پا به بزرگترین حجم خود رسیده انجام شود. زیرا تورم و افزایش حجم عضلات پا در بعدازظهر در بزرگ ترین حالت آن است.

وی با بیان اینکه بیشترین دردها و ناراحتی های کمر و پا به خاطر کفش نامناسب است، تصریح کرد: در مجموع تنها

درصد بسیار کمی از کفش ها استاندارد هستند و معمولا از نظر جنس، مدل، قرارگیری پاشنه ونحوه توزیع وزن مناسب نیستند

اما متاسفانه بیشتر مردم از کفش های روتین استفاده می کنند.

ترکان با اشاره به کفش های ورزشی و یا شبیه اسپرت که راحت ترین کفش هاست، اعلام کرد: کفش های

چرمی مناسب ترین جنس کفش است، زیرا انتقال هوا بین پوست و خارج از کفش برقرار می شود. اما کفش هایی که

جنس آنها صد درصد پلاستیک است باعث ایجاد عرق در پا شده و با جلوگیری ازجریان هوا زمینه

بروز اختلالات و ناهنجاریهای پوستی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه نباید کفش را بدون جوراب پوشید، گفت: جوراب ها باید نخی باشد چون که باعث تسریع در انتقال هوا می شود.

همچنین نباید پا به مدت طولانی در کفش قرار گیرد حتی کفش هایی که خیلی راحت هستند.

دکتر فرزانه ترکان درباره نرمش و جابه جا کردن عضلات برای رفع خستگی پا اظهار داشت: این حرکات باعث جریان خون

به نقاط مختلف پا می شود که می توان مچ پا را به سمت بالا کشید و نگه داشت. تکرار این حرکات باعث می شود تا ورمی که

در قسمت های پا ایجاد شده کمتر شده و سیستم پمپاژ و انتقال خون به قسمت قلب جریان پیدا کند.

وی در پایان توصیه کرد: مردم بیشتر از آن که به زیبایی کفش توجه کنند باید به راحتی کفش اهمیت دهند.


 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:46 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آموزش آرایش و پیرایش برای بانوان (آرایش لبها)

آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.
برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه میداریم.
با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میکشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را میکشیم. رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.
بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست میتوان فرم لبها را به صورت دلخواه نشان داد

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:45 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آموزش آرایش و پیرایش برای بانوان (درسهای پایانی)

آرایش چشم

سایه چشم:

چشمان شما نقاط اصلی و کانونی چهره شما هستند و آرایش آنها و انتخاب رنگ این آرایش بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشمتان دارد.
شما میتوانید با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگهای روشن باعث درشتی و رنگهای تیره باعث کوچکتر شدن چشمتان میشود.
هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو، میکشیم. این سایه روشن رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشمتان میشود.

نکته:
روزها، وقتی که عجله دارید، رنگ پایه را زده و سپس ریمل بزنید، همین.

پس از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است که اکثر خانمها سایه چشم را میزنند. رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش کنید.
رنگ سوم را هم میتوانید بیفزایید. برای رنگ سوم از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در نگاهتان عمق ایجاد کند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلک پایین به سمت خارج چشم بکشید تا با سایه ای که به پلک بالا زده اید یک حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد کند. این سایه باعث میشود که چشم و خط ابروی شما برجسته تر نشان داده شود.
سایه سوم را خوب پخش کنید تا چشم شما بهتر شکل بگیرد.

چگونگی زدن سایه میتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زیاد و یا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در این است که سایه چشمتان را باید طوری پخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند، نه سایه چشمتان.
هرگز فراموش نکنید که قبل از آرایش پلکهای خود را آماده کنید. درست مانند موقعی که صورتتان را با کرم پودر برای آرایش آماده میکنید. برای آماده سازی پلکها میتوانید از سابه مگنت Kayla استفاده کنید (توضیحات این محصول در بخش Kayla سایت آرایش موجود است).
آن را روی کل سطح پلکهای خود بمالید و خوب پخش کنید و سپس آرایش چشمتان را آغاز کنید. سایه مگنت باعث میشود که پلکهای شما برای آرایش آماده شده و دوام آرایش آنها زیاد شود.

نکته:
هنگام زدن سایه چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقب متمایل کنید تا به خوبی ببینید که چه میکنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند.
افراد سن بالاتر میتوانند از سایه های هفترنگ استفاده کنند.
اگر پلکهای پف کرده دارید، سعی کنید از رنگهای مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید.

ریمل:

بعد از رژ لب، ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشمها و جلوه دار شدن مژه هایتان میشود. غیر از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولی.
روش زدن ریمل برای جلا دادن نگاه شما اهمیت به سزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند.
برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل ، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت.
هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید.
وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدنها باعث میشود که مژه های شما به هم نچسبند.

نکته:
اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنید.
اگر میخواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشید، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچوقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث میشود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

خط چشم:

بازار خط چشم بسیار بازار شلوغی است، چون شرکتهای مختلف انواع مختلف این محصول را به بازار داده اند که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادی، مایع و پودری وجود دارد .
اگر از مداد خط چشم استفاده میکنید، دقت کنید که نوک آن نرم باشد تا به راحتی بتوانید خط چشمتان را بکشید. این موضوع بسیار مهم است چون پوست پلکهای شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. کشیدن خط چشم بخشی از هنر آرایش کردن است که احتیاج به تمرین و مهارت نسبتا زیادی دارد.
مداد خط چشم مجبوبیت زیادی دارد چون کشیدن خط چشم با آن آسانتر است و شما میتوانید به راحتی حالتی را که میخواهید به چشمانتان بدهید.
Kayla به زودی خط چشم های مایع خود را به بازار عرضه خواهد کرد. پس برای اطلاع از زمان عرضه این کالا حتما مرتبا به قسمت Kayla در سایت آرایش مراجعه کنید.
اگر میخواهید فاصله چشمانتان را بیشتر جلوه دهید، هنگام کشیدن خط چشم روی گوشه داخلی چشم بیشتر تا کید کنید و اگر میخواهید این فاصله را کمتر جلوه دهید، روی گوشه خارجی چشم بیشتر تاکید کنید و گوشه داخلی را روشن تر نگه دارید. برای داشتن چشمان خمار گوشه خارجی خط چشمتان را کمی به بالا متمایل کنید.

نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمی باز نگهدارید تا عضلات چشمتان شل شوند. به این ترتیب کشیدن خط چشم راختتر شده و نیازی نیست که پوست پلکتان را بکشید.
تا جاییکه میتوانید خط چشمتان را نزدیک به مژه هایتان بکشید تا از به وجود آمدن خط سفید بین مژه و خط چشم جلوگیری کنید.

نکات آرایش چشم:

*

از سایه های سه رنگ Kayla استفاده کنید. چون هر سه رنگ متناسب با هم را دارند. (روشن، متوسط، تیره. هر سه در یک مجموعه)
*

هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید که سایه تیره، چشم را کوچکتر و سایه روشن، چشم را درشتتر نشان میدهد.
*

رنگ روشن سایه را رو ی کل پلک بکشید.
*

رنگ متوسط را روی پایین پلک بکشید.
*

رنگ تیره را روی گوشه خارجی بکشید تا به نگاهتان عمق بدهید.
*

خط چشم را به آرامی با کششهای کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشید.
*

ریمل به نگاهتان جلا میبخشد. ریمل آبی نیلی Kayla را آزمایش کنید، متحیرتان میکند.

توجه داشته باشید که سایه چشمتان را هنگام آرایش خوب روی هم پخش کنید. چونکه شما نمیخواهید سایه تان در سه رنگ جلوه کند.
همچنین دقت کنید که ریمل کمتری روی مژه های پایین بمالید.
اگر مژه های به هم چسبیده دارید، با شانه مژه آنها را شانه کنید.
اگر زیر چشمانتان مشکلی از قبیل پف، لکه یا... دارید، توجه داشته باشید که زدن ریمل به مژه های زیرین توصیه نمیشود، چون این کار پف و یا لکه ها را برجسته تر جلوه میدهد.
اگر دور چشمتان کبودی دارد میتوانید با سایه مگنت این کبودی را به حد اقل برسانید و بعد چشمانتان را آرایش کنید

راه حل برای چشمان پف کرده

- یک قاشق غذاخوری را زیر اب سرد گرفته و انرابرای ?? ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید

کرمهای روی پوف کردهگی استفاده کنید که دارای نشاسته و روغن جگر کوسه باشند متخصصین پوست سالهاست بر این عقیده هستند که این مواد ورم پوست یا قسمت چشم را از بین میبرد.

- راه دیگر حلقه حلقه کردن خیار و روی چشمها بصورت کمپرس گذاشتن است

- چای سیاه کیسه ای را در اب سرد خیس نموده و برا ?? دقیقه روی چشمها بگذارید و به ارامی از سمت داخل به بیرون چشمها فشار ارامی بدهید.

- از خوردن هر چیزی که دارای نمک باشد خوداری کنید چرا که باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشمها خواهد شد.

- در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهدارید که باعث اضافه جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.

کلک برای مژه ها

مژه ها را ? مرتبه فر کنید. نزدیک به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیک به ریشه و هر بار فر مژه را برای ? ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این کار ندارند.

یک لایه از ریمل زخیم کننده را روی مژه های بالائی بمالید مخصوصا گوشه های داخلی چشمها. و اجازه دهید برای ?? ثانیه خشک شود.

یک لایه ریمل مخصوص بلند کردن مژه ها را از ریشه تا نوک مژه ها بزنید.

?- همنطور که هنوز ریمل خیس است یک دست از ریمل سیاه که به مژه ها حالت ضخامت میدهند به تمام مژه ها بمالید.ولی توجهتان بیشتر به ریشه ها باشد. خیلی با دقت و ضریف سعی کنید که خط اصلی مژه را تیره تر کنید.

?- قبل از اینکه ریمل کاملا خشک شود اضافیهای انرا از روی مژه ها بردارید.

?-قسمت پائین مژه ها را با ریمل مخصوص بلند کننده بصورتی که براش ریمل را بصورت افقی نگه داشته اید بمالید. و دوباره اضافه ریملها را پاک کنید.

?- با یک مداد نوک نازک یا با پودر سایه چشم و براش خودش بین ریشه مژه ها بصورت نقطه بکشید این نقطه ها باید کملا تمیز باشند تا حالت خود را روی مژه ها نشان دهند

رژ لب

اگر لبهای برجسته و پر ندارید، از روشنترین رنگ ممکن استفاده کنید تا لبهای شما پر و برجسته نمود کند.
برای جلوگیری از اینکه رژ لبتان روی دندانهایتان مالیده شود. پس از زدن رژ انگشتتان را داخل دهانتان کرده و لبانتان را دور آن ببندید و انگشتتان را بیرون بکشید. .به این ترتیب رژ اضافه از داخل لبهایتان پاک میشود.
قبل از زدن رژ، باید از ویتامین ای و یا از رژ کد LS20 محصولات Kayla استفاده کنید. این کار باعث مرطوب شدن و تغذیه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن لب جلوگیری میکند.
برای اینکه دوام رژتان افزایش یابد پس از زدن لایه اول رژ یک یا دو لایه دستمال روی لبتان بگذارید، دوباره رژ بزنید و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذارید. به این ترتیب چربی رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقی میماند.
اگر بالای چهل سال سن دارید. پیشنهاد ما این است که از رژهای مات استفاده نکنید.لبان شما با کمی درخشش زیباتر جلوه میکنند. همیشه از برق لب استفاده کنید تا رژتان دوام بهتری داشته باشد.
رنگ رژ لب زیاد مهم نیست. ابتدا دور لبتان را با خط لب خط بکشید و با همان خط لب لبانتان را رنگ کنید. حال میتوانید برق یا رژ لبتان را بزنید. وقتی رژ قرمز میزنید، ابتدا خط لب قهوه ای بزنید و لبتان را با همان رنگ رنگ کنید و بعد رزتان را بزنید. به این ترتیب رنگ قرمز دوام بیشتری پیدا میکند.
برای اینکه از محتوای رژ لبتان حداکثر استفاده را بکنید، لایه لایه از روی آن ببرید و در ظروف مخصوص رژ بگذارید و استفاده کنید.
لطفا از رژ سیاه یا سبز استفاده نکنید، مگر برای مناسبتهای خاص مانند هالووین.
اگر دیدید که از رژتان مایع خارج میشود آن را در یخچال بگذارید.
از رژهای کهنه استفاده نکنید چون باعث پوسته شدن لبانتان خواهد شد.

برق لب

برق لبتان را روی رژ لب یا به تتهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث برجستگی و پر جلوه کردن لبانتان میشود.
اگر لبان پر و برجسته ای دارید از برق لب کمتر استفاده کنید.از Line and Shine و یا Lip Glaze Pen محصولات Kayla اصتفاده کنید که دوام بیشتری داشته باشد.

خط لب

از خط لبتان تیره است، میتوانید با کرم پودر یا رز لب کد LS20 محصولات Kayla تیرگی آن را کاهش دهید.
برای خوش فرم کردن لبها قبل و بعد از زدن رژ خط لب بزنید.
همیشه قبل از استفاده از خط لب نوک مدادتان را تیز کنید و سپس با نوک انگشت آرام روی آن بزنید تا نرم و گرم شود.
هرگز از رژ و خط لب با رنگهای متضاد استفاده نکنید.
هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنید و به این ترتیب لایه دوم رژی که میزنید دوام بیشتری خواهد داشت.

زدن رژ لب

رژها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر روز به این انواع اضافه میشود. با اینکه انتخاب رنگ رژ یک مسئله شخصی است، مد روز هم در تصمیمگیری خانمها برای انتخاب رنگ نقش عمده ای بازی میکند. تنوع رنگهای رزلبهای Kayla را ببینید و انتخاب کنید. به یاد داشته باشید رنگ سال، صورتی است.
برای بوجود آوردن لبان زیبا، ابتدا خط لباننتان را با یک خط لب خنثی بکشید. توجه داشته باشید که خط خود لب را بکشید نه خط خارج لب را. سپس خط لب مورد نظرتان را بکشید. بعد از آن سطح لبتان را با رنگ مورد نظرتان پر کنید. حال از برس لبتان استفاده کنید و این دو رنگ را در هم پخش کنید تا خط تفکیک آنها زیاد نمایان نباشد.
برای دیدن تنوع رژ لبهای Kayla از بخش Kayla در سایت آرایش دیدن کنید.

لبان زیبا

برجسته جلوه دادن لبان نازک یکی از راحتترین مشکلات آرایشی است. آرایش درست میتواند معجزه کند.
ابتدا، از مرطوب کننده کرم لب و یا LS20 محصولات Kayla برای مرطوب کردن لبانتان استفاده کنید.و چند لظه فرصت بدهید تا جذب شود.
سپس، رنگ رژ مورد نظرتان را انتخاب کنیدو به لبانتان بزنید.(توجه داشته باشید که رنگهای مات و بسیار تیره لبهای نازک را نازکتر نشان میدهند)
حال، مداد لب متناسب با رنگ انتخابیتان را برداشته و روی خارج خط لبتان بزنید (نه بیرون لب) . با کمک انگشت یا یک گوش پاک کن، این خط را نرم کنید.
بالاخره، کمی برق لب وسط لب پایینتان بزنید و با مالیدن لبهایتان به یکدیگر آن را پخش کنید. این کار باعث برجسته تر شدن لبانتان میشود. البته استفاده از برق لبهای رنگ دار به این برجستگی می افزاید.

رنگ قرمز درست برای شما:

برای بهترین هماهنگی، رژ قرمزی را استفاده کنید که با تنالیته پوستتان هماهنگ باشد.
برعکس چیزی که اکثر خانمها فکر میکنند، هر کسی میتواند رژ قرمز بزند. کلید این کار این است که طیف درست این رنگ را انتخاب کنید که با باقی آرایش شما هماهنگی داشته باشد. به مطالب زیر توجه کنید:
اگر پوستتان روشن است و زمینه صورتی دارد:
از رنگ قرمز روشن با ته زمینه صورتی یا آبی و یا قرمز خالص استفاده کنید.
اگر پوستتان زمینه زرد دارد:
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمزهایی که ته زمینه آبی دارند پرهیز کنید.
اگر پوستتن زمینه زیتونی دارد:
از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید.
اگر پوست تیره با زمینه صورتی دارید:
از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنچی یا هلویی دارد بپرهیزید.
اگر پوست تیره با زمینه زرد دارید:
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمز با ته زمیه آبی پرهیز کنید.
برای هر رنگ پوستی:
برای نتیجه بهتر از قرمزی استفاه کنید که زمینه قهوه ای داشته باشد. چون قهوه ای یک سایه خنثی است، قرمزی که زمینه قهوه ای داشته باشد با هر پوستی سازگار است.

از رژ لبهای قرمز Kayla در قسمت مربوطه در سایت آرایش دیدن کنید.

استفاده از مداد لب

هر آرایشگری به مداد لب نیاز دارد چون این وسیله نقش بسزایی در آرایش دارد.
برای برجسته کردن رنگ لبهایتان: قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را بر تمام سطح لب بزنید.
برای جلوگیری از ریختن رژ از کنار لب: قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را به حاشیه لبهایتان بزنید.
برای بزرگتر نشان دادن دهان: خط لبتان را در حاشیه خارجی فرم لبتان بکشید و بعد رژ بزنید.
برای کوچکتر نشان دادن دهان: ابتدا حاشیه لبانتان را کرم پودر بزنید و سپس با خط لب در حاشیه داخلی فرم لبتان خط لبتان را بکشید و سپس رژ بزنید.

نکاتی درباره رژ لب

رژ لب و عطرهایتان را در یخچال نگهدارید تا دوام بیشتری داشته باشند.
هرگز تستر را روی لبتان آ زمایش نکنید چون غیربهداشتی است.
رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیکتر است.
برای پاک کردن لکه رژ لب کمی گلیسیرین روی لکه رژ بزنید و بعد آن را مانند باقی لباسهایتان بشورید.
اگر میخواهید دوام رژتان بیشتر شود ابتدا از مداد لب یا LS20 به عنوان پایه استفاده کنید. خط لبتان را بزنید و لبانتان را با همان مداد لب رنگ کنید و بعد رژ بزنید.
اگر از مداد لب استفاده نکنید فرم لبتان زیاد نمایان نمیشود.
اضافه رنگ را به همان ترتیبی که در ابتدا گفتیم از روی لبتان بردارید (با انگشت)
اگر احساس میکنید که رژ لبتان از آنچه که میخواهید روشنتر به نظر میرسد. قبل از زدن رژ لبانتان را با مداد لبی چند درجه تیره تر رنگ کنید. یا اینکه از برق لب تیره تری بر روی رژتان استفاده کنید.

انتخاب رنگ لب

لبان شما قسمتی از صورتتان است که میتوانید با رنگ آن بازی کنید.بهترین راه پیدا کردن رنگ مناسب زدن آن رنگ رژ است ولی راهنمای زیادی برای این انتخاب رنگ وجود ندارد.
اگر رنگ پوستتان تیره است، بیشترین حق انتخاب را دارید.رنگ گوجه ای، شکلاتی ها، قرمزها، رنگهای روشن و نارنجی ها برای شما مناسب هستند.
اگر رنگ پوستتان متوسط است و ته زمینه طلایی دارد، تمام طیف های قرمز به شما تعلق دارند، بنفش با ته زمینه قهوه ای، صورتی یا قهوه ای با ته زمینه قرمز.
اگر پوست روشن دارید، میتوانید از رنگهای روشن مانند بژ، صدفی و صورتی استفاده کنید

برگرفته از کتاب:
آرایش راز زیبایی و جوانی
تالیف:
پریچهر فتحی

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:44 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آموزش آرایش و پیرایش (برداشتن ابرو با موچین)

هنگام برداشتن ابروها به وسیله موچین بهتر است که
1- ابروها را به وسیله کمی روغن با شیر پاک کن نرم کنیم.
2- پوست را محکم بگیریم.
3- موها را یکی یکی در مسیر رشد مو در بیاوریم.
4 - بعد از برداشتن موها، کمپرس آب سرد روی آن گذاشته و کمی ضدعفونی کننده برای جلوگیری از تورم روی آنها بمالیم.
برای فرم دادن به ابرو میتوانیم از مداد ابرو و پودر ابرو استفاده کنیم. قبل از استفاده از مداد ابرو باید حتما آن را با مدادتراش مخصوص مدادهای آرایش بتراشیم.
مدادهای آرایشی ابرو معمولا به رنگهای قهوه ای روشن، متوسط، تیره، زغالی، سیاه و جگری تیره هستند.
بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده یک درجه روشن تر از ابروی اصلی انتخاب شود. برای ابروهای بسیار روشن (بلوند) رنگ مداد کمی تیره تر توصیه میشود.
قبل از مصرف مداد حتما ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفین، در مسیر رشد موها برس کنیم و سپس با مداد نوک تیز خط نازک میکشیم و آرام آرام خط را پهنتر کرده و فرم میدهیم.
میتوانیم از پودر استفاده و با برس ابرو از گوشه داخل ابرو شروع، به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجی ادامه داده و سپس با یک برس تمیز پودرهای اضافی را تمیز نموده و حالت طبیعی به ابروها دهیم.



برگرفته از کتاب:
آرایش راز زیبایی و جوانی
تالیف:
پریچهر فتحی

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:44 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

آرایش چشم

آرایش چشم(خط چشم، سایه چشم و ریمل) مفرح ترین بخش آرایش صورت است. در اینجا نکاتی وجود دارند که می تواند به شما در انتخاب رنگ هایی که بیشتر به شما می آیند کمک کند.

چشمان قهوه ای: سایه های آبی تیره، طوسی، خاکستری و سربی به چمان قهوه ای شما کمک می کنند تا برجسته تر و زیباتر جلوه نمایند.

چشمان آبی: سایه قهوه ای ، شتری و خاکستری مایل به قهوه ای چشمان آبی را آبی تر جلوه می دهد.

چشمان سبز: سایه های صورتی، عنابی روشن ، ارغوانی روشن و صورتی مایل به قهوه ای تیره چشمان سبز را سبزتر جلوه می دهند.

سایه چشم: سایه بر کل پشت چشم می نشیند یعنی فضای بین خط مژه ها و ابروها. در رنگ ها و فرم های مختلف وجود دارد و شامل فرم کرم ( که برای پوست های خشک مناسبند) ، مات که برای پوست های چرب مناسبند و مداد که برای هر پوستی مناسب است.


ریمل: سابقا فقط به رنگ مشکی وجود داشت اما امروزه شما می توانید در تمام رنگ ها آنها را پیدا کنید. ریمل مشکی فقط برای بلند و پر نشان دادن مژه ها استفاده می شد .
اگر خواستید از ریمل های رنگی استفاده کنید توصیه می کنیم که از رنگ های تیره تر مانند آبی ، سرمه ای یا سربی که نقطه مقابل سبز و آبی هستند استفاده نمایید. ریمل های سبز و آبی بسیار غیر طبیعی جلوه می کنند .

ریمل به شکل ظرفی است که دارای فرچه یا عصایی با انتهای برس مانند می باشد. بعضی از فرچه ها منحنی و بعضی صاف هستند و انتخاب آنها بسته به سلیقه و نظر شما دارد.




 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:43 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

تصاویری از تازه ترین مدل موی خانمها

تصاویری از تازه ترین مدل موی خانمها

تصاویری از تازه ترین مدل موی خانمها

تصاویری از تازه ترین مدل موی خانمها

تصاویری از تازه ترین مدل موی خانمها

تصاویری از تازه ترین مدل موی خانمها

تصاویری از تازه ترین مدل موی خانمها




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 5:42 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]