سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات آرایشی مخصوص دختران جوان

نکات آرایشی مخصوص دختران جوان

اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوشهای غرور جوانی بر روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید و پوست صورت خود را صاف نشان دهید بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوستتان (چرب،خشک،مختلط)که دارای کرم پودر هم هستند استفاده کنید،چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی پوستی صاف برای آرایش داشته باشید اما به مرور زمان و تنها در سه ،چهار سال آینده پوست شما این زیبایی راازدست خواهد داد وبرای شل شدن وپیری زود رس آماده خواهد شدو لکه ها، خیلی زود تر از وقت خود بر روی پوست شما نمایان خواهند شد،پس توصیه می شودحتی المکان از کرم پودرو پنکیک ها دوری کنید وتنها کرم آرایشی خود را یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنید
2 . در صورت علاقه ی زیاد به زدن کرم پودر و پنکیک می توانید در مجالس خاص بر روی ضد آفتابتان کمی از آنها بزنید و حتما بعد از تمام شدن مهمانی با شیر پاک کن آنها را از روی پوست پاک کنید
و هیچگاه شب با آرایش نخوابید
3. در مورد چشمها بهتر است در این سنین تنها از ریمل آن هم بدون خورده مژه وبا کشیدن چند بار آرام تنها بر روی مژه های بالا به طور کاملا طبیعی چشمانتان را جذاب تر کنید.
4. در صورت تمایل به خط چشم نیز بهتر است از یک خط بسیار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بیرون نزده باشد به چشمانتان به طور طبیعی فرم دهید.
5.سعی کنید بعداز حمام به مژه ها فر مژه بزنید تا از شکستگی مژه ها جلوگیری شود واز بغل مژه ها زاویه دار به نظر نیایدوبعد چند بار ریمل را به آرامی به طور افقی وکمی هم به سمت بالا بزنید،در صورت چسبندگی مژه ها هم بهتر است از یک برس ریمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست و یا از سنجاق ته گرد استفاده کرده وتا کاملا خشک نشده اند آنها را از هم جدا کنید تا شکل طبیعی تری داشته باشد.
6. به این نکته توجه داشته باشید که برای دختران جوان آرایش تنها پلک بالا بسیار جذاب تر و زیباتر خواهد بود و خط زیر چشم را بهتر است در سنین بالاتر اضافه کنید.
7. در صورت تمایل به زدن سایه که اصلا تو صیه نمی شود چون بعضی از انواع سایه ها چشمها را ریزتر نشان می دهند میتوانید از مدادهای رنگی مطابق رنگ پوست و لباستان مثل سبز یا آبی بسیار مات و ملایم در پشت چشم یک خط به جای خط چشم بزنید که با کمی ریمل چشمها را جذاب تر خواهد کرد و از زدن سایه های رنگارنگ که چهره را بسیار زنانه نشان می دهد خودداری کنید.
8. اگر چشمان بسیار درشتی دارید که ممکن است با خط پشت چشم زیاد جالب نشود بهتر است از یک مداد سیاه که داخل چشم می کشید حالت بهتری به چشمها بدهید،البته نه زیاد پر رنگ و غلیظ و بعد ریمل را افقی بر روی مژه ها به آرامی بکشید.
9. امروزه اکثر دختران جوان برای به اصطلاح مرتب کردن ابروها حتما به آرایشگر مراجعه می کنند که البته شاید اوایل دخترانه به نظر آید اما به مرور زمان و با هر بار مراجعه یک ردیف از ابروها کم خواهد شد و کم کم با کم پشت شدن و تغییر جهت خواب ابروها مواجه خواهید شدو گاهی هم جاهایی از ابروی شما خالی خواهد شد ،توصیه ما این است که البته تا پر شدن ابروها به آنها دست نزنید وتنها حاشیه های اطراف آنها را تمیز کنیدو توجه داشته باشید که رنگ ابرو درریزش هر چه سریعتر ابروها کمک می کند.درضمن برداشتن زود به زود ابروها باعث شل شدن و افتادگی پلکها خواهد شد.
10.مهمترین نکته ی قابل توجه برای دختران در سنین پایین که دوست دارند ابروهایشان را تاتو کنند این است که چون این کار تقریبا کاری است جبران نشدنی و هیچگاه شما دیگر ابروی اولیه را نخواهید داشت تنها زمانی دست به این کار بزنید که جاهایی از ابروی شما ریخته یا شکستگی دارد و مشخص است و در این باره نیز از متخصص این کار بخواهید تا تنها جاهای خالی را برای شما با چند نقطه پر کند و تمام ابروی شما را خط نیندازد تا ابرویی کاملا طبیعی و در عین حال مرتب و زیبا داشته باشید،لازم به ذکر است که ابروی تاتوشده سن افراد را چندین برابر بالا میبرد.
11.بهترین رژگونه ای که برای دختران توصیه میشود در کنار هماهنگی با لباس رنگهای صورتی خیلی روشن یا مات کمرنگ ویا رنگهای بژکه معمولا ملایم و کمرنگ ودر عین حال شیک هستند میباشدکه بهتراست با رژلب نیز که از همین گروه است مطابقت داشته باشد.
13.با رژگونه و رژلب صورتی سایه های نیلی،آبی کمرنگ وخاکستری هماهنگی داردوبا رژگونه و رژلب بژ و طلایی سایه های آجری رنگ و قهوه ای مات کمرنگ .سعی کنید رژلبتان را به صورت خنده ودهان نیمه باز بزنید تا یکدست وصاف و تمیزدیده شود.
14. البته موی یک دختر شرقی با رنگ طبیعی و بلند یکدست زبانزد بوده وجذابیت خاص خود را داردو این گروه مورا معمولا همه بیشتر ازموهای هایلایت و لولایت شده می پسندنداما گاهی عجول بودن دختران ایرانی برای زیباتر شدن آنها را از شکل طبیعی خارج می سازدو وادارشان می کند که بلایی بر سر این موهای زیبا بیاورند که دیگر قابل جبران نباشدچرا که هر چه موها زودتر رنگ شوند به همان نسبت زودتر هم با ریزش وسفیدی مو مواجه خواهند شدوگاهی حتی حالت زیبای اولیه خود رانیز از دست خواهند داد پس چه بهتر که به جای هایلایت و مش در مجالس و مهمانی ها از ریملهای مو که به رنگهای مختلف هماهنگ بالباستان دراکثر لوازم آرایشی ها موجود است استفاده کنید و بعد از یک شستشو آنها را از روی موها پاک کنیدو موی طبیعی خودتان را سالم و شاداب حفظ کنید.
15. برای دختر خانمهایی که موهای فر دارند توصیه میشود به جای استفاده از واکسها و کرمهای مو برای ثابت نگه داشتن فرها در مهمانی ها ،هم میتوانید از کتیرا استفاده کنید و هم بعد از حمام مقداری آبلیمو به نوک انگشتانتان زده و پایین موها را چنگ بزنند و برای براق شدن آنها، هم در مورد موهای صاف و هم موهای فر از کمی روغن زیتون بی بو استفاده کنید که با استفاده از این مواد طبیعی نه تنها به موهایتان ضرری وارد نشده بلکه آنها را در عین زیباتر کردن تقویت هم کرده اید.ناگفته نماند که زدن آبلیمو به محکم شدن ناخن های شما نیز کمک خواهد کرد.




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 1:35 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

وقتی آن روی آرایش بالا میآید

بیشتر خانم‌ها لوازم ‌آرایش را دوست دارند و بر این باورند که با لوازم آرایش زیباتر می‌شوند ولی آیا تا به حال شنیده‌اید که کسی با استفاده از لوازم آرایش زشت‌تر شود؟ بله، درست خواندید! محققان به تازگی نتایج مطالعاتی را منتشر کرده‌اند که بر این نکته تاکید دارد که استفاده طولانی‌مدت از لوازم آرایشی می‌تواند باعث نازیبایی شود. آنها بر این باورند که محصولات آرایشی و تماس مواد شیمیایی با پوست لب، صورت و چشم می‌تواند سلامت و زیبایی پوست را تهدید کند….

 

گروهی از محققان برای بررسی اثر مواد شیمیایی و رنگ‌های موجود در لوازم آرایش دست به ابتکار جالبی زده‌اند آنها دو گروه از بانوان را طی سال‌های متمادی مورد مطالعه قرار دادند. گروه اول اصلا از رژلب در طول عمرشان استفاده نمی‌کردند ولی گروه دوم عادت داشتند که هر روز رژ لب به لب‌های‌شان بمالند.

محققان این بانوان را در طی سال‌های متمادی مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند بانوانی که از رژلب استفاده می‌کردند در بلندمدت رنگ لب‌های‌شان تیره‌تر و سیاه‌تر و بدرنگ‌تر از بانوانی بود که اصلا این محصولات شیمیایی را به لب‌های‌شان نمی‌مالیدند. نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد که مواد رنگی رژلب‌ها در برخی نقاط زیرپوست لب نفوذ کرده و اکسید می‌شود و مواد شیمیایی بدرنگی تولید می‌کند که باعث بدرنگ شدن پوست لب‌ها می‌شود.
خط چشم، سایه و چروک اطراف چشم
در مطالعه‌ای دیگر محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده مداوم از سایه چشم و خط‌چشم و ریمل می‌تواند باعث بروز چین و چروک‌‌های ریزی در اطراف چشم‌ها شود. این عارضه‌ می‌تواند شما را پیرتر از سنی که هستید، نشان دهد و یک قدم شما را از زیبایی ذاتی خودتان دورتر کند. مواد شیمیایی موجود در سایه‌ها و حرکات شدید پنبه و شیرپاک‌کن در اطراف پوست حساس چشم می‌تواند باعث شل شدن پوست نازک و لطیف اطراف چشم‌ها شده و در بلندمدت برای شما دردسرساز شود. این محققان معتقدند که بهتر است استفاده از این محصولات آرایشی را محدود کنید و هنگام پاک کردن این محصولات از اطراف چشمان‌تان از حرکات ضربه‌ای استفاده کرده و از حرکات رفت و برگشت خودداری کنید.

گردآوری : گروه آلامتو
به نقل از: پایگاه اطلاع رسانی سلامت ایرانیان




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 1:23 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

داشتن چشمانی زیبا در سنین مختلف

 

داشتن چشمانی زیبا در سنین مختلف!

 

بعضی افراد بر این عقیده‌اند که چشمان هر شخصی، دریچه‌ای به سوی دورن وی است، اما برای آن که به این نتیجه

منحصر به فرد دست پیدا کنیم، بهتر این است که از این دو گوی بلورین بینایی نهایت مراقبت را به جا بیاوریم.

برای دستیابی به بهداشت و زیبایی چشمان در سنین مختلف باید چند راهکار را مدنظر قرار دهیم.

 دکتر «دیوید ای. بانک» متخصص زیبایی چشم و صورت در آمریکاست. وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت: هنگامی که با گودی، سیاهی و چین و چروک دور چشم مواجه هستید، تنها دلیل آن می‌تواند کم خوابی باشد. برای آن که این نواقص را از چشمان خود دور کنید، بهتر این است که مدت زمان خواب و استراحت خود را بیشتر و یا متعادل کنید. از استعمال دخانیات دوری کرده و مواد غذایی سالم مصرف کنید.

این متخصص زیبایی چشم و صورت در ادامه افزود: دومین روش و راهکار این است که حین خروج از منزل و محل کار و با دانستن این موضوع که بیشتر وقت خود را تحت اشعه خورشید و یا لامپ‌های مهتابی سپری کنید، از کرم‌ها و پوشش‌های ضد اشعه ماورای بنفش و مضر خورشید استفاده کنید. روش‌های ذکر شده برای افراد در سنین 20 سالگی است. پس از آن یعنی در سن 30 سالگی باید از راهکارهایی متفاوت بهره جست.

به گزارش ایسنا، بر اساس تحقیقات صورت گرفته این موضوع مشخص شد که بالا رفتن سن، اولین اثر خود را بر چشم‌ها می‌گذارد. به همین روی، بهترین راه این است که از پیرشدن آن‌ها جلوگیری کنیم. بینایی انسان‌ها به چشمانشان بستگی دارد. باید از راهکارهایی برای حفاظت از این گوی‌های بلورین استفاده کرد.

دکتر «دیوید ای. بانک»‌ معتقد است که تزریق ژل‌های طبیعی و کرم‌های چشمی حاوی کلرید سدیم بهترین راهکار است. این مواد طبیعی از خشک شدن پوست اطراف چشم‌ها و از بین رفتن سلول‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. در این سن باید از خط چشم‌های سیاه رنگ خودداری کنید؛ چرا که مواد داخل این خط چشم‌ها می‌توانند بخش‌های نرم و سلول‌های زنده دور چشم را از بین ببرند، اما می‌توانید این خط چشم‌ها و سرمه‌ها را در خارج از چشم و برای زیبایی به کار ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دکتر «بانک» در ادامه افزود که برای سنین 40 سالگی بهترین روش هیدراته کردن یا آب رسانی به پوست اطراف چشم است. در این سنین سلول‌های پوست به ویژه در اطراف چشم رو به خشک شدن گذاشته و پیر شدن چشم را سرعت می‌بخشند. خشک شدن پوست باعث ایجاد پف و ورم در اطراف چشمان می‌شود؛ چرا که توکسین پوست از بین می‌رود.

در سن 50 سالگی به بالا هم که چین و چروک‌های صورت به ویژه در اطراف چشم بیش از پیش نمایان می‌شود، بهترین راه استفاده از ویتامین A است. این ویتامین سلول‌های مرده پوست را بار دیگر به تحرک مجبور می‌کند و کالوژن جدید می‌سازد که برای درخشندگی و بینایی فرد مفید هستند.
به گزارش ایسنا، بر اساس تحقیقات دکتر «بانک» و گروهی از پژوهشگران دانشکده حفاظت از پوست آمریکا، مرطوب کردن پوست و استفاده از کرم‌های مخصوص شب و عدم استفاده از لوازم آرایشی در مدت زمانی طولانی همگی به حفظ زیبایی چشم در این سن می‌افزاید.

گردآوری : آلامتو




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 1:22 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

ماسک های مخصوص جوش صورت

ماسک های خانگی مخصوص جوش صورت

این برنامه شامل همه اطلاعات لازم برای کمک به از بین بردن جوش ها به طور دائم بدون نیاز به استفاده از هیچگونه کرم و دارو و بدون عوارض جانبی را فراهم می کند.

ماسک های خانگی مخصوص جوش صورت

 

ماسک جوش شیرین

درست کردن این ماسک بسیار ساده است و اگر با پوستتان سازگاری کند بسیار موثر می باشد. یادتان باشد، دلیل پیدایش همه جوش ها یکسان نیست به همین دلیل باید ماسک ها و داروهای مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدامیک برایتان موثرتر است.

برای درست کردن این ماسک فقط به دو ماده نیاز دارید: جوش شیرین و آب

بعد ازاینکه صورتتان را با یک ماده تمیزکننده خوب شستشو دادید کمی از این دو ماده را با هم مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید. وقتی کل صورتتان را با این ماسک پوشاندید، بگذارید مدتی روی پوست بماند. در این زمان می توانید کارهای دیگرتان را انجام دهید یا دراز کشیده و کمی استراحت کنید.

سپس جوش شیرین را از روی پوستتان شسته و ببینید که چقدر پوستتان نرم و صاف می شود. اگر این ماسک با پوستتان سازگار بود و جوش هایتان بهتر شد، چند بار در هفته از آن برا از بین بردن کامل جوشهایتان استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک بسیار ساده و مقرون به صرفه است. افراد زیادی نتایح عالی از آن به دست آورده اند.

مواد لازم: فقط و فقط سفیده تخم مرغ.

تمام کاری که باید بکنید این است که سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید. سپس سفیده را خوب هم بزنید تا کف کند. آنرا روی پوست تمیز و شستشو شده بمالید و بگذارید تقریباً 20 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد آنرا با آب گرم بشویید.

عوارض جانبی احتمالی: اگر به تخم مرغ آلرژی داشته باشید نباید از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی ویتامین A است که برای زخم بسیار عالی است. برای درست کردن این ماسک، زرده تخم مرغ را جدا کرده و خوب هم بزنید و روی پوستتان بمالید. بعد از 20 دقیقه پوستتان را بشویید.

ماسک ریحان

2 تا 3 قاشق چای خوری برگ ریحان خشک شده.

یک لیوان آب جوش

برگ های ریحان را برای 10 تا 20 دقیقه در آب جوش بریزید. بگذارید خنک شود. سپس با پنبه توپی روی صورتتان بمالید.

ماسک مخصوص از بین بردن جوش های سرسیاه

2/1 فنجان خاک رس مخصوص لکه گیری پارچه

یک قاشق غذاخوری بنزوئین

نارون کوهی مقطر

همه مواد را مخلوط کرده و خوب هم بزنید. ماسک را روی پوستتان بمالید و 30 تا 40 دقیقه اجازه بدهید که خشک و سفت شود. یک حوله دستی کوچک را با آب گرم خیس کرده و روی صورتتان بیندازید.

وقتی ماسک شروع به صاف شدن کرد، به آرامی آن در حرکت های دورانی را با حوله از ری صورتتان پاک کنید و با میزان کافی آب گرم بشویید.

ماسک نمک دریایی

نمک دریایی یا نمک معمولی را در آب حل کرده و صورتتان را با آن بشویید.

 

ماسک اوت میل (آرد جو دوسر)

کمی اوت میل را با آن مخلوط کنید و به آرامی روی صورتتان بمالید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

امیدواریم که این ماسک ها به صاف و شفاف کردن پوست شما کمک کند. چه مداوم جوش بزنید و چه هر از گاهی، این ماسک ها می تواند به شما کمک کند از شر آن برای همیشه خلاص شوید.

 

———
گردآوری : گروه آلامتو
به نقل از : آرایش




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 1:22 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

فقط با 3 کلمه از پوست خود مراقبت کنید !!

مراقبت از پوست 3 کلمه است!

هدف از مراقبت های پوستی، کاهش اختلال عملکرد پوست و تقویت، شادابی و سلامت آن است. اولین توصیه ها در این زمینه عبارتند :

 اولین توصیه ها در این زمینه عبارتند از: پیشگیری از مواجهه طولانی مدت با آفتاب، مراقبت از خشکی پوست، عدم مصرف سیگار، عدم اسکراب پوستی در پوست های دارای ضایعه و استفاده از محصول های غیر کومدوژن در بیماران مبتلا به آکنه…

• محصولات انتخابی برای مراقبت پوست:
صابون ها و پاک کننده ها، تونرها، مرطوب کننده ها، کرم های دور چشم، ضدآفتاب، لایه بردارها و ماسک هاست.

• صابون ها و پاک کننده ها:
هدف از به کارگیری این ترکیب ها، پاک کردن آرایش، چربی و کثیفی از سطح پوست است که جهت سرعت بخشیدن به تمیز کردن پوست از این فرآورده ها استفاده می شود. مدت ها صابون به عنوان پاک کننده اصلی بود ولی امروزه پاک کننده های، جایگزین صابون استفاده می شوند چرا که رطوبت پوست را بهتر حفظ می کنند. پاک کردن پوست اساس حفظ سلامت پوست است. این ترکیبات در مورد پوست خشک باید ملایم بوده و صابون همراه با مرطوب کننده باشد.

• تونرها، قابض ها و شاداب کننده ها:
هدف از استفاده از این ترکیب ها برطرف کردن چربی یا باقیمانده صابون است ولی علاوه بر آن اثر نرم کننده نیز بر پوست دارند. در مواردی که شوینده های قلیایی استفاده می شود شاید مصرف این ترکیبات ضروری به نظر برسد.در صورتی که رتینوئید مصرف می کنید، مصرف این ترکیبات پوست را قرمز، ملتهب و دچار خارش می کند. در این صورت استفاده از ترکیبات فاقد الکل مفید است. این ترکیبات پوست را خنک و شاداب به نظر می رساند و به صورت موقت منافذ پوست را می بندد و چربی لایه خارجی پوست را می برد.

• لایه بردارها (scrubs):
این ترکیب ها لایه استراتوم کورنئوم (لایه شاخی پوست) را تخریب می کند. اسکراب یا مالش بر اساس عمل فیزیکی لایه بردارها پایه گذاری شده است. البته مصرف این ترکیبات امروزه خیلی زیاد شده و در بعضی از موارد باعث بروز مشکلاتی شده است. شایع ترین ترکیباتی که به عنوان لایه بردار به کار می روند، آلفاهیدروکسی اسید (AHA)، بوتیلتید هیدروکسی آنیزول (BHA) و رتینوییدها هستند.

• ماسک ها (Masks):
بیماران معمولا این فرآورده ها را برای سفت کردن پوست، پاک کردن عمقی منافذ پوستی و مرطوب کردن پوست استفاده می کنند. بیشتر افراد برای کاربرد این فرآورده ها رغبت نشان می دهند چرا که در مدت زمان کوتاهی انواع متفاوتی از محصولات را روی صورت می گذارند و حس ماسک گذاشتن را دوست دارند ولی باید به بیماران توضیح داد که منافع این فرآورده ها فقط تا زمانی است که روی پوست قرار دارند. بهتر است این محصولات هفته ای یک بار روی پوست به کار روند. مراقبت های پوستی به سن، جنس، تیپ پوستی بیمار، حساس بودن، چرب بودن و… یا روش زندگی (کار در خارج از منزل یا خانه داری) و شیفت کار در روز یا شب بستگی دارد. به طور کلی 3 کلمه اصلی در مراقبت از پوست وجود دارد: تمیز کردن، درمان کردن وحفاظت کردن

گردآوری : آلامتو




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 1:21 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

چگونه رژ لب بزنید تا زیبا و ماندگار باشد

با تنوع رنگها و سبکهایی که برای هر نوع رنگ پوستی خوب و عالی به نظر می رسد، رژ قرمز و صورتی رنگ، روش عالی برای بهتر کردن آرایش روزانه شما است. استفاده درست از رژ نیاز به اندکی مهارت دارد. به این نکات ساده برای به کار بردن رژ توجه کنید.

 

 

 

 

 

1- یک لایه سبک و ملایم از کرم آرایشی زیرساخت مایع به روی لبهای خود بزنید و بگذارید خشک شود.

2- کمی پودر مات بر روی لب خود بکشید. این کار باعث می شود تا سطح صاف و یکنواختی برای استفاده رژلب ایجاد شود و به جلوگیری از محو شدن آن کمک می کند.

 

3- با خط لبی که به بهترین شکل با رنگ رژ شما هماهنگ است، در اطراف لبتان خط لب بکشید. برای ایجاد ظاهری طبیعی خط لب را در کناره های انتهایی لب خود به خوبی بکشید.

 

4- از یک قلم آرایشی درجه یک و تخصصی استفاده کنید و کشیدن رژ را از قسمت وسط لب خود شروع کنید و سپس به اطراف حرکت بدهید. استفاده از قلم مو باعث می شود که میزان مناسبی از رنگ به روی لب شما کشیده بشود.

 

5- لایه اول رژ را به آهستگی با یک دستمال کاغذی کمرنگ کنید.

6- دومین لایه از رژ را دوباره همانند روش قبل، از قسمت مرکزی لب شروع کنید و به اطراف بکشید.




ادامه مطلب

[ جمعه 90/10/23 ] [ 3:24 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

پنجاه نکتة جالب و خواندنی

آیا می‌‌دانستید؟...

 

پنجاه نکتة جالب و خواندنی

  *هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد.
*در هرم خئوپوس در مصرکه 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است به اندازه‌ای سنگ به کار رفته که می‌توان با آن دیواری آجری به ارتفاع 50 سانتی‌متر در دور دنیا ساخت.
*هر سال از 600/557/31 ثانیه تشکیل شده است.
*بزرگترین گل جهان فلوزیا نام دارد .
*بیشترین ضربان قلب راقناریها با1000 بار در دقیقه و کمترین را فیل با 27 بار در دقیقه دارد.
*اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذاریم تقریبا 97000 کیلومتر می‌شود.
*سرعت صوت در فولاد 14 بار سریعتر از سرعت آن در هواست.
*وقتی مگس بر روی یک میلة فولادی می‌نشیند میلة فولادی به اندازة دو میلیونیم میلیمتر خم می‌شود.
*نور خورشید فقط تا عمق 400متری آب دریا نفوذ می‌کند.
*امریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد.
*عدد 2520 را می‌توان بر اعداد 1 تا10 تقسیم نمود بدون آنکه خارج قسمت کسری داشته باشد.
*فشار در مرکز خورشید تقریبا700 میلیون تن بر 452/6سانتی متر مربع است.
*طول عمر مردم سوئد و ژاپن از دیگر ملل جهان بیشتر است.
*شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت می‌کند.
*داغ ترین نقطة کرة زمین در دالول اتیوپی است . در این منطقه در یک روز عادی دمای هوا در سایه به 94 درجه فارنهایت می‌رسد.
*آبشار آنجل در ونزوئل20 بار بلندتر از آبشار نیاگارا است.
*یک لیتر سرکه در زمستان سنگینتر از تابستان است.
*30برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می‌کنند در زیر خاک مدفون شده‌اند.
*نزدیکترین ستاره به زمین بعد از خورشید الفامنچوری است که فاصلة آن تا زمین 3/4سال نوری است.
*تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است.
*فلز اوسمیم سنگینترین مادة روی زمین است .
*آیا میدانید
60? از ماهواره های جهان نظامی و 40? بقیه غیر نظامی است.
*در هر ثانیه بیش از
5000
بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون بر خورد می‌کند و تصویری را که شما تماشا میکنید بوجود می‌آورد.
*آیا میدانید شانس شبیه بودن دو اثر انگشت یک به
?
64 میلیارد است‌.‏
*اگر امواج ماورای صوت را به قسمت محدودی از فضا که در آن گرد و غبار و یا ذرّات دود سیگار موجود باشد بتابانیم این ذرّات با سرعت رسوب می‌کنند.
* آیا می‌دانستید درجه حرارت بالاترین قسمت یک شعله به 1540 درجه می‌رسد در حالی که پایین ترین قسمت آن فقط 300درجه حرارت دارد.
* آیا می‌دانستید که معنی لغت کانادا به زبان سرخ پوستی یعنی روستای بزرگ.
* آیا می‌دانستید که قد انسان تا
20, 25 و گاهی تا 40
سالگی بلند می‌شود و از چهل سالگی به بعد قد
انسان هر دو سال حدود شش میلی متر کوتاه می‌شود.
* آیا می‌دانستید که ناخنهای دست، چهار برابر ، سریعتر از ناخن‌های پا رشد می‌کنند.
* آیا می‌دانستید که فقط با از دست دادن یک در صد از آب بدن ، احساس تشنگی می‌کنیم.
* آیا می‌دانستید که در حدود یک سوم سرطانهایی که در نهایت منجر به مرگ می‌شوند با آنچه که می‌خوریم در ارتباط  هستند؟
* آیا می‌دانستید که دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند؟                                                      

 *آیا می‌دانستید که تنها موادی که دارای یکی از عنصرهای آهن، کوبالت یا نیکل باشند جذب آهن ربا می‌شود.
* آیا می‌دانستید که مغز شما وقتی خواب هستید فعالیتش بیشتر است از وقتی که در حال تماشای تلویزیون هستید؟                                                                                                                                  

 *آیا می‌دانستید که مغولستان بزرگترین کشور جهان است که به دریا و اقیانوس راه ندارد؟
* آیا می‌دانستید که انگشت سبابه (نشانه) از سایر انگشتان دست حساستر است؟
* آیا می‌دانستید که ملکة موریانه پنجاه بار بزرگتر از جفت مذکر خود است؟
* آیا می‌دانستید چیتا یا یوزپلنگ سریعترین حیوان خشکی است . او در عرض فقط 3 ثانیه تا 100 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. رکوردی که حتی سریعترین خودروهای فراری هم نتوانسته‌اند بشکنند.                                                                                                                                      

    * طبق آمار صندوق بین المللی پول، ایران از نظر فرار مغزها در بین 91 کشور در حال توسعه و توسعه نیافته جهان در مقام اول قرار دارد.
* آیا می‌دانستید که برج آزادی که در بندر نیویورک(ایالات متحده امریکا) قرار دارد92 متر ارتفاع دارد و هدیه‌ای از طرف فرانسه است.قطعات این مجسمه کم کم باکشتی از فرانسه به امریکا آورده شد و در آنجا سر هم شد.
* آیا می‌دانستید تشکیل و تولّد سیاره‌ای مشابه زمین حداقل به سه میلیون سال نیاز دارد؟
* آیا می‌دانستید که در هر شبانه روز تقریبا هیجده هزار لیتر خون در بدن به جریان انداخته می‌شود و این کار عظیم را قلب به تنهایی عهده دار است.
*آیا می‌دانستید که شمار تلفات جانی در جنگ جهانی دوم که بین سالهای 1939 تا 1945 بود، بیش از بیست و شش میلیون نفر بود؟
* آیا می‌دانستید که تقریبا 300 متر مکعب گاز هلیم می‌تواند یک انسان را از روی زمین بلند کند؟
* آیا می‌دانستید که کرمهای ابریشم در پنجاه وشش روز، هشتاد و شش هزار برابر خود غذا میخورند؟
* آیا می‌دانستید که تیز پروازترین حیوانات جهان پرندگانیاند که پرستوک نامیده می‌شوند پرستوک دم خاردار که در آسیا زندگی می‌کند ، قادر است با سرعتی بیش از صد و شصت کیلومتر در ساعت پرواز کند و با بالاترین میزان سرعت یک قطار سریع‌السیر رقابت کند.
*آیا می‌دانستید که کرة مریخ با سرعت 240 کیلومتر درساعت به دور خورشید می‌چرخد؟
*آیا می‌دانستید که هرچه از مرکز زمین فاصله بگیریم نیروی جاذبه کمتر می‌شود، در نتیجه وزن کاهش می‌یابد ، وزن فردی که در خط استوا ایستاده از وزن همین شخص در قطب شمال و جنوب کمتر است زیرا در خط استوا زمین بر آمده تر و در قطب هموارتر است این تفاوت وزن حدود پنج درصد است.
                                                                                                                                  

 *آیا می‌دانستید که ظروف پلاستیکی تقریبا پنجاه هزار سال در برابر تجزیه و فساد مقاومند؟
* آیا می‌دانستید که رشد کودک در بهار بیشتر است؟
* آیا می‌دانستید که یک چهارم خاک روسیه در سال پوشیده از برف است؟
* آیا میدانستید حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می‌کند؟
* جهان حدود 7/13 میلیارد سال پیش متولد شده است. فقط حدود 4درصد عالم از ماده ، به شکلی که ما می‌شناسیم تشکیل شده است، یعنی ماده معمولی که ما می‌شناسیم و در آزمایشگاه وجود دارد، فقط 4درصد کل عالم را می‌سازد. 23درصد عالم را ماده تاریک سرد تشکیل داده که دانشمندان اطلاعات خیلی کمی درباره‌اش دارند و 73 درصد باقی مانده را انرژی تاریک عجیب تشکیل می‌دهد که تقریبا تنها چیزی که در موردش می‌دانیم ، این است که وجود دارد! هندسة کیهان تخت است و مشاهدات
WMAP مدل تورمی را تایید می کند که می گوید: جهان با مهبانگ(انفجار بزرگ) شروع شد و در زمان کوتاهی خیلی سریع منبسط شد و سپس آهنگ انبساطش کند شد تا به مقدار کنونیش رسید. این انبساط ادامه خواهد داشت و جهان تا ابد منبسط خواهد شد. نتایج اخیر امکان توقف انبساط یا باز رمیدن جهان در خودش را رد می کند. طبق محاسبات نخستین ستاره ها 200 میلیون سال پس از تولید کیهان متولد شدند. به خاطر زمانی که طول کشیده تا این تابش به ما برسد این داده های جدید، جهان را درست آن طور که بلافاصله پس از مهبانگ بوده، نشان می‌دهد. این تابش دورترین چیزی است که دانشمندان تاکنون موفق به مشاهدة آن شده‌اند.




ادامه مطلب

[ جمعه 90/10/23 ] [ 3:17 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

در مورد نام زیبای کشورمان ایران چه می دانید؟

ائریه - ائیرین - آریاورته - آورته - آریا ویج - ایرانویج - ایران ویژ - اریانه - اران - پرس
ایران - Persia - IRAN

به آن گروه از آریایی‌ها که مهاجرت نکردند و در «ناف جهان» که به‌زبان اوستایی «ائیرینه‌وئیجنگه»(airyana-va?jangh) خوانده می‌شد، ساکن بماندند و با نام ایرج مشهوراند و ایرج (eraj) که به‌زبان پهلوی (erech) خوانده می‌شود، مخفف همان واژه­ی اوستایی است که به پهلوی و پارسی دری (ویج) تلفظ می‌شود که همان مرکز جهان معنی می‌دهد.

واژه­ی ایران که در پارسی ‌میانه به شکل «اران»(er?n) بوده، و برگرفته از شکل‌های قدیمی «آریانا» یعنی سرزمین آریایی‌هاست.

واژه­ی «آریا» در زبان‌های اوستایی، پارسی باستان و سنسکریت به ترتیب به شکل‌های «اَیریه»(airya)،«اَریه»(?riya)،«آریه»(arya) به کار رفته است. و نیز در زبان سنسکریت «اریه»(ariya) به معنی سَروَر و مهتر و «آریکه»(aryaka) به معنی مَردِ شایسته‌ی بزرگداشت و حرمت است و آریایی به‌زبان اوستایی «ائیرین»(airyana) و به‌زبان پهلوی و پارسی دری «ایر» خوانده می‌شود و ایرج به‌زبان آریایی «airya» است.
ایر در واژه به‌معنی «آزاده» و جمع آن «ایران» به‌معنی «آزادگان» است.

در شاهنامه درباره­ی پسر سوم فریدون می‌خوانیم :

مر او را که بُد هوش و فرهنگ و رای      مر او را چه خوانند ؟ ایران خدای

ایران در این‌جا به‌معنی جمع «ایر» یعنی آزادگان و «ایران خدای» به‌ معنی پادشاه آزادگان است.

ایرانیان و آریاییان هند که در روزگاران کهن زبان‌های آنان به یکدیگر بسیار نزدیک بود، خود را به این نام خوانده­‌اند.(سیمای ایران تألیف ایرج افشار، ص 67-68-69)

داریوش بزرگ در نوشته‌های نقش رستم و شوش از خود، چنین یاد می‌کند :

     «منم داریوش، شاه بزرگ، شاه شاهان، شاه سرزمین‌های همه‌ زبان، شاه این بوم بزرگ پهناور، پسر ویشتاسب هخامنشی، پارسی، پسر یک پارسی، آریایی، از چهر آریایی (آریایی‌نژاد).»

(اومستد، ا.ت. تاریخ شاهنشاهی هخامنشی، ص 167)

اریه در نام «اریامنه»(ariy?ramna) - اریامنه پدر اَرشام پدر ویشتاسب و ویشتاسب پدر داریوش است - و «ایریه» در واژه‌ی اوستایی «اَیرینَه وئجه»(airyna.va?jangh) ایران‌ویج (ایران‌ویج در دید زرتشتیان هنوز هم به معنای بهترین و مقدس‌ترین بخش ایران و جهان است) و «اَیریوخشوثه»(airyo.xshutha) - اَیریوخشوثه کوهی که آرش، تیر انداز نامی ایران در زمان منوچهر پیشدادی از بالای آن تیری به سوی مشرق انداخت - و «ایره‌یاوه»(airy?va)، ایرج (یاری کننده‌ی آریا) به‌کار رفته است.

در مورد کشورهای دیگر و اقوام آریائی که به اروپا مهاجرت کردند و نام ایران را نگاه داشتند، می‌توان «ایرلند» را نام برد (ایرلند = سرزمین ایرها = سرزمین آریاییان) و هم در آن‌جا است که هنوز معابد میترایی یعنی یادگار دوران فریدون از زیر خاک بدر می‌آید. (دکتر فریدون جنیدی کتاب زندگی و مهاجرت آریاییان ص - 175 176)

این واژه را در زبان ایرلندی که هم‌ریشه‌ی زبان ماست به شکل «aire» و «airech» و به همان معنی «آزاده» می‌بینیم.

بخش نخست نام کشور ایرلند که در خود زبان ایرلندی «eire» نامیده می‌شود نیز همین واژه است.
Eire; former name of the Republic of Ireland

اریه و ایریه رفته‌ رفته به شکل «ایر»(?r) درآمد. ایرانیان در نوشته‌های پهلوی ساسانی، خود را به این نام و میهن خود را «ایران»(?r?n) نامیدند. (ایرانیان در نوشته‌های پهلوی اشکانی «اَریان»، در ارمنی «اِران»(eran) یا «ایرانشتر»(?r?n shathr) و در فارسی «ایرانشهر» نامیده می‌شدند.)
ایران در زبان پهلوی دو معنی داشت : یکی آریاییان یا ایرانیان و دیگر سرزمین ایران.

شکلی دیگری از ایران «اریان» است که در کتاب تاریخ پیامبران و شاهان از «حمزه اصفهانی»، دانشمند سده‌ی 4 آمده است. او یک‌بار از مملکت «اریان» و هم «فرس» و به بیان دیگر «اریان» نام می­برد و می­گوید که ایشان پارسسیان‌اند.(اصفهانی، حمزه. تاریخ پیامبران و شاهان، ص2)
از این سخن پیداست که او اریان را در معنی جمع و به جای ایرانیان یا آریایی­ها بکار برده است.

شکل «اریان شهر» نیز به جای «ایران‌ شهر» در کتاب التنبیه و الاشراف، تألیف «ابوالحسن علی مسعودی»، مورخ سده‌ی 4 نیز دیده شده است.(مسعودی، ابولحسن علی.التنبیه و الاشراف، صص 38-39)
«شثر» (= شهر در فارسی) که در واژه­ی پهلوی «ایران شثر» آمده است در آن زبان به معنای کنونی «سرزمین» است.
در زبان پهلوی ساسانی به جای شهر (در معنی امروزی) شثرستان (= شهرستان در فارسی) بکاربرده می‌شد و کیشور (= کشور در فارسی) به معنی یک بخش از هفت بخش زمین بود که به تازی «اقلیم» خوانده شده است. در زبان پهلوی از واژه‌ی «ایرانشثر»، کشور ایرانیان، کشور آریاییان خواسته و دریافته می‌شد. (کیا، دکتر صادق. آریا مهر، ص 3-4)

ایران هم‌چنین منسوب به‌محل آن، به‌نژاد «ایر» یا جایگاه آریاییان گفته می‌شده و هم‌اکنون نیز به همان نسبت خوانده می‌شود. بخشی از پیام کی‌خسرو به افراسیاب‌ را ببینید :

به ایران زن‌ و مرد لرزان به ‌خاک         خروشان ز تو پیش یزدان پاک

که در این بیت : ایران به‌معنی کشور آریاییان است، یا :

دریغ‌ است، ایران که ویران شود          کنام پلنگان ‌و شیران شود

ابوسعید ابوالخیر در این چهارپاره (رباعی) ایران را به معنی جمع ایر آورده است :

سبزی بهشت و نوبهار از توبرند               آنی که به خلد یادگار از تو برند
در چین وختن، نقش‌ونگار از تو برند         ایران همه فال روزگار از تو برند




ادامه مطلب

[ جمعه 90/10/23 ] [ 3:16 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

قوانین عجیب و خنده دار جهان

1. جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

2. تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای 15 برای تقلب به زندان فرستاده می شوند.

 

3. مشاهده فیلم های کاراته ای تا سال 79 در عراق ممنوع بود.

5. در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

6. در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.

7. در تایلند همه سینما رو مجبورند هنگام پخش سرود ملی قبل از شروع فیلم قیام کنند.

8. در دانمارک روشن کردن ماشین قبل از چک کردن اینکه بچه ای زیر آن خوابیده است یا نه، ممنوع است.

9. در تایلند انداختن آدامس جویده شده تان 500 دلار جریمه دارد و قبل از خارج شدن از خانه حتما باید لباس زیر پوشیده باشید.

10. در سال 1888 در بریتانیا قانونی تصویب شده که دوچرخه سواران را موظف می کرد تا زمان رد شدن ماشین از کنارشان، زنگ دوچرخه هایشان را بطور پیوسته به صدا درآورند.

11. در قرن 16 و 17 میلادی نوشیدن قهوه در ترکیه ممنوع بود و اگر کسی در حین خوردن قهوه دستگیر می شدن، به اعدام محکوم می شد.

12. در فنلاند زمانی پخش کارتون دونالد داک به علت شلوار نپوشیدن شخصیت اصلی سریال ممنوع بود.

13. تا سال 1984، بلژیکی ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون بطور رندوم انتخاب کنند.

14. در برمه دسترسی به اینترنت غیر قانونی است. اگر فردی با اتهام داشتن مودم دستگیر شود، به زندان محکوم می شود.

15. اتریش اولین کشوری بود که مجازات مرگ را در سال 1787 حذف کرد.

16. صد ها سال پیش هر فردی که قصد داشت از کشور خارج شود، به سرعت اعدام می شد.

17. در طول جنگ جهانی اول هر سربازی که به همجنس بازی متهم می شد، اعدام می شد.

18. در زمان حکومت طالبان در افعانستان، پوشیدن جوراب سفید برای زنان به علت تحریک آمیز بودن آن برای مردان ممنوع بود. در ضمن ماموران پلیس دستور داشتند پنجره خانه ها را با رنگ سیاه بپوشانند تا زنان حاضر در خانه ها دیده نشوند.

19. در 24 ایالت آمریکا صغف حنسی عامل اصلی طلاق است.

20. در ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.




ادامه مطلب

[ جمعه 90/10/23 ] [ 3:16 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

شخصیت شناسی بر اساس ساختار بدنی

شخصیت شما بر اساس ساختار بدنی

الگوهاى شخصیتى با هدف طبقه بندى افراد به دسته هاى متمایز از یکدیگر در علم روانشناسى مورد استفاده فراوان قرار مى گیرند. یکى از این الگوهاى شخصیتى که توسط ویلیام شلدون ابداع شده است شخصیت افراد را براساس ساختار جسمانى و جثه بدنشان به سه دسته اصلى که سوماتوتیپ نامیده مى شوند، طبقه بندى کرده است.شما مى توانید با به کارگیرى این الگوها به شخصیت افراد مورد نظر خود تا حدودى پى برده و با آنان بهتر و موثرتر ارتباط برقرار کنید.

- آندومورف (endomorph): آندومورف ها از نظر فیزیک بدنى معمولاً داراى دور کمر پهن و شانه هاى باریک و کم عرض هستند. گوشتالو، فربه و گلابى شکل هستند ولى قوزک پاهایشان و مچ دست هایشان باریک و لاغر است که سبب بیشتر به چشم آمدن دیگر نواحى بدنشان مى شود.

خصایص شخصیتى: لذت گرا، خوش مشرب، بردبار، راحت طلب، صلح جو، شوخ طبع، خیره سر، آسوده خاطر، خواب سنگین و طولانى مدت، عاشق خوراکى، محتاج محبت، خونسرد و کارها را پشت گوش مى اندازند.

- اکتومورف ( ectomorph) : اکتومورف ها نقطه مقابل آندومورف ها هستند. از لحاظ فیزیکى داراى شانه ها و دور کمر باریک، صورت لاغر و پیشانى بلند و کشیده، قفسه سینه لاغر و باریک و دست و پاهاى نحیف بوده و چربى اندکى در بدنشان موجود است. هرچند ممکن است به اندازه آندومورف ها غذا بخورند اما چنین به نظر مى آید که هیچ گاه اضافه وزن پیدا نمى کنند (بزرگترین دغدغه آندومورف ها).

خصایص شخصیتى: متفکر، آرام و ساکت، شکننده، خجالتى، حساس، کناره گیر، درون گرا، دلواپس، عدم ابراز احساسات، هنرمند، غیرقابل پیش بینى، خلاق، قوه تخیل بالا، بدخلق، کارها را خوب شروع کرده اما درست به پایان نمى رسانند.

- مزومورف (mesomorph) : مزومورف ها بین آندومورف ها و اکتومورف ها جاى دارند. از لحاظ فیزیکى داراى ترکیب مطلوبترى بوده و به اصطلاح داراى تناسب اندام هستند. داراى سر بزرگ، شانه هاى پهن(چهار شانه) و میان تنه باریک همراه با بازوها و زانوهاى نیرومند و چربى خیلى کمى در بدنشان هستند. مستطیل شکل بوده و اغلب سر بزرگى دارند.

خصایص شخصیتى: عمل گرا، فعال، نیرومند، ستیزه جو، ماجراجو، بى باک، بى تفاوت نسبت به عقاید دیگران، گستاخ، سلطه جو، عاشق ریسک کردن، قدرت طلب، طعنه زن، علاقه مند به فعالیت هاى بدنى، تغذیه و خواب منظم.

توجه داشته باشید که الزاماً تقسیم بندى فوق همیشه براى همه صادق نبوده و این احتمال وجود دارد که مثلاً فردى داراى جثه و اندام اکتومورف بوده اما برخى از خصوصیات شخصیتى آندومورف ها و یا مزومورف ها را از خود بروز دهد.



ادامه مطلب

[ جمعه 90/10/23 ] [ 3:16 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]