سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بتسولاریوم برنزه شویم یانورخورشید؟

رنگ پوست سفیدی دارم و خیلی دوست دارم در تابستان پوستم را برنزه کنم اما روش مطمئن اینکار را نمیدانم، عده ای در سالنها سولاریوم را پیشنهاد میدهند و عده ای هم نور آفتاب، کدام روش بهتر است؟
دستگاه‌های سولاریوم معمولا از اشعات UVA استفاده می‌کنند که بسیار کمتر از نور آفتاب موجب سوختگی پوست می‌شوند اما نباید گول تبلیغات را بخورید. این اشعات UVA موجب تخریبات پوستی می‌شود که می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند. اشعات UVA طو‌ل‌موج بلندتری دارند و به لایه‌های عمیق‌تر پوست اثر می‌گذارند به همین دلیل موجب چروک شدن زودرس پوست می‌شوند.
 اگر دوست دارید پوستتان را کمی تیره‌تر کنید، بهتر است از برنزکننده‌هایی غیر از نور خورشید و سولاریوم استفاده کنید که به صورت کرم و ژل در بیشتر داروخانه‌ها موجود هستند. بعضی از این کرمها هفتگی هستند و به روز پوست را تیره تر می کنند و با عنوان روزهای هفته مصرف می شوند تا شما را به رنگ دلخواه پوستتان برسانند .حسن این کرم و ژلها این است که تا 15 تا یک ماه پوستتان را تیره نگه داشته و در صورت خسته شدن و یا پشیمانی پس از این مدت رنگ پوستتان به حالت اول برخواهد گشت.
توصیه می شود اگر تصمیم به برنزه شدن با نور آفتاب را گرفتید حتما قبل از رفتن به ساحل و دریا یا زمانی که مدت زیادی را می‌خواهید خارج از منزل و زیرنور  آفتاب باشید، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرده و هر یک تا دو ساعت آن را تجدید کنید.



ادامه مطلب

[ جمعه 90/5/21 ] [ 2:50 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

جوش صورت راه های درمان وپیشگیری

بعضی از افراد دارای پوست بسیار حساسی می باشند و اگر زخم یا جوشی در روی آن پدید آید جای آن پس از بهبودی به صورت لکه در بدن و در روی پوست باقی می ماند برای معالجه این لکه های حاصل از خون مردگی می توان از روشهای زیر استفاده کرد:

محل جوش را با مخلوط عسل و ویتامین "e" به صورت روغن و یا پودر در جوز به مدت 20 دقیقه بپوشانید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد آب سرد به صورت بپاشید، این روش را هفته ای یکبار انجام دهید تا آثار جوش ها کاملا از بین برود. مخلوط آب اسفناج و سفیدآب ، آثار جوش های صورت را از بین می برد. به محل جوشها می توان مخلوط عسل و زرده تخم مرغ و روغن زیتون مالید و یک ساعت روی صورت قرار داده و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این عمل را یک روز درمیان تکرار کنید تا آثار جوش ها از بین برود.



برگ کلم یا برگ ترب یا پونه را کوبیده و ضماد اندازید، یا زرنیخ واشق را با آب کوبیده با سرکه، ضماد گذارید. شاه بلوط، مازو، اقاقیا هر یک از اینها را که می خواهید کوبیده و با آب گرم خمیر کرده و ضماد اندازید، مواظب باشید که محل جوش شکافته نشود. برگ جعفری و برگ تلفونی را کاملا له کنید این مخلوط له شده را به اضافه کمی عسل به صورت ماسک به پوست خود بمالید، این عمل را هر روز به مدت 40 دقیقه تکرار کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا آثار جوش ها از بین برود. (کمپرس با جوشانده تخم جعفری نیز برای از بین بردن آثار جوش ها مفید می باشد.)

ا;ثر آب بر روی جوش های چرکی

در دوره اولیه وقتی که جوش ها هنوز کوچک هستند با یخ از گسترش آنها جلوگیری کرده ، بدین ترتیب که با قرار دادن کیسه یخ روی دمل، از رشد آنها جلوگیری نموده و بعد آنها را کمپرس داغ می کنید. مسئله مهم به وجود آمدن سیستم سریع گردش خون در محل جوش می باشد چرا که این گردش سریع خون باعث تعویض شدن چرک و مواد سمی محل جوش با مواد سالمی که در خون است ، شده و در نتیجه جوش ها زودتر و بهتر از بین می روند.

 

جوش های صورت را با تغذیه مناسب درمان کنیم



جوش بعنوان یک اختلال در غدد چربی پوست است که ممکن است در صورت، پشت، شانه ها، سینه و بازوها دیده شود در سنین بلوغ با تغییرات هورمونهای جنسی ماده ای بنام سبوم از غدد چربی زیر پوست ترشح می گردد که نقش بسیار مهمی در نرم و لطیف نگه داشتن


پوست دارد .اگربه هر علتی غدد چربی مذکور ملتهب شوند و مجرای خروجی آنها مسدود شود سبوم ترشح شده در داخل غدد چربی انباشته شده و جوش ایجاد می شود که گاهی همراه با چرک ناشی از التهاب نیز می باشد. در افراد بالغ استرس، تغییرات هورمونی، و حساسیت های غذایی ممکن است عامل بوجود آورنده جوش های صورت باشد داروهایی چون قرص های ضد حاملگی خوراکی از عوامل بسیار شایع ایجاد جوش می باشند.



ید نیز ماده ای است که در ایجاد شدن جوش بی تاثیر نیست بطوری که نمک های ید دار، ماهی های دریایی ، جلبک های خوراکی، شیر و غذاهای آماده بعلت ید فراوان از عوامل تولید جوش در بدن هستند. در تحقیقات بعمل آمده کاهش روی ( Zinc) در بدن سبب افزایش جوش های صورت و سایر قسمتهای بدن می شود. تمیز نگه داشتن پوست و چرب نکردن آن با داروها یا کرم های روغنی در پیشگیری از بروز جوش بسیار مهم است. بخور پوست باعث باز شدن مجاری غدد چربی ملتهب شده و با خارج شدن سبوم داخل آنها در درمان جوش بسیار موثر است.



توجه داشته باشید که جوش ها را نبایستی فشار داد و یا ترکاند چراکه ممکن است عفونی شده و بعد از بهبودی آثار زخم ناشی از ترکاندن آن در پوست باقی بماند. استرس خود را کاهش دهید و از مصرف مواد شیرینی و پرکربوهیدرات پرهیز کنید. درصورتی که جوش های خفیفی دارید شستشوی مکرر پوست معمولاً در درمان آن بسیار موثر است.


اگر جوش نسبتاً شدید باشد مصرف ترکیبات دارویی از جمله داروهای حاوی بنزویل پراکسید یا اسید سالیسیلیک کافی است و در جوش های شدید بایستی با مصرف آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی همراه با ویتامین هایی چون A به مقابله با این بیماری پرداخت، بخاطر داشته باشید که بایستی از مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ها پرهیز کرد چراکه در این صورت با از بین بردن باکتری های طبیعی روده مواردی چون کمبود ویتامین ها گروه B مشاهده شود . استفاده از اشعه ماوراء بنفش و نور خورشید در درمان جوش موثر است البته به شرط اینکه در مصرف آنها احتیاط کرده و بیش از حد دریافت نشود.

روز اسه آ (Rosacea) بیماری مزمنی است که بصورت جوش های ریز در نواحی گونه و بینی دیده می شود که بصورت جوش های قرمز رنگ بروز می شود. مصرف دوزهای بالای ویتامین B در درمان این بیماری بسیار موثر است.از داروهای مفید برای درمان جوش می توان از ویتامین 6 B ، ژل نیاسینامید، و کپسول روی نام برد.مواد غذایی توصیه شده برای بیماران جهت پیشگیری و درمان جوش عبارتند از: میوه ها و سبزیجاب تازه ، حبوبات، برنج کامل( که سبوس آن جدا نشده است)، لوبیا، گردو، کدو، تخم مرغ، گوشت سفید ماکیان، صدف های خوراکی ، هویج، کرفس، خیار، کاهو و اسفناج .

 

 




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 6:2 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

نکاتی برای داشتن پوستی لطیف

نکاتی برای داشتن پوستی لطیف
زنانی که با وجود عیب های صورتشان زیبا جلوه می کنند، زنانی هستند که می دانند، پاک کردن، تقویت کردن و غذا دادن، رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.برای این منظور به نکات زیر توجه کنید:

برای مالیدن کرم به صورت، نوک انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره وار از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب پوست گردد. صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب شود. حدوداً ?? دقیقه طول می کشد تا کرم کاملاً جذب پوست صورت شود. اجازه ندهید کرم بیش از ?? دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس ازاین مدت باعث جذب دوده و گرد و غبار می شود و ممکن است سبب انسداد منافذ پوست شود.

برای پاک کردن کرم از یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید تا رطوبت پوست ازبین نرود. حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید. هنگام خواب کرم روی صورتتان را پاک کنید و با کرم روی صورت به رختخواب نروید.
به عبارتی اگر از کرم های شب استفاده می کنید، نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان کرم بمالید. ?? دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یک تکه پنبه مرطوب صورتتان را پاک کنید.

مرطوب کننده پوست را فراموش نکنید
پوست وقتی خشک است، چروک‌ها را بیشتر و واضح‌تر نشان می‌دهد و باعث می شود آدم پیرتر به نظر برسد.»
به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما 25 تا 30 ساله باشید، مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب‌کننده‌ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند

هفت ماده غذایی که چهره شما را زیبا تر می سازند :
آب
نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید.

مرکبات (ویتامین c)
ویتامین c به بدن کمک میکند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع میکند.آیا می دانید که ویتامین c برای ساختن کلاژن ضروری است؟کلاژن به پوست کمک می کند تا الاستیک و در عین حال محکم باقی ماند

چای سبز
چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید .

سویا
پروتئین سویا بسیاردر سلامتی پوست موثر است

سبزیجات سبز
سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین های C E Aو آهن و فیبر ، آمینو اسید ها ویتامین E و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

دانه های روغنی (اسید های چرب ضروری)
اسید های چرب ضروری (SAFE) مانند امگا ? و امگا ? که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملکرد سلولی کمک می کنند و سبب پاکسازی پوست جلوگیری از ایجاد لک های پوستی کاهش چروک ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.

شیر
شیر غنی از کلسیم و ویتامین هایB12 B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 5:55 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

بهترین راه های نشان دادن جزابیت برای دختران و خانوم ها

رموز زیبایی

مقوله زیبایی از موضوعات جذاب و مورد علاقه اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خانم‌ها است، این جذابیت همواره بازار لوازم آرایشی و بهداشتی با منشأ شیمیایی، که آثار زیانباری را نیز می‌تواند در پی داشته باشد، پررونق ساخته و این در حالی است که در طبیعت موادی، با منشأ گیاهی و طبیعی و بدون کمترین عارضه وجود دارند که می‌توانند شما را بدون هیچگونه نگرانی در دستیابی به زیبایی بیشتر یاری نمایند.

چگونه به رشد بهتر مژه‌ها کمک کنیم؟
رشد و بلندی مژه‌ها مسأله‌ای است که برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بلندی و حالت خوشایند آنها، تاثیر بسیاری روی زیبایی چهره می‌گذارد و زنان سراسر دنیا حاضرند سالانه مبالغ هنگفتی را صرف این کار کنند. تقریبا تمام خانم‌‌ها دوست دارند مژه‌هایی ضخیم و بلند داشته باشند. برای رسیدن به این هدف نیاز به استفاده از محصول خاصی نیست؛ فقط باید بیشتر مراقب مژه‌های‌تان باشید. البته در این میان ژنتیک هم عاملی تعیین‌کننده است؛ اما با مراقبت دقیق‌تر، می‌توانید به بهترین حالت ممکن، مژه‌های‌تان را تقویت کنید.
با مژه‌های‌تان مهربان باشید
اولین گام برای داشتن مژه‌هایی خوب و سالم این است که با آنها مهربان باشید. از مالیدن و کشیدن زیاد آنها خودداری کنید؛ زیرا سبب خارش و ریزش مژه‌ها می‌شود. اگر عادت به مصرف لوازم آرایشی دارید، توجه داشته باشید که از محصولات استاندارد و مناسب استفاده کنید. وقتی به مژه‌های‌تان ریمل می‌زنید، هرگز با انگشتان خود مواد ریمل را از لابه‌لای آنها پاک نکنید؛ این کار باعث می‌شود مژه‌ها نیز همراه مواد ریمل جدا شوند.
مژه‌ها را تمیز نگاه دارید
هیچگاه با آرایش صورت و چشم به رختخواب نروید. قبل از خواب چشم‌ها و صورت‌تان را از مواد آرایشی پاک کنید. مواد شیمیایی لوازم آرایشی آسیب جدی به مژه‌ها می‌زنند و هرچه زمان مصرف آنها طولانی‌تر باشد، این آسیب‌ها نیز بیشتر می‌شود. با پاک کردن ریمل از مژه‌های‌تان به آنها اجازه نفس کشیدن بدهید.
مرطوب کردن
مژه‌ها نیز مثل سایر موهای بدن خشک و شکننده هستند و باید همواره مرطوب و نرم شوند. برای آنکه مژه‌های سالمی داشته باشید، سعی کنید همواره آنها را نرم و مرطوب نگاه دارید. برای این کار از یک روغن ملایم استفاده کنید تا ایجاد سوزش نکند. روغن زیتون برای این منظور انتخاب خوبی است. می‌توانید قبل از خواب با مسواک مژه روغن زیتون را به مژه‌های‌تان بمالید. کم‌کم صبح‌ها متوجه می‌شوید که مژه‌های‌تان نرم‌تر و درخشان‌تر شده‌اند.
به تغذیه خود اهمیت دهید
موادی که وارد بدن شما می‌شوند، روی عملکرد آن اثر می‌گذارند (از سلامت عمومی بدن گرفته تا رشد موها). باید خود را در بهترین شرایط قرار دهید تا به بهترین نتیجه برسید. دریافت ویتامین‌های موردنیاز بدن در حد متعادل و متناسب، به رشد مژه‌ها و محکم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. نوشیدن آب کافی نیز موجب مرطوب شدن مژه‌ها می‌شود و همه اینها برای داشتن مژه‌های زیبا مفید هستند.
نرم‌کننده‌های طبیعی موی سر
?? دقیقه قبل از حمام مقداری شیر به موهای‌تان بمالید و بعد از شامپو، مقداری شنبلیله خردشده به آنها بزنید. این کار سبب نرم شدن موها می‌شود. شیر یک نرم‌کننده خوب برای موی سر است. مقداری شیر سرد را روی موهای‌تان بمالید (برای این کار می‌توانید از مسواک یا یک ظرف آبپاش استفاده کنید) و آنها را به نرمی شانه بزنید. ?? دقیقه صبر کنید و بعد آنها را بشویید. با این کار دیگر لازم نیست بعد از شامپو زدن به موهای‌تان نرم کننده بزنید، زیرا شیر یک نرم‌کننده طبیعی است و موجب نرمی و ابریشمی شدن آنها می‌شود. برای درخشندگی موها مقداری سرکه را با آب گرم حل کنید و روی موهای‌تان بریزید تا کدر به نظر نرسند. سفیده تخم‌مرغ نیز نرم‌کننده فوق‌العاده‌ای برای موهاست. حنا هم یک داروی گیاهی است که قابلیت ویژه‌ای برای نرم کردن موها دارد.
چگونه از لب‌های خود مراقبت کنیم
مقداری گلیسیرین روی لب‌هایتان بمالید تا نرم‌تر و خوشرنگ‌تر شوند. ترکیب چغندر و شیر موجب خوشرنگ‌تر شدن لب‌ها می‌شود. آب چغندر را روی لب‌های خود بمالید.

روغن نارگیل را هر شب روی لب‌های خود بمالید تا درخشان‌تر شوند. آب انگور سیاه نیز به خوشرنگ شدن آنها کمک می‌کند. مقداری آب انگور سیاه را به مدت یک ماه، هر شب روی لب‌های خود بمالید. قبل از خواب لب‌های خود را بشونید و بعد کمی روغن روی آنها بمالید.

مقداری آبلیمو را با عسل و گلیسیرین ترکیب کنید و روی لب‌هایتان بمالید. ?-? قاشق روغن را در مقداری آب گوجه حل کنید و هر شب قبل از خواب روی لب‌های‌تان بکشید تا هم نرم‌تر و هم قرمز‌تر شوند دو ساعت قبل از آرایش روغن نارگیل روی لب‌های‌تان بمالید و این کار را یک ساعت قبل از خواب نیز انجام دهید. برگ‌های ریز گشنیز نیز موجب نرمی لب‌ها می‌شوند. مقداری آب‌ زغال اخته را با دو قاشق چایخوری وازلین ترکیب کنید و هر روز روی لب‌های‌تان بمالید.
درمان خشکی پوست و مو
دلیل اصلی خشکی پوست، کاهش رطوبت هواست. برای درمان خشکی پوست به شکل طبیعی، اقدامات زیر موثر است:
?- پوست خود را با روغن زیتون نرم کنید. روغن زیتون مثل مرهمی برای پوست خشک محسوب می‌شود. هر قسمت از پوست بدن‌تان را که بیشتر دچار خشکی و پوسته پوسته شدن است، می‌توانید با روغن زیتون به خوبی چرب و نرم کنید و از خارش و سوزش پوست نجات یابید.

?- از کدو تنبل، انبه و ماست استفاده کنید: ماست یک ماسک فوق‌العاده برای پوست است که علاوه بر رفع خشکی پوست، سبب تازگی و نشاط آن نیز می‌شود و به دلیل داشتن اسیدلاکتیک، به پاکسازی پوست کمک می‌کند. می‌توانید به ماست مقداری انبه نیز اضافه کنید و ترکیب موردنظر را روی پوست‌تان بمالید تا نتیجه بهتری بگیرید. آنزیم‌های موجود در کدوتنبل آن را به یک ماسک فوق‌العاده برای پوست صورت و بدن تبدیل کرده‌ است. سعی کنید هر یک از ماسک‌ها را ?-?? دقیقه روی پوست خود نگه دارید و بعد آنها را بشویید.

?- عسل: عسل یک مرهم فوق‌العاده برای پوست‌های خشکی زده است. اگر پوست‌تان مرتبا خشک می‌شود و لب‌های‌تان ترک می‌خورد، هر روز بعدازظهر مقداری عسل صاف شده را روی پوست صورت و لب‌های‌تان بمالید.

?- به تغذیه خود اهمیت دهید: یک رژیم غذایی کامل حاوی منیزیم، اسیدهای چرب خوب، ویتامین C و بتاکاروتن موجب تقویت پوست و شادابی آن خواهد شد. برای داشتن پوست خوب، ماهی، پرتقال، انبه و هویج بخورید.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 5:53 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

رازهای موفقیت درزندگی

روز اول
از کارهایی که ناچاری انجام دهی لذت ببـــر.
نق زدن تنها تو را خسته تر می کند و نمی گذارد کار را درست انجام دهی.
اما اگر با موفقیت مانند یک دوست رفتار کنی.
مثل سگ همه جا به دنبالت خــــــواهد بود.


روز دوم
سعی کن کارهایت را از صمیم قلب انجام دهی.
نه به صرف این که ناچاری انجام دهی.
باید به کارت ایمان داشته باشی.
یک جریان آب ضعیف ، تنها نیمی از باغچه را آبیاری می کند.


روز سوم
همه چیز را همانطور که هست بپذیر.
خواستن تنها، چیزی را تغییر نمی دهد.
خواستن، باد را از وزیدن باز نمی دارد و برف را به آب نبات تبدیل نمی کند.
اگر می خواهی چیزها را بهتر از خودشان تبدیل کنی، با آنها همان گونه که هستند مواجه شو.


روز چهارم
تمرین کن تا از درون شاد باشی.
اجازه نده دیگران برای شاد کردن تو تصمیم بگیرند.
خودت رئیس کارخانة شادی سازی باش.


روز پنجم
ذهنت را همانند ابر سفیدی که در آسمان است، آزاد کن.
تلاش کن، اما نتایج کار را واگذار تا با هم کار بیایند
برای ابر چه فرقی می کند باد از کدام سو بوزد.
چرا وقتت را برای چیزی که در کنترل تو نیست، تلف می کنی؟


روز ششم
وقتی تصمیم به انجام کاری می گیری،
از خود نپرس : من چه می خواهم ؟
بلکه بپرس : چه کاری به نفع همه است ؟
اگر به فکر منافع دیگران باشی، دیگران در کنارت کار خواهند کرد و کمکت خواهند کرد تا موفق شوی.

روز هفتم
هنگام تصمیم گیری ابتدا نباید بپرسی، از این کار چه نفعی عایدم خواهد شد؟
پرسش درست این است که : چه کاری به نفع همه است؟
خانه زمانی مستحکم خواهد شد که همة دیوارهایش استوار باشند.


روز هشتم
وقتی کار به مشکل می خورد، نه دیگران را سرزنش کن و نه خود را،
انسان وقتی شنا یاد می گیرد که از فرو رفتن در آب نترسد.


روز نهم
برای موفقیت در هر کار،
باید ابتدا تصویر واضحی از نقشة کار داشته باشی.
آن گاه، همان طور که در باد شدید، نخ بادبادک را محکم نگه می داری،
باید هدفت را هم به همان محکمی نگه داری.


روز دهم
اگر طرحی در عمل مشکل تر از آن شد که فکر می کردی،
دلسرد نشو.همه چیز این دنیا همین طور است،
خصوصاً اگر ارزشمند باشد.
لاجرم خود حبابی بیش نبود، زیبا اما توخالی.


روز یازدهم
مشکلات ما را قوی و به سمت
پیروزی های بزرگ تر هدایت می کنند.
کوهنوردی آسان نیست، اما منظره ای هم که
از قله کوه دیده می شود، بسیار زیباست.


روز دوازدهم
اراده ات را قوی کن.
خود را وارد به انجام کارهایی کن که برایت مشکل اند.
سپس آنها را با جدیت انجام بده.
بعد از مدتی خواهی دید که اراده ات همانند
گرزی فولادی سخت و درخشان شده است.


روز سیزدهم
با انرژی کامل روی کارهایت تمرکز کن.
شیشه های رنگی کلیسا، هنگام عبور نور از آنها
بسیار زیبا و درخشان می شوند.
کارهایت را هم اگر با انرژی انجام دهی،
شفاف و زیبا خواهند شد.


روز چهاردهم
هنگامی که قصد انجام کاری را داری، از خود نپرس :
دیگران آن را چگونه و با چه روشی انجام داده اند ؟
بلکه بپرس : چگونه می توانم آن را درست و به بهتـــــــــرین وجه ممکن انجام دهم.
این را بدان که همواره حقیقتی تازه در انتظار کشف شدن است.
بدون احساس وجود این حقایق، کریستف کلمب
هرگز به آمریکا نمی رسید و گراهام بل تلفن را اختراع نمی کرد.


روز پانزدهم
هر کاری را با جان و دل انجام بده.
اگر شعاع انرژی ات را مانند ذره بینی که نور خورشید را متمرکز می کند،
روی موانع تمرکز دهی،
هر مانعی که سر راهت باشد خواهد سوخت.


روز شانزدهم
امروز را آغازی تازه بدان.
چرا به چیزی که دیروز اتفاق افتاده، یا انجام شده فکر می کنی؟
زندگی رودخانه ای است که مدام به سمت آینده در جریان است.
هیچ قطره ای از آن دوبار از زیر یک پل رد نمی شود.
کار را با روشی تازه انجام بده، بهتر از همیشه.


روز هفدهم
افکار و رویاهایت را بسط بده.
هنگامی که در بیرون چمنزاری پهناور است
که از هر سو تا افق امتداد دارد.
چرا خود را در آغل حبس کنی.


روز هجدهم
نگذار افکار و ذهنیاتت به صورت عادت درآیند.
سعی کن هرگز در جا نزنی.هر روز از زاویه ای تازه به کارها نگاه کن.
زندگی یک صحنة پر از ماجراست.
به اطرافت نگاه کن: نشانه های زیبایی وجود دارند که به کشفیات تازه اشاره می کنند.


روز نوزدهم
مهم ترین چیز احساسی است که نسبت به کارت داری.
وجود رنگ های تیره در یک تابلوی نقاشی.
نشانة افسردگی نقاش آن تابلوست.
رنگ های روشن، حاکی از وجود روشنایی و انرژی در زندگی نقاش آن تابلوست.
هر کاری را با شادی انجام بده، تادیگران را هم شاد کنی.


روز بیستم
زندگی مثل یک تاب است که هم می تــــــــــواند سرگرم کننده باشد و هم حال به هم زن.
اگر هر بار که تاب می خوری احساس شگفتی کنی،
لذت تاب خوردن را احساس خواهی کرد.
در زندگی هم هر بار که کاری را انجام می دهی،
از انجام آن شگفتی احساس کن.


روز بیست و یکم
حرف حق را بپذیر و کاری به گویندة آن نداشته باش.
مثلاً اگر بوی دود را احساس می کنی و طوطی ات فریاد بزند که :
خانه آتش گرفت!
آیا به مهمانهایت خواهی گفت :
این طوطی نمی فهمد چه می گوید؟


روز بیست و دوم
عقاید را با حقایق اشتباه نکن.
حقیقت مانند دانة بادام است،
و عقاید پوستة آن دانة بادام هستند.
اگر به دنبال حقیقت هر چیز هستی،
باید پوسته را بکنی، تا خود دانه را ببینی.


روز بیست و سوم
قبل از انجام هر کار مهمی، اول ببین
چه احساسی نسبت به انجام آن داری.
آیا آن کار را مهم می دانی؟ آیا واقعی به نظرت می رسد؟
آیا به دیگران کمک می کند؟


روز بیست و چهارم
هنگام غلیان احساسات، هیچ تصمیم مهمی نگیر.
در این صورت اشتباه خواهی کرد.
اول درونت را آرام کن.
ذهن مانند یک دریاچه است.
هنگام غلیان احساس، دریاچه مواج است.
دریاچه هنگامی نور ماه را منعکس می کند که آرام باشد.


روز بیست و پنجم
هنگام مواجه شدن با مشکلی یادت باشد که حتماً راه حلی وجود دارد.
زیرا هر چیز با جفتش به وجود می آید.
بعد از هر سقوطی ، صعودی و بعد از هر شبی، روزی وجود دارد.
ذهنت را روی راه حل ها متمرکز کن.
برای بیرون آمدن از یک اتاق باید در را پیدا کنی،
نه این که به دیوارها فکر کنی.


روز بیست و ششم
همواره از نعمتهایی که زندگی به تو بخشیده است،
شاد باش و به خاطر آنچه که نداری گله مند نباش.
ساختمان با سنگ هایی ساخته می شود که در دسترس اند،
نه با سنگ های حیاط خانة دیگران.


روز بیست و هفتم
سعی کن مثل ماشین خرابی که خاموش نمی شود،
دائماً در حال عذرخواهی نباشی.
با این کار توجه دیگران را به اشتباهاتت جلب خواهی کرد.
تلاش کن که بهترین را انجام دهی.
آن گاه لبخند بزن و حرکت کن.
تنها خداوند کامل است.


روز بیست و هشتم
هر کار خیری که در این دنیا انجام دهی،
بیش از هر کس به خودت کمک خواهد کرد،
به تو قدرت و انرژی و درک بیشتر خواهد بخشید.
اگر خودت نقاشی کنی،
دیگران از تماشای آن لذت خواهند برد.
ضمن آنکه در حین کار
تجربه ات هم در نقاشی بیشتر شده است.


روز بیست و نهم
برای عمل کردن از درونت فرمان بگیر.
برای تفکر از درونت راهنمایی بجو.
زیرا درک و آگاهی را باید دریافت کنی
و نمی توانی خودت خلق کنی.
زمین هنگامی گرم می شود که
به سمت خورسید متمایل باشد.


روز سی ام
هر چیز که راست و درست باشد،
به نفع تو و دیگران خواهد بود.
خداوند بهتر از هر کس می داند که
چه چیز به تو شادی واقعی می بخشد.
آیا یک گیاه می فهمد که باد، آن را تقویت می کند
یا باران ملال آور باعث
رشد گل های زیبا می شود.


روز سی و یکم
هرگز مغرور نشو،
زیرا غرور میکروبی کشنده است.
غرور به تدریج عقل را زایل می کند
و باعث می شود هیچ کاری را بدرستی انجام ندهی.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 5:48 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

رمزوراز زیبایی

رمز و رازهای زیبایی



- آیا می خواهید شفافیــت پوستتان بیشتر شده و خوش
هـیکل تـر بـه نـظـر بـــیایید؟ تاجاییکه می توانید از کمر خم
شوید همانجا نگه دارید و تا 30 بشمارید!


- بــرای از بــین بردن سلولیت های پوستتان (چربیهای زیر
پـوست)، صـــورت را با لـــیف یا بروس های مخصوص خوب
بـــــمالید. دقت کنید که حرکت دستتان باید از بالا به پایین
باشد. برای این منظور دستکشـهای مخـصوص هم در بازار
موجود اسـت، اما با لیف های معمولی هم میتوانید اینکار
را بـخـوبی انجام دهید. سعی کنید هر روز حداقل 5 دقیقه
اینکار را تکرار کنید.


- راهکار دیگر برای رفع سلولیت های پوستی: یک فنجان روغن ذرت را با ½ فنجان آب گریپ فروت و 2 قاشق چایخوری آویشن خشک مخلوط کنید. این ماده را بر روی ران ها و کفل مالیده و خوب ماساژ دهید. با بانداژی پلاستکی آن را ببندید تا از گرمای بدن جدا نشود. برای گرفتن نتیجه ی بیشتر می توانید از بالشتک های حرارتی استفاده کنید و این بالشتک را به مدت 5 دقیقه روی هرکدام از این قسمت ها نگاه دارید.


- کریسکو، کره ی مخصوص تردکننده ی شیرینی، راز بزرگ زنان زیباست. از این ماده می توانید برای پاک کردن آرایش و همچنین به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید. در بیمارستان ها هم از این ماده برای درمان اگزما و پسوریازیس استفاده میکنند.


- تکه های سیب زمینی خام حاوی میزان زیادی پتاسیم هستند و برای برطرف کردن گودی و سیاهی زیر چشم بسیار مناسب اند.


- برای روشن تر کردن لکه های سفیدی که با بالا رفتن سن بر روی پوست ایجاد میشود و همچنین لکه هایی که بر اثر آفتاب ایجاد شده، می توانید آب یک عدد لیمو، یک عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری عسل، و 70 گرم ماست را با هم مخلوط کرده و به آرامی بر روی لکه ها ماساژ دهید. اینکار را حداقل یکبار در هفته تکرار کنید.


- بهترین حالت دهنده برای مو چیزی نیست جز نرم کننده ی لباس. البته این مایع بسیار قوی است پس یادتان نرود که قبل از مصرف کمی آن را رقیق کنید. توصیه ی من این است که ½ فنجان از این مایع را با یک فنجان آب مخلوط کنید.


- جعفری سرشار از کلروفیل یا سبزینه است. این ماده آنقدر خوشبو است که ماده ی اساسی در تولید اکثر خنک کننده های دهان می باشد. پس پولتان را دور نریزید، به جای آن همین جعفری ها را به صورت خام استفاده کنید.


- خودتان براق کننده ی لب بسازید. فقط کافی است کمی از رژ لب های محبوبتان را با وازلین مخلوط کنید.


- برای بزرگتر و برجسته تر جلوه دادن لب می توانید در میان لب ها از رنگ های قرمز و نارنجی استفاده کنید.


- برای براق تر کردن سفیده ی چشم، می توانید مداد چشم آبی کمرنگ زیر چشم ها بکشید. سایه های آبی هم اگر به میزان کم زیر چشم استفاه شود اینکار را به خوبی انجام میدهد.


- هنگام رنگ کردن مو، دقت کنید که موهایتان را برای حداقل یک روز نشسته باشید. چربی طبیعی مو باعث می شود رنگ مو بهتر درآید. همچنین رنگ مو بر موهایی که کاملاً خشک نباشد هم بهتر اثر می کند.


- برای برطرف کردن پف و ورم چشمها، یک بسته نخود فرنگی فریز شده زیر چشم ها قرار دهید.


- برای جلوگیری از چرب شدن مو می توانید در مواقعی که وقت شامپو کردن ندارید، از نارون کوهی بر ریشه ی موهایتان استفاده کنید.


- برای از بین بردن شوره ی سر، 30 عدد آسپیرین ساده را در یک شیشه از شامپوی معمول خود حل کنید. و به همان روش قبل بر روی موها استفاده کنید.


- مانیکور—یک فنجان آب گرم را با آب نصف لیمو مخلوط کنید. 5 دقیقه نوک ناخن ها را در آن نگاه دارید. بعد دست ها را شسته و خشک کنید. پوست لیمو را به پشت و روی ناخن ها مالیده و بعد با یک پارچه ی نرم ناخن ها را مالش  دهید تا براق شوند.


- براق کننده ی ناخنتان را همیشه در یخچال نگهداری کنید تا نرم تر و روانتر بماند. براق کننده ای که یخ زده باشد هیچوقت جدا  نخواهد شد. اگر موقع مصرف احساس کردید که سخت یا چسبنده شده می توانید آن را در یک ظرف آب جوش قرار دهید و خواهید دید که مثل روز اولش می شود.


- پوست های چرب بیشتر از پوست های خشک عطر را نگه می دارند. از اینرو قبل از عطر زدن به خود یک لایه ی نازک وازلین یا ژل پترولیوم روی پوست خود بمالید و بعد عطر بزنید.


- برای برطرف کردن قرمزی جوش ها، می تواند یک قطره از قطره چشم روی هرکدام چکانید.


- اگر نگران سلولیت هایتان هستید، کمی گرده ی قهوه بر روی قسمت های مورد نظر بمالید. (کافئین یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده ی کرم های سلولیت است).


- برای بالا بردن میزان PH شامپوی خود، به آن آسپیرین اضافه کنید.


- به جای سوهان ناخن می توانید از تکه ای کاغذ سمباده بر روی یک وسیله ی بلند و باریک هم استفاده کنید.


- مالیدن داروهای ضد اسید (ترشی) معده بر روی پوست بسیار بهتر از ماسک های پیلینگ عمل میکند.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 5:46 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

نگاه به زن در کشورهای اروپایی

انگلیسی:

زن شری است مورد نیاز.

زن فقط یک چیز را پنهان نگاه می‌دارد آنهم چیزی است که نمی‌داند.

 هلندی:

وقتی زن خوب در خانه باشد، خوشی از در و دیوار می ریزد.

 استونی:

از خاندان ثروتمند اسب بخر و از خانواده فقیر زن بگیر.

فرانسوی:

آنچه را زن بخواهد، خدا خواسته است.

انتخاب زن و هندوانه مشکل است.

بدون زن، مرد موجودی خشن و نخراشیده بود.

 آلمانی:

کاری را که شیطان از عهده بر نیاید زن انجام می‌دهد.

وقتی زنی می‌میرد یک فتنه از دنیا کم می‌شود.

کسی که زن ثروتمند بگیرد آزادی خود را فروخته است.

آنکه را خدا زن داد، صبر هم داده.

گریه زن، دزدانه خندیدن است.

 یونانی:

شرهای سه‌گانه عبارتند از: آتش، طوفان، زن.

برای مرد مهم نیست که زن بگیرد یا نگیرد، زیرا در هر دو صورت پشیمان خواهد شد.

 گرجی‌ها:

اسلحه زن اشک اوست.

 ایتالیایی:

اگر زن گناه کرد، شوهرش معصوم نیست.

زناشویی را ستایش کن اما زن نگیر.

زن و گاو را از شهر خودت انتخاب کن.




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 5:6 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

زن در نگاه اندیشمندان


زن شاهکار خلقت است . برنارد شاو

زیباترین خوی زن ، نجابت اوست . ارد بزرگ

در دنیا تنها دو چیز زیباست ، زن و گل . مالرب

انتقام شیرین است مخصوصا برای زنان . بایرون

تمدن چیست ؟ نتیجه نفوذ زنان پاکدامن است . امرسون

زن رسماً مربی مرد و مهّذب اخلاق اوست . آناتول فرانس

اگر زن نبود نوابغ جهان را چه کسی پرورش می داد ؟ . ناپلئون

مردها را شجاعت به جلو می‌راند و زنها را حسادت. برنارد شاو

نگهداری دم ماهی و دل زن از مشکلات است . آرتور شوپنهاور

به سراغ زنان می روی ؟ تازیانه را فراموش مکن ! . فردریش نیچه

مردان آفریننده کارهای مهمند و زنان به وجود آورنده مردان . رومن رولان

اگر از طبقه‌ بالا زن‌ بگیرید، به‌جای‌ خویشاوند ارباب‌ خواهید داشت‌. لئوپول

مردان قانون وضع می کنند و زنان اخلاق به وجود می آورند. کونته ورسیه




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 5:6 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]

زن از نگاه شریعتی

زن عشق می کارد و کینه درو می کند ...

دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر.

می تواند تنها یک همسر داشته باشد

و تو مختار به داشتن چهار همسر هستی!

برای ازدواجش در هر سنی اجازه ولی لازم است

و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار میتوانی ازدواج کنی ...

در محبسی به نام بکارت زندانی است و تو ...

او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی!

او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی ...

او درد می کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد ...

او بی خوابی می کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی ...

او مادر می شود و همه جا می پرسند نام پدر ...؟

و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛ پیر می شود و میمیرد ...

و قرن هاست که او؛ عشق می کارد و کینه درو می کند

چرا که در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت،

زمان جوانی بر باد رفته اش را می بیند و در قدم های لرزان مردش؛

گام های شتابزده جوانی برای رفتن و درد های منقطع قلب مرد؛

سینه ای را به یاد می آورد که تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می کند ...

و اینها همه کینه است که کاشته می شود در قلب مالامال از درد ...!

و این رنج است

 




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 5:5 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]