سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلاح کمری Desert Eagle

 این تپانچه پرقدرت توسط کارخانه ی Magnum research طراحی و توسط صنایع اسلحه سازی اسراییل بهینه سازی شده است.این سلاح کمری علاوه بر داشتن قدرتی فوق العاده از مکانیزم منحصر بفردی بهره میگیرد.عمده سلاحهای کمری از گلنگدن کورس کوتاه استفاده میکنند در حالی که عملکرد گلنگدن این سلاح توسط فشار گاز باروت صورت میگیرد.در واقع مکانیزم گلنگدن این سلاح از تفنگ ام 16 اقتباس شده است.مزیت این نوع گلنگدن در این است که میتوان از فشنگهای بسیار قدرتمندی استفاده کرد که قبلا تنها توسط رولورها قابل شلیک بودند.


این سلاح در 3 مدل ساخته شده که عبارتند از :

Mark1 :تولید این مدل متوقف شده .این مدل دارای قاب الومینیومی بوده و قادر به شلیک گلوله های کالیبر 375/. مگنوم و 44/. است.

Mark V11 :تولید این مدل نیز متوقف شده .این مدل دارای لوله 6 یا 10 اینچی بوده و قادر به شلیک گلوله های مگنوم و 44/. و 50/. میباشد.

کارخانه سازنده این سلاح کالیبر 44/. مخصوص cor-bon و 50/. AE را نیز برای آن در نظر گرفته ولی تاکنون هیچ تپانچه ای را با 2 کالیبر ذکر شده در اخر تولید نکرده.برای تعویض کالیبر سلاح کافی است تا لوله و مکانیزم تغذیه ان را با نوع مورد نظر تعویض کنید.طبق یک نظر سنجی مشخص شده که محبوبترین لوله ی بکار رفته در این سلاح از نوع 6 اینچی است اگرچه لوله ی 10 و 14 اینچی نیز در دسترس میباشند.تمامی این لوله ها مجهز به زایده ای هستند که برای نصب دوربین در نظر گرفته شده است.

بعلت استفاده از گلوله های حجیم و پرقدرت در این سلاح ظرفیت خشاب ان کمی کاهش پیدا کرده .ظرفیت خشاب این سلاح در کالیبر 357/. مگنوم 9 تیر و در کالیبر 44/. مگنوم 8 تیر و در کالیبر 50/. معادل 7 تیر میباشد.برای مقایسه بد نیست بدانید ظرفیت خشاب سلاح کمری sig-saur p226 در کالیبر 9 میلیمتری معادل 16 تیر است.صنایع اسلحه سازی اسرییل IMI گونه مشابه این سلاح را با نام jericho 941 طراحی کرده که البته تنها در ظاهر به شاهین صحرا شباهت دارد .گلنگدن این مدل از نوع کورس کوتاه و ماشه ان دوزمانه است.شباهت دیگر این بچه عقاب با نمونه ی اصلی گلوله های بکار رفته در ان با کالیبر 41/. است.همچنین میتوان گلوله های 9 میلیمتری Lugar را در ان بکار گرفت که برای این کار تنها تغییر مورد نیاز تعویض لوله ی سلاح است.دلیل این امر است که گلوله های 41/. AE  همان گلوله های کوتاه شده 41/. مگنوم هستند.همچنین مکانیزم گلنگدن این سلاح بر مبنای پوکه گلوله های 9 میلیمتری logar ساخته شده که کاربرد هر دو کالیبر را تنها با تعویض گلوله ممکن میسازد.


در خصوص کالیبر های 44/. مگنوم و 50/. نیز همین مساله صدق میکند.تعویض این دو کالیبر تنها به تعویض لوله و خشاب نیاز دارد.

مشخصات فنی:

کالیبر:357 مگنوم و 44 مگنوم و 45/.

طول:37.5 سانتیمتر

ارتفاع:16 سانتیمتر

عرض:32 میلیمتر

وزن:1776 گرم

تعداد خان:6

ظرفیت خشاب:9 و 8 و 7 در انواع کالیبر

در اخر باید سلاح کمری DESERT EAGLE  را پرقدرت ترین سلاح کمری نیمه خودکار حال حاضر جهان دانست.


منبع:مجله جنگ افزار

از این که دیر اپدیت کردم ببخشید مشکلات و ...

در ضمن از نظرات هم بسیار ممنونم.باز هم منتظر هستم.نظرات شما باعث دلگرمی ما خواهد شد.

 




ادامه مطلب

[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 6:29 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]