سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش جنتلمن بودن و جذاب بودن مردها !

چگونه خود را جنتلمن نشان دهیم :

خوب اصولا جنتلمن بودن کار سختیه . ولی میشه از بعضی راه ها وانمود کرد که یعنی ما هم آره ! چند تا اصل مهم هست که بدجوری غلط اندازه ، یعنی اگه آقایون این اصول رو رعایت کنن ، کلی می تونن به خودشون امیدوار باشن که ممکنه با یه جنتلمن واقعی اشتباه گرفته بشن .:D

اولین چیزی که توجه آدمو جلب می کنه ، بوی عطره ! اصولا بوی آقایون خیلی مهمه ، و مهم تر اینکه از یک کیلومتری به مشام برسه و تا یک هفته بعد هم بمونه . و خوب طبیعتا منظورم از بو ، بوی یه ادوکلن ملایم و با اسم و رسمه ، نه بوهای استاندارد و خداداد آقایون ! در ضمن خوبه کمی عطر هم به کف هر دو دست زده بشه تا موقع دست دادن تاثیر گذار تر از آب در بیاد .پارامتر بعدی پوشش ظاهریه . مثلا ,وقتی که فصل زمستونه ، یه پالتوی مشکی کوتاه با دکمه های باز و شال گردن طرح دار که رها شده روی پالتو ، کلی آدمو به اشتباه میندازه . و زیاد مهم نیست که زیرش چی باشه ، هر چند که یقه اسکی ساده با شلوار تیره توصیه میشه .:laugh:


یکی از مهم ترین اصول جنتلمن بودن ، کفشه ! کفش باید تمیز باشه و واکس خورده و یه مقدار خفن ، بهتره از این کفش های جلو پهن باشه با ضخامت تخت زیاد و مهم تر از همه اینکه پاچهء شلوار کاملا رو کفش بشکنه ! و خوب اشتباهی که اکثر آقایون مرتکب میشن اینه که چون فکر می کنن جورابشون اون زیر دید نداره ، اصلا به رنگ جوراب اهمیت نمیدن ، در حالیکه وقتی پشت میز نشستن ، کاملا رنگ جوراب معلومه و مهم !

اما دست ! خوب دست یکی از حیاتی ترین (!) اعضای بدنه و تا قسمتی معرف شخصیت صاحبش ! هر چقدر خوبه که صورت یه آقای جنتلمن ، بدون مو و صیقلی باشه ، به همون اندازه خوبه که دستاش مودار باشه ! دست های خوش ترکیب ، با پوست برنزه ، انگشت های بلند و کشیده ، ناخن های بیضی و خوش فرم ، از لحاظ سایز هم که خوب طبیعتا باید به اندازهء لازم بزرگ و قوی باشه

خوب آقایونی که دست ها یا سینهء کم مو یا بی مو دارن ، بهتره حتی المقدور از لباس های آستین بلند و یقه بسته استفاده کنن . حالا که صحبت مو شد باید اعتراف کنم که موی سر آقایون به اون صورت قابل توجه نیست ، یعنی حتی یه آقای کم مو یا بی مو هم می تونه با رعایت اصول فوق ، کاملا توجه اشخاص رو از کچل بودنش به قسمت های دیگه معطوف کنه !ساعت هم نکتهء بی اهمیتی نیست . از مصرف ساعت های طلایی به شدت خود داری کنید . به جاش از ساعت های بند چرمی ( با رنگ مات ) استفاده کنید و می تونید جهت با کلاس تر شدن ، ساعت رو به دست راست ببندید !راستی کمر بند هم مهمه ها ، محض رضای خدا از این کمربند های ورنی براق یا پوست پلنگی استفاده نکنید !یه چیز دیگه ، اگه شلوار جین آبی کمرنگ می پوشید ، یادتون باشه پاچه هاش رو خط اطو نندازید ، یه مقدار ضایع ست !کیف و کیف پول هم به شدت معرف شخصیت آدم ها هستن ! به خصوص کیف پول آقایون ، اینکه از اصل کیف پول دارن یا نه ، چه رنگی و چه جنسیه ، و اینکه کیف رو کجا می ذارن . تو جیب پالتو ، تو جیب کت ، یا تو جیب عقب شلوار ! و خوب از اونجایی که ممکنه با توضیح دادن " تفاوت قرار دادن کیف در محل های مختلف " سوء تعبیر پیش بیاد ، دیگه این قسمت رو بیش از این توضیح نمیدم . فقط همین قدر بگم که بهتره از کیف پول غیر تاشوی چرمی استفاده کنید و اون رو در جیب داخلی پالتو قرار بدید .;)


اما کمی هم در باب رفتار جنتلمنانه بنویسیم . باب اول : سلام کردن و دست دادن .

یک آقای جنتلمن باید سعی کنه موقعیت شناس خوبی باشه و حدس بزنه که بهتره اول به کی سلام کنه . موقع سلام کردن هی تکون نخوره و کج و راست نشه ، خیلی ریلکس تو چشم های شخص مقابل نگاه کنه و بگه : سلام ! ( نکته : از اصطلاحات مرکب از قبیل سلام علیکم و ... به شدت خود داری کنید . ) موقع سلام کردن سعی کنید اسم طرف مقابل رو هم به زبون بیارید ، مثلا بگید : سلام شفق جان ! ( به خاطر داشته باشید که شفق جان کاربرد بسیار عمیق تر و تاثیر گذارتری از شفق خانوم داره . )
از نوع دست دادن یک آقا به خوبی میشه به میزان جنتلمنیتش پی برد . بعضی ها با قدرت تمام - انگار که طرفشون قهرمان وزنه برداری دنیاست - دست میدن . اینجور وقتا انگشت های طرف مقابل تا مرز له شدگی پیش میره ، به خصوص اگه انگشتر هم دستش باشه . بعضی ها آروم تر ، اما با صمیمیت تمام ( ! ) دست می دن ، انگار که سال هاست پسر خاله هستن و گاهی وقتا یادشون می ره دست طرفو ول کنن ! اما یک آقای جنتلمن ، باید مثل آدم های افلیج دست بده . یک آقا هیچ وقت برای دست دادن نباید دستش رو دراز کنه . اگر خانوم مقابل دستش رو جلو آورد ، باید خیلی نصفه نیمه کاره و عین اشخاصی که دستشون لمسه ، در حد بند انگشت دست طرف رو بگیره و مطلقا هم فشار نده . اینجا به خاطر داشته باشید که هر چه لمس تر و فلج وار تر ، با کلاس تر !
ادب و آداب حکم می کند وقتی بانویی را بیرون دعوت می کنید ، از کافه گرفته تا رستوران و پارک ، تلفن همراه خود را خاموش کنید . سینما و تئاتر و کنسرت که جای خود دارد . و با این کار توجه و شخصیت خود را نشان دهید . فرض کنید در کافه نشسته اید و مشغول گفتگویید ، هر ده دقیقه یک بار موبایلتان زنگ می زند .
سه حالت وجود دارد :
یا ارتباط کاری ست ، که با خاموش کردن موبایل در نهایت ظرافت می فهمانید که : " عزیزم ، تو حتی از کار هم برایم مهم تری ."
یا دوستان و خانواده هستند جهت احوال پرسی که بعدا هم می توانند تماس بگیرند ، خاموش می کنید که یعنی : " عزیزم ، من مصاحبت با تو را به گفتگو با هر شخص دیگری ترجیح می دهم . "
در بدترین و شایع ترین حالت ، خانم محترم و نزدیک دیگری پشت خط است ، خاموش می کنید که یعنی : " عزیزم ، تو فعلا باید تصور کنی تنها زن زندگیم هستی و من عمرا سوتی نمی دهم . "
بنابراین در نظر داشته باشید که در هر حالت خاموش کردن موبایل ، نشانهء شخصیت شماست :hat:


مطلب طولانیه ولی توجه داشته باشین واقعا تاثیر گذاره ... امیدوارم مثمر ثمر واقع بشه :)

بعد از اینکه خوندین نظر بدین . ممنون !!!




ادامه مطلب

[ شنبه 90/7/30 ] [ 1:44 عصر ] [ محمدجوادصحرائی ]